Nou vanmorgen deed de airco redelijk normaal, maar we hebben weer bij de dealer het dashboard uit elkaar gehaald en gekeken met de dealer naar de werking van de luchtregelklep en het motortje dat de klep moet aandrijven, ook nog even naar de kachelkraan gekeken, maar alles werkte naar behoren.
de airco ook dus het was net zoiets als met kiespijn naar de tandarts gaan en als je in de stoel zit is de pijn weg.
Toen ik weg reed floepte na 3 minuten de koude golf aan en het werd weer te koud in de auto, ik ben nog wel terug gereden en men weet dat hij teveel koude lucht afgeeft, maar weten het dus ook niet meer en ik ook niet
de temperatuur wordt pas redelijk (met toch nog een vleugje kou )met de stand op 25 a 26 graden
ECC van slag
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Je hebt eerder toch de complete regelunit vervangen en de problemen bleven gelijk?jan weemering schreef:Nou vanmorgen deed de airco redelijk normaal, maar we hebben weer bij de dealer het dashboard uit elkaar gehaald en gekeken met de dealer naar de werking van de luchtregelklep en het motortje dat de klep moet aandrijven, ook nog even naar de kachelkraan gekeken, maar alles werkte naar behoren.
de airco ook dus het was net zoiets als met kiespijn naar de tandarts gaan en als je in de stoel zit is de pijn weg.
Toen ik weg reed floepte na 3 minuten de koude golf aan en het werd weer te koud in de auto, ik ben nog wel terug gereden en men weet dat hij teveel koude lucht afgeeft, maar weten het dus ook niet meer en ik ook niet
de temperatuur wordt pas redelijk (met toch nog een vleugje kou )met de stand op 25 a 26 graden
Hoe lang had je anders nog willen doorrijden met die S90?
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Ja de regel unit is al vervangen als mede alle sensoren en de lagedrukschakelaar.
hij is gewon ontzettend eigenwijs.
In principe wil ik nog even vooruit met deze auto, omdat ik de ruimte op de achterbank hard nodig heb.
Maar waarschijnlijk krijg ik een job op meer dan 100 km van huis en dan moet ik een keus maken.
gooi ik er LPG- G3 in (heb ik al eerder gedaan met een 960) of kijk ik voor een grote diesel.
hij is gewon ontzettend eigenwijs.
In principe wil ik nog even vooruit met deze auto, omdat ik de ruimte op de achterbank hard nodig heb.
Maar waarschijnlijk krijg ik een job op meer dan 100 km van huis en dan moet ik een keus maken.
gooi ik er LPG- G3 in (heb ik al eerder gedaan met een 960) of kijk ik voor een grote diesel.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik kan nog bedenken dat veel componenten met lucht worden aangestuurd. En hier en daar zitten keerklepjes tussen zodat de lucht maar één kant op kan. Zijn die ook gecontroleerd en eventueel vervangen?
Je herkent ze aan de dikke slangkoppeling met een zwarte en een witte kant.
Je herkent ze aan de dikke slangkoppeling met een zwarte en een witte kant.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Mark, ik moet er nog even over nadenken.
iemand opperde ook om het vacuum blokje dat tegen het schutbord zit te vervangen.
Ik vraag me af of de dealer ook nog een taak heeft in deze.
ik heb hem namelijk gevraagd het euvel op te lossen en voorlopig is dat nog niet gebeurt, maar ligt r waarschijnlijk wel een vette rekening klaar voor me.
iemand opperde ook om het vacuum blokje dat tegen het schutbord zit te vervangen.
Ik vraag me af of de dealer ook nog een taak heeft in deze.
ik heb hem namelijk gevraagd het euvel op te lossen en voorlopig is dat nog niet gebeurt, maar ligt r waarschijnlijk wel een vette rekening klaar voor me.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Ik zou er G3 in laten zetten; de kms zijn goedkoper dan op diesel en de motoren doen het prima op LPG.jan weemering schreef:Ja de regel unit is al vervangen als mede alle sensoren en de lagedrukschakelaar.
hij is gewon ontzettend eigenwijs.
In principe wil ik nog even vooruit met deze auto, omdat ik de ruimte op de achterbank hard nodig heb.
Maar waarschijnlijk krijg ik een job op meer dan 100 km van huis en dan moet ik een keus maken.
gooi ik er LPG- G3 in (heb ik al eerder gedaan met een 960) of kijk ik voor een grote diesel.
Ook een stuk goedkoper dan om in te ruilen lijkt me...
Wat betreft de bijzonderheid van je auto; leuk, maar op de eerste plaats is een auto toch bedoelt als gebruiksartikel hoor.
Ik zou er maar niet al te sentimenteel over worden

