@v70/2.4D/2003,
ik ben bang dat TS deze attributen niet in de buurt heeft.
V70 2.3 T-5 gekocht vandaag! Helemaal te gek!
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Ben je lekker aan zuurpruimen Toppertje? Anders reageer je gewoon niet.....
Gaat me er alleen maar om of er nog een alternatief is. Natuurlijk kan ik wel een stopcontact vinden als dat nodig is.
Gaat me er alleen maar om of er nog een alternatief is. Natuurlijk kan ik wel een stopcontact vinden als dat nodig is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Ik heb de volgende tutorial nog gevonden:
http://www.matthewsvolvosite.com/volvo- ... ement.html
Misschien handig voor anderen met dit probleem.
http://www.matthewsvolvosite.com/volvo- ... ement.html
Misschien handig voor anderen met dit probleem.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 06.09.2011 - 09:30
Om nog even terug te komen op een mogelijk lekkende keerring tussen bak en blok:
dit is een veel voorkomend euvel bij de X70 Classic. De staat van de carterventilatie is hierbij van belang.
Testen hiervan kun je doen door de motor stationair te laten draaien, olievuldop los op de opening leggen en een klein beetje gas geven.
De dop moet stil blijven liggen, vliegt hij eraf, dan zit de ventilatie (bijna) dicht. En aangezien de carterdampen ergens naar buiten zullen gaan,
wordt hiervoor het zwakste punt gekozen.
Het eventueel vervangen van de ventilatie valt qua materiaal mee (rond 100 €), maar het inlaatspruitstuk moet eraf en dat kost natuurlijk tijd
(=geld als je het niet zelf kan).
Hopelijk is het niet nodig!
dit is een veel voorkomend euvel bij de X70 Classic. De staat van de carterventilatie is hierbij van belang.
Testen hiervan kun je doen door de motor stationair te laten draaien, olievuldop los op de opening leggen en een klein beetje gas geven.
De dop moet stil blijven liggen, vliegt hij eraf, dan zit de ventilatie (bijna) dicht. En aangezien de carterdampen ergens naar buiten zullen gaan,
wordt hiervoor het zwakste punt gekozen.
Het eventueel vervangen van de ventilatie valt qua materiaal mee (rond 100 €), maar het inlaatspruitstuk moet eraf en dat kost natuurlijk tijd
(=geld als je het niet zelf kan).
Hopelijk is het niet nodig!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Bedankt voor de tip dbs1, ga deze proef morgen uitvoeren. Gisteren de lampjes van de radio vervangen, was prima te doen. De display-verlichting werkt helaas niet, maar daar is mee te leven. Inmiddels ook nieuwe remschijven en blokken voor laten installeren door MarioC70. Degene die bedacht heeft dat de buiten-barometer het storingslampje kan laten branden, wil ik hartelijk bedanken.....not
. Moet blijkbaar vervangen worden en kost ook weer een slordige 110,- euro bij de Volvo dealer.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Vandaag de nep letters verwijderd met een visdraadje en nagepoetst met wasbenzine. Perfect! Ik heb de originele VOLVO letters besteld, maar vroeg me af of iemand mij toevallig de exacte locatie links op de achterklep kan doorgeven. Ik vind een foto van het web niet precies genoeg......
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ik moet nog ergens een plaatje daarvan hebben, zal ff zoeken.
*EDIT: gevonden

Deze is iets scherper, maar voor een 850 (niet dat dat voor de plek iets uitmaakt)

*EDIT: gevonden

Deze is iets scherper, maar voor een 850 (niet dat dat voor de plek iets uitmaakt)

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Super bedankt! Precies waar ik naar zocht!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Kan trouwens de letters "V70" en "T-5" niet vinden....
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Al bij de dealer gevraagd?btentusscher schreef:Kan trouwens de letters "V70" en "T-5" niet vinden....
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dealer kan ze gewoon leveren.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
waarom zeg je dan dat je je volvo niet zomaar bij een stopkontakt krijgt. :evil:btentusscher schreef:Ben je lekker aan zuurpruimen Toppertje? Anders reageer je gewoon niet.....
Gaat me er alleen maar om of er nog een alternatief is. Natuurlijk kan ik wel een stopcontact vinden als dat nodig is.
geen glans zonder wrijving
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Om het af te ronden: de reden dat als er een altenatief zonder stopcontact was geweest, dit voor mij een stuk gemakkelijker zou zijn. Verleden tijd nu.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Update: Vandaag bij Volvo Amerongen in Driebergen een nieuwe barometer sensor gemonteerd en ziedaar...........storingslampje blijft branden! Arghhhhh. 133,- euro in de bodemloze put gegooid
. Uitlezen geeft nog steeds 3 storingen: "barometer meting te laag" (nog steeds), "long term fuel trim" storing en "airco sensor druk" te laag..... Weer contact met verkoper Soesterberg gehad en afgesproken dat ik het probleem opspoor en hij het betreffend onderdeel vervangt. Kunnen jullie de eerste 2 storingen met elkaar rijmen, na het vernieuwen van de barometer-sensor? Het vreemde is dat de "long term fuel trim" storing actief is terwijl de motor niet draait.

- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Volvo Amerongen is een Volvo specialist, geen dealer.
zijn de oude codes wel gewist ?
zijn de oude codes wel gewist ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Ook goed, "specialist". De oude codes zijn inderdaad gewist helaas....
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Dat ze gewist zijn is goed, dan weet je tenminste dat de codes die er nu zijn ook echt actueel zijn
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ben je overigens bekend met het volvo850forum ? daar zit zeer zeker kennis om eea met je op te lossen of een diagnose te stellen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.01.2012 - 20:32
- Locatie: Utrecht
Bedankt sbv, daar ga ik eens rondneuzen. Ik kwam nog de volgende mogelijke oorzaken tegen bij de "long term fuel trim" code:
1) MAF sensor.
2) Air intake. How old is the air filter? Has the car been in storage? Mice LOVE the 3" intake tube as a place to nest and raise families.
3) (Most likely) Clogged catalytic converter. It restricts airflow out, which restricts airflow in. This is usually the cause.
Mee eens?
1) MAF sensor.
2) Air intake. How old is the air filter? Has the car been in storage? Mice LOVE the 3" intake tube as a place to nest and raise families.
3) (Most likely) Clogged catalytic converter. It restricts airflow out, which restricts airflow in. This is usually the cause.
Mee eens?