Pagina 7 van 9

Geplaatst: 19.01.2011 - 07:21
door V70/2.4D/2003
Fijn voor je Leandres......ga je hem nu dan eindelijk wél verkopen? :P
Dat je er een hele tijd rijplezier aan mag beleven.

Geplaatst: 19.01.2011 - 07:32
door FRED740
Leandres,

Zelf een 740 Sedan van 1986 ook met een b230k met pierburg carberateur
Verhaal van Opa''s 740 gelezen.

Heb bijna het zelfde verhaal , alleen dan niet van een opa maar gewoon van een particulier gekocht .

Vooral het laaste stukje bij Carlo in Gemert sprak mij wel zeer aan.
Zie daar dat jouw spruitstuk + carberateur verwisseld is voor die van een 240

Wat gaat zoiets ongeveer kosten , dan hoef ik op dit moment ook niet verder te gaan zoeken en kan Carlo het misschien ook zo oplossen

Fred

Geplaatst: 19.01.2011 - 07:44
door v700r
Wel een beetje raar om naar Carlo Schmidt te rijden voor zoiets simpels maar dat is mijn mening omdat ik, en daarin ben ik zéker niet de enige, geen hoge pet op heb van dat bedrijf en dan gaat het vooral over z'n prijzen en afleveren van auto's. Maar goed jij bent blij Leandres en daar gaat het om tenslotte!!

Geplaatst: 19.01.2011 - 07:49
door v700r
Fred jij zit toch in Rotterdam? Rijd je toch even langs Toncar in Berkel en Rodenrijs.

Geplaatst: 19.01.2011 - 09:47
door Morgenstond
Fijn dat de auto weer gerepareerd is. Zou toch zonde geweest zijn als je deze auto zou hebben weggedaan. Veel plezier ermee! :D

Geplaatst: 20.01.2011 - 12:54
door Leandres
V70/2.4D/2003 schreef:Fijn voor je Leandres......ga je hem nu dan eindelijk wél verkopen? :P
Dat je er een hele tijd rijplezier aan mag beleven.
Nee, ga hem niet verkopen :lol:

Ik hoop dat ik er nog veel KM's mee mag rijden. De stoelen zijn wel wat uitgezakt, ik ben voornemens om er stoelen van een S60 in de plaatsen, enig idee of dit wil?

FRED740 schreef:Leandres,

Zelf een 740 Sedan van 1986 ook met een b230k met pierburg carberateur
Verhaal van Opa''s 740 gelezen.

Heb bijna het zelfde verhaal , alleen dan niet van een opa maar gewoon van een particulier gekocht .

Vooral het laaste stukje bij Carlo in Gemert sprak mij wel zeer aan.
Zie daar dat jouw spruitstuk + carberateur verwisseld is voor die van een 240

Wat gaat zoiets ongeveer kosten , dan hoef ik op dit moment ook niet verder te gaan zoeken en kan Carlo het misschien ook zo oplossen

Fred
Ik heb voor de carburateur 100 euro betaald en voor het inlaatspruitstuk 50 euro. Verder is er op mijn verzoek een nieuwe naald en sproeierbus in geplaatst, tezamen 50 euro.
Dan zit er een kleine 3,5 uur werkloon in voor het in-/ombouwen en afstellen van de motor.

v700r schreef:Wel een beetje raar om naar Carlo Schmidt te rijden voor zoiets simpels maar dat is mijn mening omdat ik, en daarin ben ik zéker niet de enige, geen hoge pet op heb van dat bedrijf en dan gaat het vooral over z'n prijzen en afleveren van auto's. Maar goed jij bent blij Leandres en daar gaat het om tenslotte!!
Waarom is dat raar? Voor mij is dit zeker geen simpele operatie omdat ik gezien heb wat de orginele Volvo garage aan het stuntelen is geweest met het carburateur systeem. Wanneer je telkens naar een, naar eigen zeggen, professionele garage gaat en die krijgen dat niet voor elkaar word je wel sceptisch van 'vakmensen' die zeggen dat ze het wel 'ff' oplossen.

Gelukkig heb ik een hele goede ervaring met Schimdt en ben van mening dat deze lui serieus weten waar ze mee bezig zijn. Okay hun uurloon is wellicht aan de hoge kant, het zij zo. Ze hebben mijn 740 wel weer perfect aan de loop gekregen.

Geplaatst: 20.01.2011 - 15:58
door V70/2.4D/2003
Die laatste zin....daar gaat het om, en dat mag betaald worden.

Geplaatst: 20.01.2011 - 19:25
door Msuidgeest
Schmidt uit Gemert is een van de beter autobedrijven. Al jaren.

Neus maar eens op de site van de 700-vereniging en roep iets lelijks over Schmidt: je wordt meteen gekielhaald.