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Henk Jan,
Ik wordt niet sentimenteel, maar het is een bijzondere auto, mede door de fabricage aantallen natuurlijk.
een lange BMW 7 serie of een Mercedes S klasse in een lange uitvoering zie je bij bosjes.
en inderdaad het moet dan een G3 worden, ik weet alleen niet of ik dan kies voor het aparte smeersysteem, want dat is stiekem weg ook een dure aangelegenheid die flesjes olie
Ik wordt niet sentimenteel, maar het is een bijzondere auto, mede door de fabricage aantallen natuurlijk.
een lange BMW 7 serie of een Mercedes S klasse in een lange uitvoering zie je bij bosjes.
en inderdaad het moet dan een G3 worden, ik weet alleen niet of ik dan kies voor het aparte smeersysteem, want dat is stiekem weg ook een dure aangelegenheid die flesjes olie
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Van flashlube moet je ook niet te veel verwachten, maar af en toe een druppeltje of een dopje in je tank kan inderdaad geen kwaad.
Een setje kost volgens mij 59,- Euro incl. een halve liter lvv..
De oude Volvo's liepen ook gewoon zonder en mijn Rolls ook.
Zolang je niet steeds het volle vermogen vraagt of met zware aanhangers rijdt dan heb je niks te vrezen :shock:.
Tevens is het verstandig om af en toe eens op benzine te rijden (wel de duurste soort met de beschermende toevoegingen).
Een setje kost volgens mij 59,- Euro incl. een halve liter lvv..
De oude Volvo's liepen ook gewoon zonder en mijn Rolls ook.
Zolang je niet steeds het volle vermogen vraagt of met zware aanhangers rijdt dan heb je niks te vrezen :shock:.
Tevens is het verstandig om af en toe eens op benzine te rijden (wel de duurste soort met de beschermende toevoegingen).
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
flashlube is bij een 960 echt niet nodig! Deze hebben hydraulische klepstoters.
Dit ook nog nooit gezien in een 960 ook niet bij de exemplaren met extreme km standen.
Dit geld voor veel volvo motoren maar niet voor allemaal.
Dit ook nog nooit gezien in een 960 ook niet bij de exemplaren met extreme km standen.
Dit geld voor veel volvo motoren maar niet voor allemaal.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Laatste update van mijn ECC
Ik heb ook nog een vacuumblok en het servo motortje welke de luchttoevoerklep regelt via MP in handen gekregen.
ik heb het vacuumblok vervangen, maar er was geen enkel verschil.
ik heb toen goed gekeken naar het servo motortje dat via een heveltje de klep regelt, maar die gaat veel te ver naar koud toe bij een normale temperatuur.
ik heb het binnengekomen servomotortje eraan gehangen en die doet precies hetzelfde, hij maakt een veel te grote sprong richting koud als je aan de temperatuur meter draait.
Ergo, alles vervangen wat er te vervangen valt
De ECC
3 sensoren inclusief de sonnesensor
Het vacuumblok
en ik had het servo motortje ook kunnen vervangen maar diet was zinloos.
kachelkraan werkt naar behoren
Dus het probleem is mijn inziens onoplosbaar.!!!
Ik heb ook nog een vacuumblok en het servo motortje welke de luchttoevoerklep regelt via MP in handen gekregen.
ik heb het vacuumblok vervangen, maar er was geen enkel verschil.
ik heb toen goed gekeken naar het servo motortje dat via een heveltje de klep regelt, maar die gaat veel te ver naar koud toe bij een normale temperatuur.
ik heb het binnengekomen servomotortje eraan gehangen en die doet precies hetzelfde, hij maakt een veel te grote sprong richting koud als je aan de temperatuur meter draait.
Ergo, alles vervangen wat er te vervangen valt
De ECC
3 sensoren inclusief de sonnesensor
Het vacuumblok
en ik had het servo motortje ook kunnen vervangen maar diet was zinloos.
kachelkraan werkt naar behoren
Dus het probleem is mijn inziens onoplosbaar.!!!
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Is er een reele kans dat de nieuwe servo-motor ook kapot is? Die dingen zijn niet gemaakt om in uiterste standen te werken maar om juist te regelen.
Je zou er bijna een zelfde auto naast zetten en alles vergelijken kwa werking en functionaliteit.
Je zou er bijna een zelfde auto naast zetten en alles vergelijken kwa werking en functionaliteit.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Mark,
een servomotor kan een ander instrument in een bepaalde stand zetten en daar laten staan, en doet nets anders dan over het algemeen een hevel van het ene naar het andere punt bewegen.
de servomotor heeft daarbij 2 uiterste standen en alle standen daar tussenin.
bij mij zie je dat de servomotor over een groot gedeelte heel secuur de klep verplaatst behalve het gedeelte tussen de 18 en 24 graden .
in dat gebied heeft hij geen tussenstand of althans krijgt hij niet het juiste signaal, want de andere servomotor doet precies het zelfde.
de aansturing van de servomotor komt van de ECC welke ook al een keer vervangen is.
ik weet dat er een kort moment is geweest dat de servomotor goed werd aangestuurd, in ieder geval dat hij de standen goed oppakte, maar dat was maar heel even.
een servomotor kan een ander instrument in een bepaalde stand zetten en daar laten staan, en doet nets anders dan over het algemeen een hevel van het ene naar het andere punt bewegen.
de servomotor heeft daarbij 2 uiterste standen en alle standen daar tussenin.
bij mij zie je dat de servomotor over een groot gedeelte heel secuur de klep verplaatst behalve het gedeelte tussen de 18 en 24 graden .
in dat gebied heeft hij geen tussenstand of althans krijgt hij niet het juiste signaal, want de andere servomotor doet precies het zelfde.
de aansturing van de servomotor komt van de ECC welke ook al een keer vervangen is.
ik weet dat er een kort moment is geweest dat de servomotor goed werd aangestuurd, in ieder geval dat hij de standen goed oppakte, maar dat was maar heel even.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
kijk met dit soort dingen uit, dat je oorzaak en gevolg niet door elkaar haalt.
Ik bedoel ermee te zeggen dat twee onderdelen samen werken, en elkaar be-invloeden. Als er dan eentje stuk gaat, gaat de ander ook stuk......ga je er dan eentje verwisselen voor een goed exemplaar, wordt hij weer vernield door dat ander onderdeel, en misschien ook andersom.
Zo blijf je gewoon je helemaal gaar zoeken naar een defect, omdat je maar 1 onderdeel per keer wisselt.
dit soort problemen zijn lastig op te lossen, of je moet gewoon rigoreus alle onderdelen die samen werken wisselen. (maar dan komt er een kostenplaatje)
Ik bedoel ermee te zeggen dat twee onderdelen samen werken, en elkaar be-invloeden. Als er dan eentje stuk gaat, gaat de ander ook stuk......ga je er dan eentje verwisselen voor een goed exemplaar, wordt hij weer vernield door dat ander onderdeel, en misschien ook andersom.
Zo blijf je gewoon je helemaal gaar zoeken naar een defect, omdat je maar 1 onderdeel per keer wisselt.
dit soort problemen zijn lastig op te lossen, of je moet gewoon rigoreus alle onderdelen die samen werken wisselen. (maar dan komt er een kostenplaatje)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Staat de auto veel buiten? Gebruik je de airco wel voldoende?
Dit soort ECU/elektrische problemen treden veel op bij vocht in het interieur.
Zorgen dat het interieur goed droog blijft kan het probleem wellicht oplossen.
De Chinese wijze om een probleem aan te pakken: negeren en net zo lang wachten tot het over gaat.
Als je hier over na gaat denken dan blijkt het inderdaad 9 van de 10 keer ook te werken ....
.
Dit soort ECU/elektrische problemen treden veel op bij vocht in het interieur.
Zorgen dat het interieur goed droog blijft kan het probleem wellicht oplossen.
De Chinese wijze om een probleem aan te pakken: negeren en net zo lang wachten tot het over gaat.
Als je hier over na gaat denken dan blijkt het inderdaad 9 van de 10 keer ook te werken ....

