Pagina 7 van 7
Geplaatst: 10.01.2012 - 18:51
door lemmer
joostvdl schreef:Ik heb inmiddels een proefrit gedaan in een verder zeer mooi exemplaar. Maar mijn bijrijder klaagde over dat ze zich in een bocht (die we niet hard door gingen) moest vasthouden om niet naar de zijkant te glijden.
Ik kan me dit niet herinneren van een eerdere proefrit. Maar heeft dit te maken met op de 'hoge poten' staan, of is er wellicht iets anders?
Daarnaast ook een beetje het gevoel dat de auto te zacht was afgesteld of zo. Niet te vergelijken met een BMW die aan de weg geplakt is, maar toch het gevoel van 'zweverig'.
Zijn er met andere veren/schokbrekers ervaringen voor het aanpassen van het rijgedrag?
De stoelen hebben geen zijdelingse steun, en het leer is glad, maar dat is weer wel comfortabel op een lange rit.
Voor het zweverig heb je four c

, je kunt er ook instelbare dempers op zetten, de xc is op de sportstand soft / stevig maar het vervelende deinen is weg m.a.g. een 200% betere koersvastheid. Die comfortstand is wel fijn bij een Belgische autoweg
Geplaatst: 10.01.2012 - 21:34
door The Volvoboy
joostvdl schreef:Ik heb inmiddels een proefrit gedaan in een verder zeer mooi exemplaar. Maar mijn bijrijder klaagde over dat ze zich in een bocht (die we niet hard door gingen) moest vasthouden om niet naar de zijkant te glijden.
Ik kan me dit niet herinneren van een eerdere proefrit. Maar heeft dit te maken met op de 'hoge poten' staan, of is er wellicht iets anders?
Daarnaast ook een beetje het gevoel dat de auto te zacht was afgesteld of zo. Niet te vergelijken met een BMW die aan de weg geplakt is, maar toch het gevoel van 'zweverig'.
Zijn er met andere veren/schokbrekers ervaringen voor het aanpassen van het rijgedrag?
Gewoon typisch XC70 rijgedrag

Geplaatst: 10.01.2012 - 22:43
door lemmer
neemt niet weg dat het weggedrag van een xc70 nog altijd bovengemiddeld goed is, ook met de slappe vering. Beter dan welk voorgaand volvo model.