NielsV70 schreef:steveo wat voor een kleur grijs is die V70 tegen het hek ? heb je daar toevallig ook een groter plaatje van want die heeft volgens mij een r bodykitje
Dat is een Titanium Grey metallic (455) R-Design of R-Edition.
Ik heb geen andere foto's, maar heb deze genomen op 12 maart bij Svala in Zaandam misschien staan ze er nog wel.
Ik heb deze week een V70 Limited Edition besteld. Na een korte testrit met de T4 i.c.m. powershift heb ik besloten dat ik de T4 een fijne motor vind en de powershift niet echt mijn ding is.
Ik heb dus een handgeschakelde V70 T4 LTD besteld in Oyster / beige / beige met een behoorlijke hoeveelheid accessoires en opties. Lekker compleet.
Volgens de dealer is de levertijd ongeveer 12 weken. Ik ben blij met m'n keuze en ben heel benieuwd naar de overgang van m'n fijne BMW 5 naar een Volvo V70... compleet verschillende auto's natuurlijk, maar ik heb al wel zin in de Volvo.
Ik ben ook heel benieuwd naar MY12 (dashboard, en misschien nog andere wijzigingen?). Ik ga er van uit dat er een behoorlijke vooruitgang is. De nieuwe Sensus navi is natuurlijk fijn, en stiekem hoop ik ook dat Volvo dat afgrijselijke jaren 80 lettertype op de knopjes aan zal passen naar iets mooiers. Ik zal dit forum in de gaten houden m.b.t. MY12 updates.
De HP speakers zullen door de dealer vervangen worden door de Dynaudio speakers, omdat ik de HP installatie vond tegenvallen. Heeft iemand op dit forum daar al ervaring mee? Het viel me op dat de Dynaudio set een 3-weg systeem in de voordeuren heeft, en de HP audio slechts 2-weg. Weet iemand of dit op te lossen is met een andere kap in de deurpanelen wellicht? Zijn er ervaringen op dit forum met zo'n ombouwactie met originele Dynaudio speakers?
Ik heb er ook 18" velgen bij besteld om de V70 iets minder oubollig over te laten komen. Ik heb Odysseus velgen aangevinkt, vind ik best mooi. Maar ik kan ook nog wat anders kiezen de komende weken, neig ook naar Sleipner of Balius. Die zijn misschien iets minder ordinair... Weet iemand waar ik high-res foto's van auto's met deze velgen kan vinden? Vooral de Balius levert weinig hits op in Google image search.
Ombouwen naar Premium Sound is toch helemaal niet (meer) mogelijk? Bovendien zijn het geen Dynaudio speakers meer, zit er een totaal andere versterker achter etc. etc. Beter kunt u misschien de subwoofer af fabriek laten installeren (indien mogelijk)!
Ik heb er ook 18" velgen bij besteld om de V70 iets minder oubollig over te laten komen. Ik heb Odysseus velgen aangevinkt, vind ik best mooi. Maar ik kan ook nog wat anders kiezen de komende weken, neig ook naar Sleipner of Balius. Die zijn misschien iets minder ordinair... Weet iemand waar ik high-res foto's van auto's met deze velgen kan vinden? Vooral de Balius levert weinig hits op in Google image search.
persoonlijk vind ik de sleipner veel mooier dan de odysseus, maar dat is smaak...
timewa schreef:Weet iemand waar ik high-res foto's van auto's met deze velgen kan vinden? Vooral de Balius levert weinig hits op in Google image search.
Komt omdat Balius alleen als optie leverbaar is en mensen eerder voor kleiner of odysseus gaan. Ik heb ze nog nooit gezien op een V70, terwijl het m.i. prachtige velgen zijn. De balius zijn wel vaker geleverd op S80 executive:
Hartelijk dank voor de foto's. Die Sleipner velgen lijken wel een chroom tint te hebben, klopt dat? Ik zou zeker geen chromen wielen willen hebben. Balius ziet er inderdaad mooi uit, wel wat chiquer en beschaafder dan Odysseus. Ga ik over nadenken.
Het idee van de Dynaudio upgrade is om alleen de speakers te vervangen. Die worden dan aangestuurd door de HP versterker. Impedantiematch is nog niet gedoublechecked. Ik wil gewoon wat helderder en minder vlak geluid dan de HP, die me tegenviel. Het hoeft niet heel hard te kunnen en surround is al helemaal niet nodig, dus de centerspeaker kan me gestolen worden.
En de plaatjes in de folder laten Odysseus zien... Zeker mooi, maar geven wel veel zicht op de (roestige) remschijven en ik vind ze een beetje op het randje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
timewa schreef:De LTD heeft standaard geen roofrails. Zijn wel als optie te bestellen, maar dan in zwart. Zilverkleurige roofrails zijn niet te combineren met de LTD. Bron: Bestelsysteem dealer.
Voor mij niet relevant want ik wil geen roofrails, vind ze niet mooi. Ze hebben overigens ook geen enkel praktisch nut, dakdragers zijn namelijk ook mogelijk als je geen roofrails bestelt.
