Pagina 7 van 8

Geplaatst: 19.11.2010 - 16:30
door 945i
Sorry, 35+ers..

Geplaatst: 19.11.2010 - 16:31
door Quota
Dank!

Geplaatst: 19.11.2010 - 16:52
door oddball
Ik ben 31 en ik ken de reclame ook.
Ik ben van mening dat de leeftijd bijgesteld moet worden...

Geplaatst: 19.11.2010 - 16:59
door 945i
Ja jeetje.. 30+ dan?
Toch effe checken, van wie was die reclame dan?

Geplaatst: 19.11.2010 - 17:02
door Gast
bart simpson schreef:ja hoor, dit was de basis: het sleepoog van een Volvo heeft een rond gat, een stevige stalen ring aan de onderzijde ertussen et voila
Ja, zo zat ik er ook aan te denken.
Maar volgens mij moet je dan een verlengd sleepoog gaan gebruiken anders kon de koppeling wel eens tegen de bumper aankomen.
Zeker die stabilisatiekoppelingen. Ter verduidelijking even een stukje uit de foto van @945i geleend; veel ruimte is er niet.

Geplaatst: 19.11.2010 - 17:26
door bartv70
945i schreef:Ja jeetje.. 30+ dan?
Toch effe checken, van wie was die reclame dan?
Hier vindt je alle info

1987

Geplaatst: 19.11.2010 - 18:42
door oddball
Ik doe het uit mijn hoofd:

Zwitserleven met Kees Brusse?

edit: fout?

Geplaatst: 19.11.2010 - 18:44
door 945i
Ja.

Geplaatst: 19.11.2010 - 20:53
door wk
Wat ik in deze discussie niet heb gelezen: staat STC of DSTC wel uitgeschakeld? In dit soort gevallen moet je niet de koppeling laten slippen maar wielen. Als je tenminsten je koppeling heel wilt houden. En dan moet STC of DSTC wel uitgeschakeld staan.

Geplaatst: 19.11.2010 - 23:36
door oddball
Doet ie het ook in de achteruit?

Geplaatst: 20.11.2010 - 00:00
door Gast
wk schreef:Wat ik in deze discussie niet heb gelezen: staat STC of DSTC wel uitgeschakeld?
HELEMAAL gelijk. Vergeten. ](*,)
Ik heb het ook al eens meegemaakt op een nat veldje met de caravan er achter. Dat "kreng" gaat gewoon op de rem.

Geplaatst: 20.11.2010 - 00:05
door Hans oet Twent
AlexV70 schreef:
wk schreef:Wat ik in deze discussie niet heb gelezen: staat STC of DSTC wel uitgeschakeld?
HELEMAAL gelijk. Vergeten. ](*,)
Ik heb het ook al eens meegemaakt op een nat veldje met de caravan er achter. Dat "kreng" gaat gewoon op de rem.
Alex leg dat eens uit? Ik heb onlangs op een nat veld een parcourtje af moeten leggen met een kar erachter. En dat ging wel, maar wel errug zwaar....

Geplaatst: 20.11.2010 - 00:16
door Gast
Op het moment dat een wiel doorslipt, wordt deze afgeremd.
Vervolgens moet het andere wiel de tractie overnemen, maar gaat deze natuurlijk slippen en wordt die weer afgeremd.
enz. enz. enz........

Geplaatst: 20.11.2010 - 00:16
door mattijsw
DSTC?
zie p2. "Geprobeerd om zonder slippende koppeling direct de banden te laten spinnen. Dat lukte vrij makkelijk maar er gebeurde niet veel. "

Geplaatst: 20.11.2010 - 10:21
door Msuidgeest
DTSC: nadeel bij de hellingproef met een caravan er achter. Wegkomen doe je niet want de ANWB adviseert om de wielen te laten spinnen ...

Dus toch automaat en achterwielaandrijving? In dit geval een betere optie. Of je moet die hulpmiddelen uit kunnen zetten, dan lukt het nog wel.

Geplaatst: 20.11.2010 - 10:45
door bart simpson
ik zie niets in wielspin, op een helling kan je met vooruit spinnende wielen nog steeds achteruit het water in getrokken worden

Geplaatst: 20.11.2010 - 11:25
door 945i
Zie ook niets in wielspin, wielspin is geen tractie= inefficiƫnt.

Geplaatst: 20.11.2010 - 12:13
door toppertje
je "spaart"alleen je koppeling met wielspin.

Geplaatst: 20.11.2010 - 12:17
door 945i
Ja, maar niet je banden.. :razz:

Geplaatst: 20.11.2010 - 12:19
door bart simpson
dat is zo, maar een aanhanger met boot erop trekt je achteruit en je hebt geen tractie whatsover, durf jij dat te gokken op een mogelijk gladde helling?