Pagina 7 van 8

Geplaatst: 04.04.2012 - 20:03
door Jers3n
Knappe inschatting van de toekomst.... :D
Maar dan is de MY06 interessanter. Voor de MY08 7000 meer betalen en 1000 meer terug, extra 6000 € afschrijving....

Wat is het prijsverschil tussen een V70N diesel uit 2000 met 275000 km en z'n voorganger met 200000 km? Als die beiden al te vinden zijn... Dat is wellicht een goede indicatie van het prijsverschil.

Geplaatst: 04.04.2012 - 20:09
door Fore
Jers3n schreef:Knappe inschatting van de toekomst.... :D
Maar dan is de MY06 interessanter. Voor de MY08 7000 meer betalen en 1000 meer terug, extra 6000 € afschrijving....

Wat is het prijsverschil tussen een V70N diesel uit 2000 met 275000 km en z'n voorganger met 200000 km? Als die beiden al te vinden zijn... Dat is wellicht een goede indicatie van het prijsverschil.
De MY06 heeft 77K minder op de km teller staan.... das toch voor mij ruim 2 jaar rijden. Dus weinig kilometers is minder afschrijving.

Ik denk dat dat prijsverschil niet zo groot is zoals Ed al zegt.

Geplaatst: 04.04.2012 - 20:15
door bart simpson
een knappe V70/875 doet meer dan een kale V70/285 van 2000

Geplaatst: 04.04.2012 - 20:36
door Fore
de vraag is, hoe veel meer?

Geplaatst: 04.04.2012 - 21:02
door Discovery
Toch is de nieuwe V70 toch weer een stap voorwaarts, betere wegligging, kleinere draaicirkel, stiller in de wagen, veiliger, groter/ruimer. Allemaal dingen die ook meespelen.

Geplaatst: 04.04.2012 - 21:08
door OGA244
Fore schreef:Whahahaha Bart... Dan had ik mijn 240 nooit moeten verkopen.... Nog steeds spijt van.
ik heb nog steeds een 240, een monumentale machine

Geplaatst: 05.04.2012 - 10:06
door edraket
Fore schreef:Thx Ed.

Ik neig steeds meer naar de MY06.....
Heb je al eens in beide modellen gereden? Ik zou dat toch eens doen. Ik vond met name de rust in het nieuwe type erg aangenaam. De wegligging dan weer iets minder, maar daar is iets aan te doen (R-design veren bijv)

Geplaatst: 05.04.2012 - 10:48
door Quota
Euhhh jongens, volgens mij gaat het dus over één model, maar twee bouwjaren en verschillende motoren :roll:
Fore schreef:
t5power schreef:
Fore schreef:Nu een 140PK benzine automaat MY02 bj 01

Inruil zal bij de een op circa 2250 liggen (my06) en bij de MY08 op 3500 give and take. Morgen de exacte bedragen.
Dan rijdt de 2.4D iig net zo lekker, zo niet beter door extra koppel. 130k had die toch? Dan moet de MY2006 bij 150k voor distributieriem en de MY2008 is waarschijnlijk bij 180k geweest. Ook wel goed om te weten.
Sorry, moet zijn MY07... dus 180000 distributieriem.

Geplaatst: 05.04.2012 - 10:51
door bart simpson
een my 2008 D5 moet een V70/135 zijn, er bestaat geen V70/285 D5 van my 2008, daar was alleen nog een 2.4D voor leverbaar

Geplaatst: 05.04.2012 - 11:17
door edraket
Is dat zo Quota? Volgens mij gaat het echt over een V70-2 en een V70-3 in consumententaal.

Geplaatst: 05.04.2012 - 11:21
door NielsPHEV
MY 07 is de laatste serie van V70-2 het gaat dus om twee auto's van dezelfde model serie. Mijn keuze in dat geval de handgeschakelde 2.4 D met 130 kkm's veel goedkoper en zelfde blok als de 185 pk met de geartronic. Eenvoudig te tunen.

Geplaatst: 05.04.2012 - 11:31
door Jers3n
Lijkt er mij op dat hier bouw- en modeljaren door elkaar gehaald worden...

Het gaat om toch om een V70 uit 2008 en één uit 2006 (MY07)?

Om nog maar even wat meer verwarring te strooien...:
een MY07 kan volgens mij geen V70NN zijn, de eerste hiervan komen uit 2007 maar zijn altijd MY08 toch?
Maar een MY07 V70N kan natuurlijk in 2006 geleverd zijn.
En een V70 uit 2008 (MY08 of MY09) kan weer niet anders dan een V70NN zijn.

dus verschillende modellen...