Geplaatst: 20.01.2011 - 23:21
door admiral
Daarom kun je het ook niet maken om een bedrijf aan de schanpaal te nagelen op basis van jou ervaringen. Daar is niemand bij gebaat want wel leven met onze volvo's in een relatief kleine wereld, dus ons kent ons en dat kan behoorlijk in je nadeel gaan werken.

Recent ben ik bij de estate service geweest om mijn 245 daar te laten maken, ik had ook naar mijn vaste volvo oldtimer garage kunnen gaan die op een paar km van mijn huis zit. Op basis van de prijs heb ik voor estate service gekozen maar die zit 35 km verder, en dit was mijn eerste kennismaking en ook niet de laatste in de positieve zin natuurlijk. Maar de garage bij mij in de buurt is ook een blijvertje alleen voor sommige zaken is het wel is beter om verder te kijken.

Geplaatst: 20.01.2011 - 23:46
door mr.borrie
Gefeliciteerd, top dat je lekker kan rijden veel plezier ermee!

Geplaatst: 21.01.2011 - 09:13
door v700r
Msuidgeest schreef:
Neus maar eens op de site van de 700-vereniging en roep iets lelijks over Schmidt: je wordt meteen gekielhaald.


Hahaha ik weet het.

Geplaatst: 21.01.2011 - 12:47
door Leandres
Het is toch de bedoeling de auto op korte termijn op gas te zetten. De huidige benzine prijzen zijn niet mooi meer!

Ik heb een offerte liggen van 1295 EUR. Dit heb ik kort besproken met Schmidt, deze antwoorden hierop dat deze prijs veel te hoog is en dat het met 800 EUR ook zeer goed betaald is.

Iemand tips voor een goede gas inbouwer welke ook nog eens normale prijzen hanteert?

Geplaatst: 21.01.2011 - 14:18
door admiral
Leandres schreef:Het is toch de bedoeling de auto op korte termijn op gas te zetten. De huidige benzine prijzen zijn niet mooi meer!

Ik heb een offerte liggen van 1295 EUR. Dit heb ik kort besproken met Schmidt, deze antwoorden hierop dat deze prijs veel te hoog is en dat het met 800 EUR ook zeer goed betaald is.

Iemand tips voor een goede gas inbouwer welke ook nog eens normale prijzen hanteert?
Zelf doen, en bij een gasinbouwer laten controleren en keuren / af laten melden.

Geplaatst: 26.01.2011 - 11:28
door Leandres
Hebben jullie enig idee welke olie ik het beste kan gebruiken, ook in verband met het straks op LPG rijden van de auto.

Ik kan mij zo voorstellen dat er met rijden op LPG hogere/andere eisen aan de olie worden gesteld??

Geplaatst: 26.01.2011 - 17:01
door V70/2.4D/2003
Vroeger had je Holst in Kantens, de LPG autoriteit van NL maar ja, aan alles komt een einde, zo ook aan Bé Holst. Aldus hebben we nog Bazuin in Winschoten en Olyve in Assen en de diverse lokale garagebedrijven.

Geplaatst: 28.01.2011 - 08:10
door Leandres
Kan iemand de inhoud van de brandstoftank bevestigen?? Zojuist heb ik getankt omdat de tankmeter tussen een kwart en het rooie gedeelte stond en toch ging er, slechts, 41 liter in. Volgens verschillende informatie lees ik dat de inhoud 54L zou moeten zijn??

Dat betekent dat er nog 13 liter in de tank zou moeten zitten? Gezien de meter zou die verhouding niet kloppen, of de inhoud van de tank is minder dan 54 liter.

Geplaatst: 28.01.2011 - 08:21
door v700r
Bij mij gaat er ook maar 40 ltr in.

Geplaatst: 28.01.2011 - 09:30
door v0lv0freak
vorige week de 760 getankt en daar ging 70 liter (98!) in :shock:

maar ik heb dan ook een extra tank in de kofferbak... ;)

Geplaatst: 01.02.2011 - 12:04
door Leandres
Afspraak gemaakt bij Olyve in Assen. Dit bedrijf gaat aankomende maandag een LPG installatie inbouwen. Ik ben benieuwd!

Geplaatst: 01.02.2011 - 12:19
door admiral
Leandres schreef:Kan iemand de inhoud van de brandstoftank bevestigen?? Zojuist heb ik getankt omdat de tankmeter tussen een kwart en het rooie gedeelte stond en toch ging er, slechts, 41 liter in. Volgens verschillende informatie lees ik dat de inhoud 54L zou moeten zijn??

Dat betekent dat er nog 13 liter in de tank zou moeten zitten? Gezien de meter zou die verhouding niet kloppen, of de inhoud van de tank is minder dan 54 liter.
41/54x100%=75,9 % komt dus dicht in de buurt van 80% vulling. Kan dus niet 100% gevuld heeft te maken met veiligheids overwegingen (valt onder de stoomwet)