Pagina 7 van 12
Geplaatst: 30.05.2012 - 12:13
door edraket
Als je geen tijd hebt om zelf te meten dan breng je de auto toch weg naar de garage? Ik snap niet dat jullie zolang met een onbetrouwbare auto blijven rijden. Bovendien is dit erg slecht voor de accu, en zul je snel aan een nieuwe moeten als je hem zo vaak leeg trekt.
hoelang rijden jullie zo al met de auto?
Geplaatst: 30.05.2012 - 12:57
door Laguna-S60
Een week of 7, nu 4x de accu leeg gehad.., het moet ook goed maar de dealer licht je gewoon op met zulke dingen.
Gewoon vervangen waar ze zin in hebben, dus ik ga eerst zelf wel meten.
Geplaatst: 30.05.2012 - 13:03
door Ben
Gerrit ga je schamen!
Geplaatst: 30.05.2012 - 19:31
door Oceanracer
En je mond spoelen...
Geplaatst: 30.05.2012 - 22:48
door Gast
Oceanracer schreef:En je mond spoelen...
Omdat hij bij de dealer
ligt?

Geplaatst: 30.05.2012 - 22:50
door Oceanracer
Juist!
Geplaatst: 30.05.2012 - 22:51
door Laguna-S60
had al zo'n vermoeden dat ik een paar man tegen het zere been zou schoppen met deze reactie.., maar zo denk ik er wel over :oops:
Vandaag gewoon weer 3/400 km weggetikt zonder problemen, telkens starten lopen, en hij loopt toch echt wel mooi op de autobahn

Geplaatst: 30.05.2012 - 22:53
door Oceanracer
Gerrit... Opligten?
Geplaatst: 31.05.2012 - 09:50
door Laguna-S60
nu valt het kwartje... :x
Geplaatst: 01.06.2012 - 17:46
door Gast
Laguna-S60 schreef:
nu valt het kwartje... :x
Dan ben je mooi opgelicht!!!

Geplaatst: 01.06.2012 - 18:25
door Laguna-S60
Vandaag bij Doeke Dobma geweest voor een nieuw
stuur
Toen heeft ie ook meteen even naar de radio gekeken,
Voor:
Na:
en dit kwam eruit:

Geplaatst: 01.06.2012 - 20:28
door Oceanracer
Ben benieuwd wat er nu gebeurt met die accu...
Geplaatst: 01.06.2012 - 21:00
door VolvoTech
Ik ben er niet benieuwd naar

dit gaat het probleem niet oplossen...
(tenzij er ergens vreselijk spanning lekte in die draadboel)
Geplaatst: 01.06.2012 - 21:29
door Iroll
De lekstroom wordt ws door de radio zelf veroorzaakt. Dat is de #1 veroorzaker van lekstroom.
Trouwens zo'n blauw knijp aftakkertje in de bruine draad op de 2e foto is vragen om storingen en ellende. Gaat nooit lang goed achter een dashboard waar de bedrading constant trilt en beweegt. Krimkous en solderen is de oplossing.
Geplaatst: 01.06.2012 - 21:45
door VolvoTech
Lekstroom vanuit een HU? Ik meet toch nooit meer dan 20mA in deadlock, en 80% daarvan komt van de slaapmodus van de ECU...
Geplaatst: 01.06.2012 - 21:57
door Oceanracer
Ik houd het voorlopig nog op een defect portierslot...
Geplaatst: 01.06.2012 - 22:16
door Laguna-S60
Oceanracer schreef:Ik houd het voorlopig nog op een defect portierslot...
en daar ga ik dus in mee! want elke keer als ie een tijd los heeft gestaan staan we met een lege accu...
Geplaatst: 01.06.2012 - 22:19
door VolvoTech
Maar goed, wat is nou je spanningsafname bij deadlock status?
En zonder deadlock?
En van slot?
Geplaatst: 01.06.2012 - 22:20
door Laguna-S60
Nog steeds geen tijd gehad om te meten -.-, m'n vader heeft echt de meest onmogelijke diensten de laatste tijd...
Geplaatst: 01.06.2012 - 22:52
door Laguna-S60
Wel !@#%$@#^%$ :angryfire: :cussing: m'n vader heeft vandaag met een 1 of andere technici gepraat die hoog en laag beweert dat het het portier slot niet kan zijn omdat die anders nu al stuk was geweest en dat meten geen zin heeft en je gewoon een willekeurige zekering eruit moet trekken als je de auto een dag of langer laat staan..
Resultaat is dat mijn vader het nu dus nutteloos vind op te gaan meten en dit dus ook niet gaat doen.
Hoe ga ik dit nou weer oplossen.., zelf bezig gaan met zekeringen etc zie ik ook niet zo zitten.
en die oplossing van die technici gaat natuurlijk nooit werken -.-