Pagina 7 van 162
Geplaatst: 05.04.2012 - 12:39
door NielsPHEV
zag zojuist (pas) dat er extra info op de volvo site staat van de plugin.
Hoezo D5 D6 !
Geplaatst: 05.04.2012 - 13:04
door Walter
D6 heeft met het vermogen te maken, dat is meer dan van de D5
Geplaatst: 05.04.2012 - 13:06
door NielsPHEV
die XC60 plugin concept was een T8 niet ?
Geplaatst: 05.04.2012 - 13:39
door Jers3n
En de Plug-in Hybrid heeft eenzelfde instrumentarium als de V40. Wordt dat de nieuwe standaard voor MY13? (V40, S/V60)
Geplaatst: 05.04.2012 - 13:43
door bart simpson
Lijkt me niet, TFT is een extra op een V40 dus daar al niet std
Geplaatst: 05.04.2012 - 20:27
door nossy
misschien voor MY14 dan? aangezien de de eerste hybrides al bijna helemaal uitverkocht zijn?
Geplaatst: 05.04.2012 - 21:11
door Paul
Ik vind hem leuk
Geplaatst: 27.05.2012 - 21:54
door gsx750r
Ik zeg vaak dat de liefde voor het milieu door de portemonnee gaat.(subsidies, lage bijtelling, géén BPM en wegenbelasting)
Gezien heb ik ze nog niet maar de verkoopcijfers van de V60 Diesel Hybride kunnen uitwijzen of dat dáár ook geldt.
Want
"
Mindestens 56.900 Euro soll das Modell kosten. Sein Schwestermodell V60 D5 AWD kostet mit Automatik-Getriebe gerade einmal 40.450 Euro. Einen Preisunterschied von mehr als 16.000 Euro wird in einem normalen Autoleben niemand herausfahren. Da tröstet es wenig, dass der Plug-in-Hybrid eine Komplettausstattung enthält, die einen Wert von rund 5.000 Euro hat."
Dan moet die liefde toch wel heel erg groot zijn.....
Bron
Rob
Geplaatst: 27.05.2012 - 22:16
door Paul
Helaas heeft deze bron het dan ook niet helemaal begrepen, is het een fully loaded V60 is dit dan ook een vergelijking daarmee?
Maar anyhow, de subsidies zijn gewoon interessant, milieuinvestering 0% bijtelling, ze zullen vast dat soort grapjes ook in het buitenland hebben.
Geplaatst: 27.05.2012 - 23:37
door NielsPHEV
Paul schreef:Helaas heeft deze bron het dan ook niet helemaal begrepen, is het een fully loaded V60 is dit dan ook een vergelijking daarmee?
Maar anyhow, de subsidies zijn gewoon interessant, milieuinvestering 0% bijtelling, ze zullen vast dat soort grapjes ook in het buitenland hebben.
De bron heeft het welzeker begrepen:
"
quote Einen Preisunterschied von mehr als 16.000 Euro wird in einem normalen Autoleben niemand herausfahren. Da tröstet es wenig, dass der Plug-in-Hybrid eine Komplettausstattung enthält, die einen Wert von rund 5.000 Euro hat unquote
MAW de plugin gizzmo's kosten 11.000, in NL is dit nog zo'n 9 k€ meer overigens aangezien Volvo NL de PIH duidelijk forser prijst dan de ons omringende landen zou Volvo nl weten van het bijtellingsvoordeel ?
Geplaatst: 28.05.2012 - 00:17
door JeroenSpock
V60 D6 klinkt wel goed. Net even wat meer dan de D5, en dat is het toch ook? Wel even die chromen strip van de achterklep af, dat woordje hybrid wil je toch niet op je auto hebben staan...
De techniek is in ieder geval goed, zou ik ook wel in mijn S60 willen hebben. Dan wel even iets andere software. Als ik het gas los laat zou ik willen dat hij de brandstofmotor ontkoppeld en de auto laat 'uitrollen' op de elektromotor.
