Pagina 7 van 9
Geplaatst: 20.02.2009 - 11:24
door Grootje
Ik denk dat je bij een zware V70 wel goed merkt of je 140 of 170pk onder je rechtervoet hebt zitten. om even vlot in te halen is dat wel erg prettig. Het motorblok is toch ook eerder uitgelegd voor 170 dan voor 140pk?
Geplaatst: 20.02.2009 - 12:22
door JM
Ik ben rond de jaarwisseling bezig geweest om over te stappen naar een 163 PK of 185PK Diesel, maar heb toch besloten om lekker in de LPG 170PK versie te blijven rijden. Die motor loopt zo mooi, en rustig, dus zeker doen dat tunen!
Geplaatst: 23.02.2009 - 13:35
door Edgar
JM schreef:Hoi,
Forum korting??? Nou dat zegt me niks...
.
Bij forumsponsor Hartog Tuning krijg je forum korting

Geplaatst: 23.02.2009 - 15:35
door piotrV70
Edgar schreef:bart simpson schreef:In deze specifieke topic is het off topic...
Het prijsverschil 1.6D versus 2.0D is € 2.000,--, daarvoor heb je en de grotere remmen, en de 6 bak en meer vermogen,
met chippen heb je voor € 600,-- alleen meer vermogen
Mijn auto's laat ik niet alleen tunen omdat het meer vermogen en koppel brengt, maar puur om het feit dat hij gewoon vééééél beter rijdt
(bij maatwerk dan) De motor pakt beter op, hij rijdt soepeler.
Mijn vorige auto, Audi A4 Avant V6 TDI van 2005, had ook standaard al 163PK, hij reed echt NIET soepel! Na tunen (200pk 500Nm) zekersss wel.
Ik zou het dan ook bij elke auto die ik nog ga rijden laten doen, hoe groot of klein de motor ook is. Ik vind € 600,- dan ook echt niet duur als je ziet wat voor werk er in zit (maatwerk bij een goede tuner

) en wat je er voor krijgt. Een leuke accesoires is al bijna duurder :roll:
Gr Edgar
Mijn auto rijdt ook veel soepeler na een grote beurt of na een oliewissel of als ik'm gewassen heb.... Ik begrijp niet waarom iemand zoveel geld uitgeeft aan een welliswaar meetbaar maar nauwelijks merkbaar effect (in het geval van 140 naar 170 pk).
Geplaatst: 23.02.2009 - 15:39
door piotrV70
JM schreef:Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
Met dezelfde versnellingsbak maak je nog steeds hetzelfde aantal toeren als voor de tuning.
Geplaatst: 23.02.2009 - 15:50
door Edgar
Ik geloof idd dat je het bij de (ongeblzen) 2.4 minder effect heeft als bij een gelazen motor. Maar ik heb hier geen ervaring mee.
Bij het tunen van non-turbo's is het meer fine-tunen dan winst, beter oppakken, soepeler etc...
@ piotrV70, heb je zelf het verschil ervaren? (Het vergelijk met een gewassen auto is alleen een beetje jammer in een gezonde discussie

)
Geplaatst: 23.02.2009 - 17:08
door Grootje
piotrV70 schreef:JM schreef:Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
Met dezelfde versnellingsbak maak je nog steeds hetzelfde aantal toeren als voor de tuning.
Als je bij de onderste toerentallen al 10 pk extra hebt dan merk je dat natuurlijk direct. Ik ken verschillende mensen die hun auto hebben laten chippen en het verschil is zeker waarneembaar. Het verhaal van het lagere brandstofverbruik gaat niet altijd op aangezien je sneller geneigd bent om de extra pk's aan te spreken.
Ik zou zeggen neem de proef op de som.
Verder ken ik alleen JDEngineering en die is mijn vader destijds goed bevallen.
Geplaatst: 23.02.2009 - 19:31
door Edgar
JD is idd een hele goede, doet alleen VAG.
Brandstofverbruik kan wel omlaag, eco-tuning. Maar idd 10% wat sommiuge beloven is onhaalbaar... 5 of 6% is haalbaar, maar het ligt ook aan je rechtervoet uiteraard.
Geplaatst: 23.02.2009 - 20:15
door Frenk
piotrV70,
Even wil ik uit ervaring reageren.
Ik heb een 2.4 140 pk en na tuning bij BSR nu 170 pk of iets meer (zeggen ze).
Onder de 3800 tr/min merk ik nauwlijks verschil, maar eens daarboven is het net of de wagen een schop in zijn kont krijgt en gaat er veel beter vandoor.
Geen racebanaan maar toch wel leuk vind ik