Indien je de luxery line er bij neemt kan je wel zilverkleurige roofrails bijbestellen (bron: Hooftman Volvo)
zilverkleurige roofrails zijn geen optie af fabriek, bron BS
Precies, dat klopt dan toch? Niet standaard, maar wel bij te bestellen
de reden om de V60 te bestellen was het modernere interieur, inclusief de navigatie en de hogere resolutie van de schermen en LCD displays. Ook de geïntegreerde navigatie in plaats van de duvel-uit-het- doosje-ik-val-om RTI systeem speelde mee in de overweging. De prijs was een ander aspect dat meetelde. Maar als ik nu de V70 Limited edition zie met een luxury line, dan slaat de twijfel toe. Maar besteld is besteld :?
de reden om de V60 te bestellen was het modernere interieur, inclusief de navigatie en de hogere resolutie van de schermen en LCD displays. Ook de geïntegreerde navigatie in plaats van de duvel-uit-het- doosje-ik-val-om RTI systeem speelde mee in de overweging. De prijs was een ander aspect dat meetelde. Maar als ik nu de V70 Limited edition zie met een luxury line, dan slaat de twijfel toe. Maar besteld is besteld :?
Voordelig een rijke uitrusting op avontuurlijke Estate
Volvo introduceert 1 april een extra rijk uitgeruste versie van de XC70 D3. Deze Limited Edition koppelt een avontuurlijke inslag aan een zeer concurrerende prijs en een ongewoon rijke uitrusting. Het voordeel voor de klant op de robuuste Volvo XC70 D3 Limited Edition bedraagt ruim 8.000 euro.
Volvo behoort tot de meest toonaangevende en bestverkopende premiummerken in Nederland. Dat is te danken aan de uitstekende mix van dynamisch design, betrouwbaarheid en een rijke uitrusting tegen zeer concurrerende prijzen. Om zijn toppositie te benadrukken, introduceert Volvo nu een Limited Edition-uitvoering van de XC70 D3.
Aangenaam leven
De Volvo XC70 D3 is standaard al ruim toebedeeld. Zo is de lifestyle Estate, geheel in lijn met Volvo's reputatie op veiligheidsgebied, zowel voor- als achterin standaard voorzien van airbags, evenals DSTC (Dynamic Stability and Traction Control). Ramen en buitenspiegels zijn vanzelfsprekend elektrisch verstelbaar, en ook cruise control en links/rechts gescheiden automatische airconditioning maken het rijden met de Volvo XC70 in standaarduitvoering al zeer comfortabel.
Multimedia
De Volvo XC70 D3 Limited Edition voegt een hele reeks veiligheidsverhogende opties toe, zoals een automatisch dimmende binnenspiegel, een regensensor, dual-xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting en een koplampreinigingsinstallatie. Park Assist achter helpt parkeerschade voorkomen en de elektrisch bedienbare achterklep biedt het ultieme gemak. De lederen bekleding en verwarmbare voorstoelen ten slotte, maken het verblijf ín de XC70 meer dan aangenaam.
De bekroning op het onderweg zijn met de Volvo XC70 D3 Limited Edition vormen het High Performance audio-systeem met USB-poort, Bluetooth handsfree systeem en het geïntegreerde harddisk navigatiesysteem. Lichtmetalen wielen met een diameter van 17 inch maken het uiterlijk van deze Volvo XC70 compleet.
Al deze, en nog meer opties, zijn inbegrepen in de consumentenprijs van 48.995 euro. Voor 2.500 euro extra is een Geartronic-zestrapsautomaat leverbaar.
Volvo Lines
Als een koper zijn XC70 D3 Limited Edition wil personaliseren, biedt Volvo daartoe de mogelijkheid met diverse Volvo-Lines. Zo omvat de Luxury Line onder meer een elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbare voorstoelen en Park Assist voor. Dit pakket vertegenwoordigt een waarde van 3.905 euro, terwijl Volvo er slechts 1.995 euro voor rekent.
Voor 2.650 euro is de Driver Support Line, met onder meer Volvo's unieke Pedestrian Detection-systeem, leverbaar. Andere onderdelen van dit pakket zijn BLIS (Volvo's dodehoekdetectiesysteem), Lane Departure Warning en een adaptieve cruisecontrol.
Sterk en zuinig
Volvo levert de XC70 Limited Edition met de zeer gewilde D3-motor. Deze vijfcilinder (in-lijn) blinkt uit door een zijdezachte loop en uitstekende prestaties. Zo levert de 2,0-litermotor een vermogen van 163 pk en heeft hij maar liefst 400 Nm aan trekkracht. Zeer geschikt voor het trekken van bijvoorbeeld caravans, boten- en paardentrailers. Bovendien accelereert de XC70 D3 in 10,2 seconden van 0 naar 100 km/uur. Tegelijkertijd springt de direct ingespoten turbodiesel zeer spaarzaam om met brandstof. Zijn gemiddeld verbruik ligt op 5,9 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 144 g/km.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram