Pagina 7 van 10
Geplaatst: 27.11.2011 - 19:46
door Iroll
bart simpson schreef:volstrekt oneens mee, maar dat was je al duidelijk, waar we het over eens lijken is dat misbruik van en hinder door verkeerd gevoerde verlichting steviger bestraft mag worden
Dat lijkt me de juiste conclusie
@
Mickyman, wat de mistlampen betreft ben ik je vriend, maar wat AX betreft bepaalt niet. Daar heb ik, en velen met mij als ik zo eens om me heen hoor veel meer moeite mee en last van. Maar laten we daar maar niet OT over gaan, dat onderwerp is veelste explosief...

Geplaatst: 27.11.2011 - 20:10
door Battlecruiser
Iroll schreef:Ja, en als het donker wordt en ik doe mijn dimlichten aan gaan ze achter me zeker ook op de rem staan omdat ze denken dat ik rem.
Als je in de mist dan de kans ziet erbovenop te knallen dan heb je geen afstand gehouden en de snelheid niet aangepast waar de omstandigheden om vragen.
Het is toch uitermate raar dat altijd bij slecht zicht, regen, donker etc 2 achterlichten op een auto moeten branden en bij mist zie je er maar 1 op afstand. Dat is pas onduidelijk. Uniformiteit schept duidelijkheid.
Het verschil tussen die 2 gewone en die ene mistachterlamp is anders vrij groot, hoor!
Die twee kleintjes zie je niet of nauwelijks in de mist.
2 Remlichten zie je wél (zijn immers even sterk als mistachterlicht).
Dus: het verschil tussen 2 remlichten en 1 mistachterlicht is het verschil tussen remmen en doorrijden....zo makkelijk is het.
Geplaatst: 27.11.2011 - 20:13
door Battlecruiser
Het is trouwens onderzocht hoe automobilisten reageren op 1 of 2 mistachterlichten. De utkomst laat zich raden: één is veiliger.
Dat feit kun je wel wegredeneren, maar het feit blijft.
Geplaatst: 27.11.2011 - 20:13
door toppertje
2 mistachterlichten zorgen voor hetzelfde effect
als bij de remlichten:een schrikreaktie die fille,s veroorzaakt,en daardoor
kop-staartbotsingen.
Geplaatst: 27.11.2011 - 20:33
door ps-amazon
vind dat we ons beter druk kunnen maken over het feit dat mensen vaker (en dagelijks) tegen elkaar rijden als het zicht juist erg goed is........
Geplaatst: 27.11.2011 - 23:12
door Schorpioen
Oceanracer schreef:Schorpioen schreef:Het zou al een stuk duidelijker zijn als iedereen eerst eens zou gaan kijken of de achterlichten wel allemaal naar behoren werken en het geen kaarslichtjes zijn geworden zoals je er veel ziet rijden.
Vervang dat zwak brandende 5 watt lampje eens voor een nieuw 5 watt of 10 watt of een LED lampje.
Tja, dan kan ik wel helemaal in Groningen wonen, maar dat een mistachterlicht altijd al 21 Watt is geweest, dat weet ik dan weer wel! Net als de remlichten en de richtingaanwijzers trouwens...
Ik had het ook niet over mistachterlichten maar over de gewone achterlichten. ( Dus ook niet over remlichten, richtingaanwijzer of achteruitrijlampen )

