Pagina 7 van 9

Geplaatst: 24.02.2013 - 19:17
door rsnhakan
Meer dan 1000 mappen verwijderd, maar nog steeds leest de auto niet alles. Het probleem zit hem of in de harde schijf of in het Sensus systeem.

@bart, ik ben niet bereid, om voor een update, te betalen als het systeem niet goed functioneert.

Geplaatst: 25.02.2013 - 15:24
door BlackcurrantV70
Gewoon iPodje kopen joh

Geplaatst: 25.02.2013 - 16:34
door rsnhakan
BlackcurrantV70 schreef:Gewoon iPodje kopen joh
Wil niet heel erg veel geld besteden aan een iPod. (heb meer dan 100GB nodig) Dit hoort gewoon te werken. Volvo Nederland heb ik een bericht gestuurd via Facebook. Ze zijn ermee bezig.

Geplaatst: 25.02.2013 - 19:51
door ex-Mooseman
100 giga is toch gigantisch veel? Daarmee rij je vier keer rond de aarde en heb je nog niet al je muziek gehoord, toch?
Dit kan toch nooit overzichtelijk gerangschikt worden, lijkt me

Geplaatst: 25.02.2013 - 20:20
door bart simpson
meer dan 100GB nodig, het is nogal niet wat

Geplaatst: 25.02.2013 - 21:39
door rsnhakan
ex-Mooseman, ik heb alles netjes in mappen staan. Met mijn oude harde schijf werkte alles wel perfect maar met de nieuwe niet. Wellicht dat een software update een oplossing biedt. De harde schijf werkt overigens op de computer wel gewoon goed.

bart simpson, ik wil graag mijn gehele muziekcollectie in de auto hebben. Als ik nou net dat ene nummer wil afspelen, moet ik hem ook gelijk kunnen vinden. Veel liedjes zijn 320 KBps (ongeveer 10 MB per stuk)

Geplaatst: 25.02.2013 - 21:43
door bart simpson
ik wil ook wel eens wat

Geplaatst: 25.02.2013 - 21:48
door RichieB
Ja, als je een halve ton betaalt voor een auto dan moet je niet verwachten dat het muzieksysteem alles kan wat de Neo 35 in 2000 al kon. Beetje veeleisend hoor, verwende Volvo-rijders.

Geplaatst: 25.02.2013 - 22:36
door BlackcurrantV70
100Gb muziek ?

Ik heb 8Gb en loop nu al verloren, ik heb van alle CDs alleen de beste nummers in afspeellijsten gezet en zo ben ik van 60Gb naar 8Gb gegaan.

Ik laad alleen die afspeellijsten op mijn iPod.

Geplaatst: 25.02.2013 - 22:39
door BlackcurrantV70
Als ik voor de volgende update zou moeten betalen, heb ik daar ook geen probleem mee hoor.

Mijn dealer stelde tot nu toe zelf steeds voor om onder garantie een update te doen.

Ik ga niet vitten op een paar centen meer of minder, Volvo rijden kost geld en dat wist ik al voordat ik mijn 240 kocht in 1991.

Geplaatst: 26.02.2013 - 07:59
door Carlsson 900
bart simpson schreef:ik wil ook wel eens wat
Me to :D :shock:

Geplaatst: 26.02.2013 - 15:48
door ex-Mooseman
op den duur ben je meer bezig met je muziek dan met autorijden, me dunkt...

Geplaatst: 20.04.2013 - 11:11
door rsnhakan
Iemand enig idee waarom sommige liedjes onleesbaar zijn, terwijl het gewoon mp3 bestanden zijn en de computer ze wel afspeelt?

Geplaatst: 20.04.2013 - 12:06
door RichieB
Ik ben nog nooit een onleesbaar mp3 bestand tegen gekomen. Waarmee heb je de bestanden gemaakt? Of bij welke muziekdienst heb je ze gekocht?

Geplaatst: 30.06.2013 - 22:54
door Badderbeest
BlackcurrantV70 schreef:Als ik voor de volgende update zou moeten betalen, heb ik daar ook geen probleem mee hoor.

Mijn dealer stelde tot nu toe zelf steeds voor om onder garantie een update te doen.

