Pagina 7 van 8

Geplaatst: 20.03.2011 - 17:58
door edraket
De verlaging is sterk afhankelijk van de zwaarte van de auto. Dat is de reden dat Volvo verschillende veren gebruikt. Een diesel met automaat is aan de voorkant zomaar 100 kg zwaarder dan een benzine zonder automaat. Maar ook een benzine turbo automaat en airco kan zomaar vele tientallen kilos zwaarder zijn dan een 140 pk habdgeschakelde zonder airco. En dat zie je echt terug aan de hoogte.

Ik heb een foto genomen van mijn auto met de originele Volvo verlaagde veren. Ziehier het resultaat:
Afbeelding

Geplaatst: 20.03.2011 - 18:24
door blastaway
heel mooi zo!

Geplaatst: 20.03.2011 - 18:26
door Zenith
edraket schreef:De verlaging is sterk afhankelijk van de zwaarte van de auto. Dat is de reden dat Volvo verschillende veren gebruikt. Een diesel met automaat is aan de voorkant zomaar 100 kg zwaarder dan een benzine zonder automaat. Maar ook een benzine turbo automaat en airco kan zomaar vele tientallen kilos zwaarder zijn dan een 140 pk habdgeschakelde zonder airco. En dat zie je echt terug aan de hoogte.

Ik heb een foto genomen van mijn auto met de originele Volvo verlaagde veren. Ziehier het resultaat:
Zeer mooi resultaat, als ik niveauregeling had gehad ging ik volledig dezelfde weg opgegaan zijn maar ik hoop dat ik ongeveer hetzelfde resultaat zal bereiken met de Heico veren. In de loop van de week komen deze binnen en kan ik er volgend weekend aan (laten) werken.

Interessant wat je daar zegt over het verschil in gewicht ook!

Geplaatst: 20.03.2011 - 18:29
door Rippie V70
Heel mooi Ed!

mooie foto voor je avatar!

Geplaatst: 20.03.2011 - 18:33
door Thijs
Erg mooie auto Ed!! Mooie velgen en goede verlaging. Is dit hoe hij er nu bij staat?

Geplaatst: 20.03.2011 - 18:35
door 945i
Ja, fraaie combi zo. 8)

Geplaatst: 20.03.2011 - 18:40
door Zenith
zo'n Audi uitlaat zou hem ook niet misstaan m.i.:

Afbeelding

Geplaatst: 20.03.2011 - 18:41
door toppertje
@Ed,het lijkt of er nog een Volvo tussen die van jou, en die renault staat,maar
volgens mij kan dat haast niet.
is dit weerspiegeling oid?

Geplaatst: 20.03.2011 - 18:44
door Zenith
toppertje schreef:@Ed,het lijkt of er nog een Volvo tussen die van jou, en die renault staat,maar
volgens mij kan dat haast niet.
is dit weerspiegeling oid?
dat zal de 855 2.5 10v zijn van Ed :)

Geplaatst: 21.03.2011 - 21:41
door edraket
Tarman T schreef:Erg mooie auto Ed!! Mooie velgen en goede verlaging. Is dit hoe hij er nu bij staat?
Ja zo staat hij er nu bij. Ik wil alleen nog de achterveren vervangen. Rijd nu nog met de nivomat veren, maar deze zijn nogal soepel. Met 3 man achterin zakt de auto echt heel erg ver door.
Straks iets zwaardere veren en een cm hoger. Dan staat hij met volle tank net zoals nu op de foto.

Geplaatst: 21.03.2011 - 21:43
door edraket
toppertje schreef:@Ed,het lijkt of er nog een Volvo tussen die van jou, en die renault staat,maar
volgens mij kan dat haast niet.
is dit weerspiegeling oid?
Dat is inderdaad de 850 van mijn vrouw. De Renault lijkt erg dicht op mijn auto te staan, maar dit is optisch bedrog.

Geplaatst: 21.03.2011 - 21:55
door Zenith
@Ed: ik veronderstel dat je geen montageattest noch een validatieverslag hebt voor die verlaging aangezien je alles zelf doet? Heb je nog geen problemen gehad bij de keuring daarmee?

Geplaatst: 21.03.2011 - 21:57
door edraket
In Nederland wordt hierop niet gekeurd, en bovendien heb ik originele Volvo veren gebruikt.

Geplaatst: 21.03.2011 - 22:02
door wtr_s60
Zenith schreef:@Ed: ik veronderstel dat je geen montageattest noch een validatieverslag hebt voor die verlaging aangezien je alles zelf doet? Heb je nog geen problemen gehad bij de keuring daarmee?
Gewoon zorgen dat de veren zwart zijn en geen kat die daar naar kijkt op de keuring.

Geplaatst: 21.03.2011 - 22:04
door Philken
wtr_s60 schreef:
Zenith schreef:@Ed: ik veronderstel dat je geen montageattest noch een validatieverslag hebt voor die verlaging aangezien je alles zelf doet? Heb je nog geen problemen gehad bij de keuring daarmee?
Gewoon zorgen dat de veren zwart zijn en geen kat die daar naar kijkt op de keuring.
en als die ene ezel het gezien heeft, heb je pech.... :evil:

Geplaatst: 21.03.2011 - 22:08
door Zenith
edraket schreef:In Nederland wordt hierop niet gekeurd, en bovendien heb ik originele Volvo veren gebruikt.
Ja, België is hier erg strikt in blijkbaar. Bij ons dient in principe, zelfs met de origineel verlaagde veren van Volvo, de verlaging vermeld te staan op het PVG/ COC in samenspraak met de initële aankoopfactuur van de wagen. Als ze dus merken dat de wagen oorspronkelijk niet verlaagd was moet je een montageattest en validatieverslag kunnen voorleggen.

Geplaatst: 21.03.2011 - 22:47
door edraket
Dat lijkt me een lastige discussie. Hoe kun je immers zien dat een auto verlaagd is en nog lastiger: dit aantonen.

Geplaatst: 22.03.2011 - 08:22
door rene69
Even offtopic,

@Ed, had eigenlijk nog nooit een grote foto van je V70 gezien. Ziet er erg goed uit in deze kleurcombi met deze velgen.

Geplaatst: 22.03.2011 - 12:43
door Pitte
wtr_s60 schreef:
Zenith schreef:@Ed: ik veronderstel dat je geen montageattest noch een validatieverslag hebt voor die verlaging aangezien je alles zelf doet? Heb je nog geen problemen gehad bij de keuring daarmee?
Gewoon zorgen dat de veren zwart zijn en geen kat die daar naar kijkt op de keuring.
Dat is inderdaad zo(in Belgie)dat ze het niet zien indien je zwarte veren hebt en als je auto niet tegen de grond hangt natuurlijk! Ik ga al jaren naar de keuring met verlaging,gegroefde remschijven,enz. Mijn auto ziet er aan de buitenkant dan wel normaal uit hé want als met zo een auto vol met toeters en bellen verschijnt kan je het wel vergeten of je moet van alles attesten hebben!

Geplaatst: 22.03.2011 - 20:56
door edraket
rene69 schreef:Even offtopic,

@Ed, had eigenlijk nog nooit een grote foto van je V70 gezien. Ziet er erg goed uit in deze kleurcombi met deze velgen.
Dank je voor het compliment. Vind het er zelf eigenlijk ook wel netjes uitzien zo.