Geplaatst: 05.04.2012 - 11:32
door Quota
edraket schreef:Is dat zo Quota? Volgens mij gaat het echt over een V70-2 en een V70-3 in consumententaal.
Zo interpreteer ik zijn post wel, maar dat is ook de reden dat ik eerder al om linkjes of foto's gevraagd heb.... :roll: :wink:

Geplaatst: 05.04.2012 - 12:20
door bart simpson
Een D5 my 2008 is per definitie een nieuw model, er bestaat geen oud model D5 van my 2008

Er bestaat wel degelijk een V70/285 my 2008 maar niet als D5

Geplaatst: 05.04.2012 - 12:51
door Jers3n
bart simpson schreef:Een D5 my 2008 is per definitie een nieuw model, er bestaat geen oud model D5 van my 2008

Er bestaat wel degelijk een V70/285 my 2008 maar niet als D5
Weer wat geleerd. En ik zag dat de prijslijst van die V70/285 MY08 ook gewoon op Volvocars.nl staat, maar veel zullen er niet van verkocht zijn toch?
En zijn er dan nog opvallende verschillen met een MY07?

Geplaatst: 05.04.2012 - 13:18
door Quota
bart simpson schreef:Een D5 my 2008 is per definitie een nieuw model, er bestaat geen oud model D5 van my 2008

Er bestaat wel degelijk een V70/285 my 2008 maar niet als D5
Helder, maar zoals in het door mij aangehaalde citaat al staat, heeft TS zichzelf al gecorrigeerd en aangegeven dat het een MY 2007 D5 betreft....

Maar volgens mij zeggen we allemaal dat hij het beste de MY06 met minder KM's kan kopen toch? Ik bedoel leuke en leerzame discussie, maareuh, hoe relevant is het discussiepunt tov de opinie die we etaleren?

Geplaatst: 05.04.2012 - 13:38
door bart simpson
Er zijn er juist wel heel erg veel van verkocht, Edition Classics en Edition Sports, bomvolle superbetrouwbare auto's met superstoelen, mijn voorkeur boven het nieuwe model.

Enne... die 2006 doen

Geplaatst: 05.04.2012 - 13:48
door Jers3n
Quota schreef:
bart simpson schreef:Een D5 my 2008 is per definitie een nieuw model, er bestaat geen oud model D5 van my 2008

Er bestaat wel degelijk een V70/285 my 2008 maar niet als D5
Helder, maar zoals in het door mij aangehaalde citaat al staat, heeft TS zichzelf al gecorrigeerd en aangegeven dat het een MY 2007 D5 betreft....

Maar volgens mij zeggen we allemaal dat hij het beste de MY06 met minder KM's kan kopen toch? Ik bedoel leuke en leerzame discussie, maareuh, hoe relevant is het discussiepunt tov de opinie die we etaleren?
Als ik onderstaande lees haal ik daar juist uit dat de correctie om de een 2.4D gaat, MY06 (150000km distrubutie) naar MY07 (180000 km)...

en daarnaast een MY08 D5
Fore schreef:
t5power schreef:
Fore schreef:Nu een 140PK benzine automaat MY02 bj 01

Inruil zal bij de een op circa 2250 liggen (my06) en bij de MY08 op 3500 give and take. Morgen de exacte bedragen.
Dan rijdt de 2.4D iig net zo lekker, zo niet beter door extra koppel. 130k had die toch? Dan moet de MY2006 bij 150k voor distributieriem en de MY2008 is waarschijnlijk bij 180k geweest. Ook wel goed om te weten.
Sorry, moet zijn MY07... dus 180000 distributieriem.

Geplaatst: 05.04.2012 - 13:54
door diesel01
bart simpson schreef:Er zijn er juist wel heel erg veel van verkocht, Edition Classics en Edition Sports, bomvolle superbetrouwbare auto's met superstoelen, mijn voorkeur boven het nieuwe model.

Enne... die 2006 doen
Ik heb die Sport Editie 185pk D5, na de automaatflush doet hij het woord sport ook eer aan motorisch gezien, wat een souplesse.
Wat bart zegt, 3 tot 4 uur in de stoel is geen probleem gewoon goed onderhoud geven en je kunt er nog jaren plezier van hebben.

Geplaatst: 05.04.2012 - 14:13
door Jers3n
diesel01 schreef:
bart simpson schreef:Er zijn er juist wel heel erg veel van verkocht, Edition Classics en Edition Sports, bomvolle superbetrouwbare auto's met superstoelen, mijn voorkeur boven het nieuwe model.

Enne... die 2006 doen
Ik heb die Sport Editie 185pk D5, na de automaatflush doet hij het woord sport ook eer aan motorisch gezien, wat een souplesse.
Wat bart zegt, 3 tot 4 uur in de stoel is geen probleem gewoon goed onderhoud geven en je kunt er nog jaren plezier van hebben.
Mijn vraag over de verkochte aantallen sloeg enkel op de MY08 uitvoeringen van de V70N, prijslijst op volvocars (MY08 dus) is nl. van 2 juli 2007.
De eerste prijslijst van de V70NN is van ook van die datum, ik vroeg me af hoeveel 'oude modellen' er nog verkocht zijn terwijl het nieuw model ook al te bestellen was.