Ik ga niet vitten op een paar centen meer of minder, Volvo rijden kost geld en dat wist ik al voordat ik mijn 240 kocht in 1991.
Wat zit iedereen hier te bazelen over betalen voor software updates. Volvo adverteert nota bene zelf met hun concept "Service 2.0" onderdeel daarvan is bij iedere onderhoudsbeurt gratis een volledige software update.

http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... fault.aspx

Verder lijkt het me ook niet meer dan normaal dat als je auto bugs in de software heeft dat verholpen worden. Je koopt immers een product zonder bugs.

Geplaatst: 30.06.2013 - 22:57
door RichieB
Precies, de dealer doet ook helemaal niet moeilijk met gratis updates als de update een bug verhelpt die je hebt gemeld. Tenminste, dat is mijn ervaring. Als je gewoon "de nieuwste" update wilt kunnen daar kosten voor gerekend worden.

Geplaatst: 01.07.2013 - 00:23
door santu001
Ik heb praktisch (zonder fantasie verhalen) al mijn sensus updates gratis gehad. Maar dat de dealer het moet verantwoorden is best apart te noemen. Vrijwel geen ander product rekent geld voor updates. Of ik er dan persoonlijk wel een vergoeding voor over heb is niet relevant

Let wel: er is een verschil tussen updates en upgrades. Updates voor vrijwel alle software pakketten zijn gratis. Blu-ray spelers zijn verplicht tot op een bepaalde hoogte nieuwe firmwares te voorzien. Wil je echter een nieuwe versie moet je een nieuw pakket of apparaat kopen. Voor die upgrade moet je betalen.

Ik kan het raar vinden dat mensen iets gaan bedenken, maar vind het eerder raar dat dit nodig is. Dat verhaal van de folder vertelde ik tussen neus en lippen ook wel eens aan mijn dealer, onlangs gaf hij mij aan dat die voorwaarden veranderd zijn. Althans "uw auto qua software helemaal up to date met een service 2.0" klopte natuurlijk niet. Nu is in alle documentatie wel precies gespecifieerd wat er gebeurt.

Ik heb een hele fijne dealer die heel coulant is. Het is gewoon jammer dat dit ze opgelegd wordt, want laten we eerlijk zijn een beetje krom is het wel en er zijn toch wel een paar updates geweest die vrij essentieel waren. Daar komt ook het fantasie verhaal vandaan.

Bottomline: Van een audio apparaat van die prijsklasse mag je minimaal een goede na service verwachten, zodat wij ons niet eerst in allerlei bochten hoeven te wringen. Want dat is de wereld op zijn kop!

Sensus updates behoren eigenlijk gratis en service te zijn. SCT is een upgrade waarvan ik na aankoop ook weer de nodige (gratis) updates en bugfixes verwacht. Maar stel ik neem SCT dan wil ik wel een recente sensus versie bij. Wellicht moet dat wel!

Maar dat is mijn mening.

Geplaatst: 01.07.2013 - 09:33
door BillyBob
Ik pik even aan bij dit draadje:

Ik maak veel gebruik van Bluetooth streaming icm met een iPhone.
Dit loopt niet helemaal lekker. Het geluid valt geregeld uit. Soms spontaan, soms als ik even uitgestapt ben en de motor uit geweest is.
Gebeurt ook als er nieuws (TP) geweest is via RDS, 9/10 is het geluid dan weg. Je ziet op het scherm dat de muziek doorloopt door maar je hoort het alleen niet. De oplossing is om even te switchen naar radio en dan weer terug naar BT.
Niet zo handig vind ik dat.

Dealer gaf al aan dat Volvo het op Apple zou steken en vice versa.
Kreeg de laatste Sensus update ondertussen maar zonder resultaat.

Iemand bekend met dit fenomeen?

Geplaatst: 01.07.2013 - 23:00
door Thom
Het hoort natuurlijk niet zo, maar een oplossing even simpel als doeltreffend: sluit uw iPhone aan middels een USB kabel. Meer functionaliteiten, beter geluid, en de slurpende phone wordt ook nog eens opgeladen :)!

Geplaatst: 02.07.2013 - 11:23
door BillyBob
Thom schreef:Het hoort natuurlijk niet zo, maar een oplossing even simpel als doeltreffend: sluit uw iPhone aan middels een USB kabel. Meer functionaliteiten, beter geluid, en de slurpende phone wordt ook nog eens opgeladen :)!
iPhone staat in zo'n Brodit active holder en wordt dus continu opgeladen.
Vind het wel fijn dat de telefoon de muziek verder streamt waar je de laatste keer gestopt bent.
Geloof dat dit niet zo is met usb?