Geplaatst: 23.02.2009 - 21:35
door Grootje
was destijds twee keer een diesel en inderdaad van VAG.
Geplaatst: 23.02.2009 - 22:21
door plim
Frenk schreef:piotrV70,
Even wil ik uit ervaring reageren.
Ik heb een 2.4 140 pk en na tuning bij BSR nu 170 pk of iets meer (zeggen ze).
Onder de 3800 tr/min merk ik nauwlijks verschil, maar eens daarboven is het net of de wagen een schop in zijn kont krijgt en gaat er veel beter vandoor.
Geen racebanaan maar toch wel leuk vind ik

Ik heb dezelfde ervaring met dezelfde motor (maar met een andere tuner). Zeker met automaat was het een groot verschil (met inhalen, invoegen e.d.)
Geplaatst: 15.03.2009 - 10:49
door charlie132
Gisteren mijn V70 2.4D laten tunen bij Fasttech in Haaksbergen.
http://www.fasttech.nl
van 130 naar 195pk en nu met 400Nm. Ik rijd een 'nieuwe' auto

voor 399,-
Zeer tevreden over de aanpak van Dennis en Marco en het resultaat.
Geplaatst: 15.03.2009 - 11:21
door Oceanracer
Nou Charlie, maar hopen dat je
koppeling dat houdt.

Geplaatst: 15.03.2009 - 14:38
door Gast
Oceanracer schreef:Nou Charlie, maar hopen dat je
koppeling dat houdt.

Hé en Charlie was net zo blij.

Geplaatst: 15.03.2009 - 14:43
door plim
He, welkom Charlie!
Geplaatst: 15.03.2009 - 15:00
door charlie132
Dank je Plim voor het welkom!
En AlexV70, ik laat mijn plezier niet bederven hoor! Het zijn bij mij toch 60 Nm's minder dan waar naar verwezen wordt. Tot nader bericht nog steeds blij
:multi:
Geplaatst: 22.03.2009 - 13:08
door Grootje
wat kan de koppeling van een 2.4D aan dan? 460Nm denk je charlie?
Geplaatst: 22.03.2009 - 13:55
door Oceanracer
Grootje, zoals je misschien hebt kunnen lezen van Taboo is 460 NM veels te veel voor die koppeling.
Geplaatst: 23.03.2009 - 12:36
door Blue Thunder
Ik heb mijn S70 ook laten chippen (Rica) van 140 naar 170pk. Je merkt het verschil duidelijk. Voroal boven de 3500rpm trekt de motor er veel harder aan. Rijdt er nu 6 maanden mee en nog geen enkel probleem mee gehad.
Tijdens het chippen is ook de software van automaat gereset zodat deze weer adaptief is. Hij trekt nu langer door de versnellingen en schakelt wat sneller terug.
Dat het verbruik: 140 gemiddeld 12L/100km en nu met 170pk is dat gedaald tot 10L/100km.... Duidelijk verschil dus. Maar het grootste pluspunt is de snellere acceleratie en de tussensprints

Ik heb deze gemeten.
140 PK
0 - 100 in D 11.06
50 - 80 in D 5.23
50 - 80 in 2 4.17
80 - 120 in D 9.34
80 - 120 in 3 9.08
170 PK
0 - 100 in D 9.86
50 - 80 in D 4.49
50 - 80 in 2 3.90
80 - 120 in D 8.19
80 - 120 in 3 7.24
Geplaatst: 23.03.2009 - 13:09
door bookkeeper
alleen jammer dat je de fabrieksgarantie verliest en dat om die reden de lease maatschappij vaak niet mee wil werken.... ook niet als ik de verzekering neem bij Rica...