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat is wel een goede tip HenkJan. Net als zwanger zijn: gaat vanzelf over ... 

Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Een goede tip bij het rode lampje voor de oliedruk...... 

De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Wim, hier geloof ik niet zo in eigenlijk
Henk Jan Het is een volvo en geen Engelse auto, dus we hebben geen last van vocht in de auto. en ja hij staat altijd buiten, en ja ik heb de airco altijd bij staan, en Nee het gaat niet vanzelf over, en zo als jij problemen oplost door waarschuwingslampjes te verwijderen is niet mijn stijl en ook niet de juiste aanpak volgens mij
En Iroll , alles is mogenlijk natuurlijk, maar zou wel heel toevallig zijn.
Henk Jan Het is een volvo en geen Engelse auto, dus we hebben geen last van vocht in de auto. en ja hij staat altijd buiten, en ja ik heb de airco altijd bij staan, en Nee het gaat niet vanzelf over, en zo als jij problemen oplost door waarschuwingslampjes te verwijderen is niet mijn stijl en ook niet de juiste aanpak volgens mij
En Iroll , alles is mogenlijk natuurlijk, maar zou wel heel toevallig zijn.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De wet van Murphy zegt daarover dat alles wat fout kan gaan ook een keer fout zal gaan. Als jouw ecc dit defect had moeten er meer zijn met dat defect. En zo een kan je natuurlijk net getroffen hebben. Je hebt alles nu zo'n beetje uitgesloten en er blijft weinig anders over dan deze conclusie lijkt mij.En Iroll , alles is mogenlijk natuurlijk, maar zou wel heel toevallig zijn.
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
De mijne is ook defect, hij blaast niet in het midden. Dat je 2x een module met exact hetzelfde probleem te pakken hebt (waar verder nog niemand van heeft gehoord) lijkt me wel heel vergezocht.
Ik heb het gehad over een lampje dat een valse melding geeft.
Tja, je overige uitspraak over RR laat ik verder wijselijk voor wat het was
.
Ik heb het gehad over een lampje dat een valse melding geeft.
Tja, je overige uitspraak over RR laat ik verder wijselijk voor wat het was

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!