Pagina 7 van 8

Geplaatst: 22.01.2012 - 11:44
door toppertje
@v70/2.4D/2003,
ik ben bang dat TS deze attributen niet in de buurt heeft.

Geplaatst: 22.01.2012 - 11:48
door JosW

Geplaatst: 22.01.2012 - 12:36
door btentusscher
Ben je lekker aan zuurpruimen Toppertje? Anders reageer je gewoon niet.....
Gaat me er alleen maar om of er nog een alternatief is. Natuurlijk kan ik wel een stopcontact vinden als dat nodig is.

Geplaatst: 24.01.2012 - 10:40
door btentusscher
Ik heb de volgende tutorial nog gevonden:

http://www.matthewsvolvosite.com/volvo- ... ement.html

Misschien handig voor anderen met dit probleem.

Geplaatst: 26.01.2012 - 13:42
door dbs1
Om nog even terug te komen op een mogelijk lekkende keerring tussen bak en blok:

dit is een veel voorkomend euvel bij de X70 Classic. De staat van de carterventilatie is hierbij van belang.

Testen hiervan kun je doen door de motor stationair te laten draaien, olievuldop los op de opening leggen en een klein beetje gas geven.
De dop moet stil blijven liggen, vliegt hij eraf, dan zit de ventilatie (bijna) dicht. En aangezien de carterdampen ergens naar buiten zullen gaan,
wordt hiervoor het zwakste punt gekozen.

Het eventueel vervangen van de ventilatie valt qua materiaal mee (rond 100 €), maar het inlaatspruitstuk moet eraf en dat kost natuurlijk tijd
(=geld als je het niet zelf kan).

Hopelijk is het niet nodig!

Geplaatst: 26.01.2012 - 16:02
door btentusscher
Bedankt voor de tip dbs1, ga deze proef morgen uitvoeren. Gisteren de lampjes van de radio vervangen, was prima te doen. De display-verlichting werkt helaas niet, maar daar is mee te leven. Inmiddels ook nieuwe remschijven en blokken voor laten installeren door MarioC70. Degene die bedacht heeft dat de buiten-barometer het storingslampje kan laten branden, wil ik hartelijk bedanken.....not ;-) . Moet blijkbaar vervangen worden en kost ook weer een slordige 110,- euro bij de Volvo dealer.

Geplaatst: 27.01.2012 - 17:33
door btentusscher
Vandaag de nep letters verwijderd met een visdraadje en nagepoetst met wasbenzine. Perfect! Ik heb de originele VOLVO letters besteld, maar vroeg me af of iemand mij toevallig de exacte locatie links op de achterklep kan doorgeven. Ik vind een foto van het web niet precies genoeg......

Geplaatst: 27.01.2012 - 18:16
door The Volvoboy
Ik moet nog ergens een plaatje daarvan hebben, zal ff zoeken.

*EDIT: gevonden :D

Afbeelding

Deze is iets scherper, maar voor een 850 (niet dat dat voor de plek iets uitmaakt)

Afbeelding

Geplaatst: 27.01.2012 - 18:54
door btentusscher
Super bedankt! Precies waar ik naar zocht!

Geplaatst: 27.01.2012 - 18:54
door btentusscher
Kan trouwens de letters "V70" en "T-5" niet vinden....

Geplaatst: 27.01.2012 - 19:05
door elianmars
btentusscher schreef:Kan trouwens de letters "V70" en "T-5" niet vinden....
Al bij de dealer gevraagd?

Geplaatst: 27.01.2012 - 20:03
door The Volvoboy
Dealer kan ze gewoon leveren.

Geplaatst: 27.01.2012 - 21:01
door toppertje
btentusscher schreef:Ben je lekker aan zuurpruimen Toppertje? Anders reageer je gewoon niet.....
Gaat me er alleen maar om of er nog een alternatief is. Natuurlijk kan ik wel een stopcontact vinden als dat nodig is.
waarom zeg je dan dat je je volvo niet zomaar bij een stopkontakt krijgt. :evil:

Geplaatst: 28.01.2012 - 12:33
door btentusscher
Om het af te ronden: de reden dat als er een altenatief zonder stopcontact was geweest, dit voor mij een stuk gemakkelijker zou zijn. Verleden tijd nu.

Geplaatst: 01.02.2012 - 18:19
door btentusscher
Update: Vandaag bij Volvo Amerongen in Driebergen een nieuwe barometer sensor gemonteerd en ziedaar...........storingslampje blijft branden! Arghhhhh. 133,- euro in de bodemloze put gegooid ;-). Uitlezen geeft nog steeds 3 storingen: "barometer meting te laag" (nog steeds), "long term fuel trim" storing en "airco sensor druk" te laag..... Weer contact met verkoper Soesterberg gehad en afgesproken dat ik het probleem opspoor en hij het betreffend onderdeel vervangt. Kunnen jullie de eerste 2 storingen met elkaar rijmen, na het vernieuwen van de barometer-sensor? Het vreemde is dat de "long term fuel trim" storing actief is terwijl de motor niet draait.

Geplaatst: 01.02.2012 - 20:16
door sbv
Volvo Amerongen is een Volvo specialist, geen dealer.

zijn de oude codes wel gewist ?

Geplaatst: 01.02.2012 - 21:55
door btentusscher
Ook goed, "specialist". De oude codes zijn inderdaad gewist helaas....

Geplaatst: 02.02.2012 - 12:33
door sbv
Dat ze gewist zijn is goed, dan weet je tenminste dat de codes die er nu zijn ook echt actueel zijn

Geplaatst: 02.02.2012 - 12:34
door sbv
Ben je overigens bekend met het volvo850forum ? daar zit zeer zeker kennis om eea met je op te lossen of een diagnose te stellen

Geplaatst: 02.02.2012 - 12:49
door btentusscher
Bedankt sbv, daar ga ik eens rondneuzen. Ik kwam nog de volgende mogelijke oorzaken tegen bij de "long term fuel trim" code:

1) MAF sensor.
2) Air intake. How old is the air filter? Has the car been in storage? Mice LOVE the 3" intake tube as a place to nest and raise families.
3) (Most likely) Clogged catalytic converter. It restricts airflow out, which restricts airflow in. This is usually the cause.

Mee eens?