Op een elektrische Still heftruck zit een knop met een haas en schildpad, om het remmend vermogen mee in te stellen. Doe zoiets in een personenauto, en gebruik de elektromotor ook direct als rem en je bent in principe klaar.
Elektrisch optrekken tot een bepaalde snelheid, en dan de brandstofmotor erbij.
Wat zou dat zuinig rijden, als je er mee om kan gaan tenminste. Want zoals eerder gezegd in dit topic, dat moet je wel kunnen.
Geplaatst: 28.05.2012 - 09:11
door wdo
De techniek is in ieder geval goed, zou ik ook wel in mijn S60 willen hebben. Dan wel even iets andere software. Als ik het gas los laat zou ik willen dat hij de brandstofmotor ontkoppeld en de auto laat 'uitrollen' op de elektromotor.
Op een elektrische Still heftruck zit een knop met een haas en schildpad, om het remmend vermogen mee in te stellen. Doe zoiets in een personenauto, en gebruik de elektromotor ook direct als rem en je bent in principe klaar.
Elektrisch optrekken tot een bepaalde snelheid, en dan de brandstofmotor erbij.
Wat zou dat zuinig rijden, als je er mee om kan gaan tenminste. Want zoals eerder gezegd in dit topic, dat moet je wel kunnen
Daar is/was Volvo ook mee bezig, alleen dan niet met een elektromotor maar met KERS, een vliegwiel dat remenergie opslaat en weer afgeeft als je optrekt. Ik denk dat dat ook lichter van gewicht is dan zo'n elektrisch gebeuren.
Geplaatst: 28.05.2012 - 10:28
door jds
NielsV70 schreef:Paul schreef:Helaas heeft deze bron het dan ook niet helemaal begrepen, is het een fully loaded V60 is dit dan ook een vergelijking daarmee?
Maar anyhow, de subsidies zijn gewoon interessant, milieuinvestering 0% bijtelling, ze zullen vast dat soort grapjes ook in het buitenland hebben.
De bron heeft het welzeker begrepen:
"
quote Einen Preisunterschied von mehr als 16.000 Euro wird in einem normalen Autoleben niemand herausfahren. Da tröstet es wenig, dass der Plug-in-Hybrid eine Komplettausstattung enthält, die einen Wert von rund 5.000 Euro hat unquote
MAW de plugin gizzmo's kosten 11.000, in NL is dit nog zo'n 9 k€ meer overigens aangezien Volvo NL de PIH duidelijk forser prijst dan de ons omringende landen zou Volvo nl weten van het bijtellingsvoordeel ?
Dit heb ik vorig jaar reeds gezegd.
Zonder fiscale stimuli zoals bij de zonnepanelen het geval was, zou je gek moeten zijn zoiets te kopen.
Voor die prijs koop je een BMW 5 of Jaguar XF, ik zou wel weten wat te kiezen.
Geplaatst: 28.05.2012 - 11:40
door bart simpson
Ik snap dat je "als een ander meebetaald" de winst wel wilt pakken, niet echt dapper van je.
Milieubewustzijn moet steeds gekocht worden uit belastinggelden, een soort betaalde liefde, je zou zelf hebben kunnen bedenken dat algemene middelen daar niet voor zijn
Geplaatst: 28.05.2012 - 11:49
door NielsPHEV
bart simpson schreef:Ik snap dat je "als een ander meebetaald" de winst wel wilt pakken, niet echt dapper van je.
Milieubewustzijn moet steeds gekocht worden uit belastinggelden, een soort betaalde liefde, je zou zelf hebben kunnen bedenken dat algemene middelen daar niet voor zijn
Bart, ben het niet eens met je stelling. De PIH is namelijk helemaal niet groener dan een willekeurige andere state of the art diesel, de electriciteit moet immers ook opgewekt worden. Dus hoezo betaalde liefde. De enige reden voor mij om de PIH te gaan rijden zal zijn het belastingvoordeel. En maak nou niet de fout politiek (en fiscale wetgeving) te proberen te onderbouwen vanuit technisch ratio, zo werkt het helaas niet. Wijs je al je klanten die een 14 % of 20 % bijtellings auto ook op hun "dubbele moraal" of verkoop je ze graag een nwe auto ?