Geplaatst: 27.11.2011 - 23:17
door 945i
Rij ik vanavond op de N201, heb ik vanaf Vreeland tot en met Hilversum een Opel Vivaro/Renault traffic achter mij rijden met mistlampen voor aan... Heb diverse malen met de achtermistlamp seintjes gegeven.... Geen reactie, op een gegeven moment de achtermistlamp constant aangelaten... nog steeds geen reactie.
Ben je dan dom of dom.
Overigens heel veel auto's met mistlampen aan de voorzijde aan in het Westen!
Geplaatst: 27.11.2011 - 23:21
door Battlecruiser
ps-amazon schreef:vind dat we ons beter druk kunnen maken over het feit dat mensen vaker (en dagelijks) tegen elkaar rijden als het zicht juist erg goed is........
Daar zijn dan weer andere topics voor...
Geplaatst: 27.11.2011 - 23:22
door Schorpioen
Iroll schreef:bart simpson schreef:en nu eens zware sancties bij gebruik bij een zicht van 100m of meer
Die bekeuring zal al wel fors zijn met die nwe tarieven. .
€ 120,00
Geplaatst: 27.11.2011 - 23:25
door 945i
Al maak je er 200€ van, als je toch nooit gepakt wordt....
Beter 50€ maken en de kans dat je elke dag een bon krijgt, dan laat je het wel uit je hoofd.
Geplaatst: 27.11.2011 - 23:45
door Schorpioen
945i schreef:Al maak je er 200€ van, als je toch nooit gepakt wordt....
Beter 50€ maken en de kans dat je elke dag een bon krijgt, dan laat je het wel uit je hoofd.
Dat is toch met de meeste boetes het verhaal.
Hoewel, er krijgen er genoeg een fanlub lidmaatschap acceptgiro voor te hard rijden uit Leeuwarden maar men blijft te hard en onverantwoord rijden.
Sommige leren het nooit.
Geplaatst: 27.11.2011 - 23:46
door Iroll
945i schreef:Al maak je er 200€ van, als je toch nooit gepakt wordt....
Beter 50€ maken en de kans dat je elke dag een bon krijgt, dan laat je het wel uit je hoofd.
Zo denk ik er ook over. Maar dat zal wel nooit gaan gebeuren want dan verliezen "ze" teveel. De poen komt op de 1e plaats heb ik het idee.
Geplaatst: 28.11.2011 - 07:40
door V50-Mart
+1
Geplaatst: 28.11.2011 - 14:45
door Nik0la
945i schreef:Heb diverse malen met de achtermistlamp seintjes gegeven....
Een nieuw voorbeeld in het rijtje "misbruik" van mistlichten. Doorredenerend mogen we blij zijn dat, door jouw seintjes, bij de bestuurder achter je geen schrikreactie ontstond met ernstige gevolgen! haha.
Dat gigantisch schrikken van die dubbele mistlichten snap ik nog steeds niet (ik herhaal, gigantisch voorstander ben ik er ook niet van hoor - maar deze consternatie gaat toch echt te ver).
Weggebruikers, waaronder ik, remmen toch wel vaker geleidelijk, zacht, gedurende een langere tijd, om comfortabel een bepaalde snelheid te behalen? Daar schrik je toch ook niet van? (ook niet in de mist) Dan trap je zelf toch ook niet meteen op je rem neem ik aan (mits je goede afstand houdt natuurlijk)?
Ik begin langzamerhand inderdaad te begrijpen waarom al die files ontstaan. Dat komt dus juist door al die bestuurders die direct zenuwachtig zelf ook remmen als de rode lichtjes voor hun oplichten

Geplaatst: 28.11.2011 - 15:27
door 945i
Nog een paar honderdduizend kilometer en je hebt het helemaal door.

Geplaatst: 28.11.2011 - 16:16
door toppertje
@nikolaja,
je hebt het idd. NIET begrepen.als jij remt in de mist,dan kan degene achter jou niet voor jou auto kijken of er idd geremd moet worden omdat bijvoorbeeld het verkeer stil staat,of iemand zijn snelheid wat laat zakken.
hij zal dus voor de zekerheid ook stevig moeten remmen,en degene daarachter en daarachter enz. zo onstaat dus een file.
bij goed zicht kun je beter anticiperen,waardoor dit minder speelt.
Geplaatst: 28.11.2011 - 16:31
door bart simpson
het zal de leeftijd zijn, statistisch gezien niet voor niets de groep waar de meeste slachtoffers vallen, vast omdat ze het allemaal zo goed snappen
Geplaatst: 28.11.2011 - 17:50
door Nik0la
Hoe ouder, hoe starrer. Het zal idd wel de leeftijd zijn

.
En je gaat nu echt te ver Bart, om verkeersdoden en leeftijd er bij te halen. Zoveel kilometers, en na al die jaren zo weinig tact. Jammer.
Geplaatst: 28.11.2011 - 17:56
door ps-amazon
Nik0la schreef:Hoe ouder, hoe starrer. Het zal idd wel de leeftijd zijn ;).
in dit geval, ondanks mijn leeftijd, helemaal mee eens......
Geplaatst: 28.11.2011 - 18:07
door 945i
BS zegt niets dat niet waar is, en bij het hele mistlampen terror verhaal, zijn het de groepen <25 jaar en 60+ die het meeste misbruik van die lampen maken.
