Pagina 7 van 7

Geplaatst: 03.07.2011 - 23:31
door Driven2Shine
Vandaag de laatste hand gelegd aan deze Ford.

Afbeelding

Geplaatst: 04.07.2011 - 11:10
door Henriƫtte
Daar heb je bijna een trapje bij nodig om boven op het dak te kunnen poetsen. Hij glimt goed!

Geplaatst: 04.07.2011 - 12:56
door dieselpower
945i schreef:
Edwin schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:BAH! wat mooi =D> Maar nu nog even met de gekookte lijnolie in de weer want ik zie witte vegen op de zwarte strips (laatste foto)
Ja, dat was ik vergeten te vragen!!

Hoe krijg ik die vieze witte vlekken weg?? Ik heb al van alles geprobeerd, valme plastishine, bumpershine, warm water, spuug, PFTE spray, niets hielp.

Wat is gekookte lijnolie??

gr. Edwin.
Gekookte lijnolie.



Verkrijgbaar bij de bouwmarkt.
Hoe krijg ja die witte wasresten op zwarte strips weg? Nu komt de beste, makkelijkste manier (zo doe ik het al jaren en het kost praktisch niets, het werkt echt);

Bij appieheijn verkopen ze pompflacons handzeep. Doorzichtige pompflacons, appieheijnmerk, 500ml, doorzichtige zeep. Doe dat maar eens onverdund op een punt van een doekie en poets daarmee maar over de witte vlek. Nog een keertje afnemen met een vochtige doek, en weg is de vlek. Niks maskeren, gewoon weg. Zwart is weer zwart, niks "om de zoveel weken nog blijven herhalen", "niks uitlopen". Kan als je bent uitgepoets ook nog je handen mee wassen. 8)

Probeer het maar eens en post je bevindingen.

edit: zoals ik al zeg, je haalt er de witte waxresten mee van je zwart kunststof, je haalt er niet de kleur van je kunsstof mee op.

Geplaatst: 04.07.2011 - 21:43
door Edwin
@ Driven2Shine

Wat een glans, lijkt wel nieuw!! Is dat ook met een poetsbehandeling zo te krijgen of is ie ook echt nieuw?

@ allen: de lijnzaadolie tip werkt perfect. Net ff stukje geprobeerd en de vlekken zijn weg en de strip lijkt wel nieuw!
Ger bedankt! :D

Gr. Edwin

Geplaatst: 04.07.2011 - 22:27
door chris_zweden
Nog tips van de expert om het gietijzer schoon te maken links van de foto? (geen idee wat het is)

(voor de wijsneuzen, de afdek kap is eraf)

Afbeelding

Geplaatst: 04.07.2011 - 22:31
door 945i
He, daar zit geen afdekkap op.
Als je die erop zet, zie het niet. En zo wel, maak je daar ook een kap over.

Geplaatst: 04.07.2011 - 22:35
door V70/2.4D/2003
WD40 met staalwol in combinatie met krachtig poetsen

Geplaatst: 04.07.2011 - 22:38
door chris_zweden
V70/2.4D/2003 schreef:WD40 met staalwol in combinatie met krachtig poetsen
krijg je dan geen krassen? Zat ook al aan staalwol te denken maar dat krast nogal he...

Geplaatst: 04.07.2011 - 22:43
door V70/2.4D/2003
Wat rukt dat onder de kap?

Probeer eers maar even op je uitlaat. (en dan ga je los op de rest)

Geplaatst: 05.07.2011 - 10:52
door Thijs
asta schreef:Ik sta me op dit moment de tandjes te werken om de auto klaar te hebben voor morgen als we met vakantie gaan (-;
Ben inmiddels klaar met de sealent en ga zodadelijk aan de wax beginnen.
In de tussentijd doe ik gelijk de binnenzijde van de auto.
Hij staat er weer netjes bij al zeg ik het zelf.
Ok, mag ook wel na inmiddels 1,5 dag detailen (-;
Moet je niet eerst waxen, en dan sealen? Zo heb ik het begrepen..

Geplaatst: 05.07.2011 - 11:39
door PeeJay
Thijs schreef: Moet je niet eerst waxen, en dan sealen? Zo heb ik het begrepen..
Nee, je sluit de lak af met een sealant en je kan eventueel daar weer een waslaag op zetten voor wat extra glans en bescherming.

Geplaatst: 05.07.2011 - 12:12
door Thijs
Hmmm, ik heb het andersom gedaan, en van Steve ook zo begrepen.. En nu?

Geplaatst: 05.07.2011 - 13:05
door blastaway
Ik doe ook eerst de seal en dan de waxlaag
Denk overigens niet dat een nadere volgorde heel erg zal zijn.

Geplaatst: 05.07.2011 - 13:18
door Driven2Shine
Edwin schreef:@ Driven2Shine

Wat een glans, lijkt wel nieuw!! Is dat ook met een poetsbehandeling zo te krijgen of is ie ook echt nieuw?

@ allen: de lijnzaadolie tip werkt perfect. Net ff stukje geprobeerd en de vlekken zijn weg en de strip lijkt wel nieuw!
Ger bedankt! :D

Gr. Edwin
Edwin dit was na een behandeling van mij.
De auto zelf is uit 2006.

Geplaatst: 05.07.2011 - 13:19
door Thijs
Moet de sealant de waxlaag niet beschermen dan? Zo had ik het begrepen, en dan moet je dus eerst waxen en dan sealen.

Geplaatst: 05.07.2011 - 13:20
door Driven2Shine
@Thijs in het geval van de roze smartwax werkt het wel op de manier die jij aanhaalt.
In de roze wax zit namelijk een lichte cleaner waardoor je een laag sealant er weer vanaf haalt.
In andere gevallen eerst sealant en dan de wax (zonder cleaners) er overheen.

NXT 2.0 heeft ook bijvoorbeeld een cleaner in het product zitten.

Geplaatst: 05.07.2011 - 13:21
door The Volvoboy
Ik doe ook altijd eerst sealen en dan waxen.

Geplaatst: 05.07.2011 - 13:24
door Thijs
Ah, had ik het in mijn geval toch bij het rechte eind!

Wel goed opletten dus wat voor wax je gebruikt!

EDIT: Wat doet een sealant eigenlijk precies?

Geplaatst: 05.07.2011 - 13:38
door blastaway
Die legt een seal over de laklaag. Ik merk bijvoorbeeld al na het sealen dat de lak gladder, bijna vettiger aanvoelt. Daarna de wax erop en inpoetsen Je zult merken dat de waxlaag langer blijft zitten en de lak beschermd tegen invloeden van buiten. Voro de winter een keer sealen is bijvoorbeeld erg goed!

Geplaatst: 05.07.2011 - 18:56
door toedeledoki
V70/2.4D/2003 schreef:WD40 met staalwol in combinatie met krachtig poetsen
Ik heb het zelf eens met WD40 en Scotch Brite in combinatie met krachtig poetsen gedaan en dan wordt het geoxideerde aluminium weer als nieuw.