Geplaatst: 28.05.2012 - 11:59
door bart simpson
hoho. djs vindt dat er gesubsidieert moet gaan worden, dat vind ik niet, geen BPM en geen MRB is al mooi zat en die 0% bijtelling is gezien de feitelijke uitstoot in de gehele lifecycle natuurlijk gewoon volksverlakkerij.
Ik ben met je eens dat deze hybrid een soort buhnegeval is dat in de praktijk net zo schoon danwel vervuilend is als een normale D5.
Het alleen nog meer subsidieren dan op dit moment al gebeurd is onzinnig
Geplaatst: 28.05.2012 - 12:30
door NielsPHEV
bart simpson schreef:hoho. djs vindt dat er gesubsidieert moet gaan worden, dat vind ik niet, geen BPM en geen MRB is al mooi zat en die 0% bijtelling is gezien de feitelijke uitstoot in de gehele lifecycle natuurlijk gewoon volksverlakkerij.
Ik ben met je eens dat deze hybrid een soort buhnegeval is dat in de praktijk net zo schoon danwel vervuilend is als een normale D5.
Het alleen nog meer subsidieren dan op dit moment al gebeurd is onzinnig
Ik vind dat er helemaal NIET gesubsidieerd moet worden en je alles via de brandstof (of eventueel feitelijk gereden km's) moet heffen. Veel rijden en/of een hoog vebruik is meer betalen.
Dat de belastingmaatregel 0% bijtelling onzin is heb je gelijk in maar er zijn wel meer belastingmaatregelen onzin en ik betaal toch.... Overigens zou nagenoeg niemand de PIH kopen als er niet een substantieel bijtellingsvoordeel was.
Geplaatst: 28.05.2012 - 12:46
door bart simpson
mensen die met een euro 5 diesel met rpf > 1 op 20 rijden en 99 gr CO2km uitstoten betalen op alle fronten de volle mep tov b.v. priusrijders die 1 op 13 op steevast de meest linkerbaan doen , die geen bpm betaalden en die 14% bijtellling betalen, die roadpricing was helemaal geen idioot idee
Geplaatst: 28.05.2012 - 21:05
door casper
jds schreef:
Dit heb ik vorig jaar reeds gezegd.
Zonder fiscale stimuli zoals bij de zonnepanelen het geval was, zou je gek moeten zijn zoiets te kopen.
Voor die prijs koop je een BMW 5 of Jaguar XF, ik zou wel weten wat te kiezen.
Ben ik het zomaar niet mee eens.
Maak eens de rekening met al die continu wijzigende wetgeving in Belgie en Vlaanderen.
Geen BIV bijvoorbeeld, een pak minder verbruik, ...
Ik heb gisteren in een V60 Plugin-hybrid kunnen rijden.
Ik ben grote fan van dit concept, het was een prachtige ervaring die drie rijmodi. Zeer knap werk van Volvo.
Mijn volgende Volvo zal waarschijnlijk wel zulke plugin-hybrid worden.
Geplaatst: 28.05.2012 - 22:10
door NielsPHEV
casper schreef:jds schreef:
Dit heb ik vorig jaar reeds gezegd.
Zonder fiscale stimuli zoals bij de zonnepanelen het geval was, zou je gek moeten zijn zoiets te kopen.
Voor die prijs koop je een BMW 5 of Jaguar XF, ik zou wel weten wat te kiezen.
Ben ik het zomaar niet mee eens.
Maak eens de rekening met al die continu wijzigende wetgeving in Belgie en Vlaanderen.
Geen BIV bijvoorbeeld, een pak minder verbruik, ...
Ik heb gisteren in een V60 Plugin-hybrid kunnen rijden.
Ik ben grote fan van dit concept, het was een prachtige ervaring die drie rijmodi. Zeer knap werk van Volvo.
Mijn volgende Volvo zal waarschijnlijk wel zulke plugin-hybrid worden.
Je verbruik is niet minder of nauwelijks de electrische energie kost ook geld, en het accupakket zal geen autoleven lang meegaan.....