Pagina 7 van 7

Geplaatst: 16.03.2013 - 15:36
door alfapan
piotrV70 schreef:Ik lees hierboven "Alfa" en "Betrouwbaar" in 1 zin. Serieus ?
Mijn 145 2.0 QV was wel een dure wagen qua onderhoudt ivm de mooie techniek, dit alleen bij de beurten (altijd oliewissel, dure distributie wissel, 8 bougies, klepverstelmechanisme), draagarmen net te slap voor wegligging. Maar ooohh wat een lekker wagens zijn dit, met tijdloos design.

Mijn 156 1,9 JTD 8 klepper had 320000 km gelopen en nooit problemen gehad (1 keer op het dashboard moeten slaan), en was nog in top conditie. Nieuwe eigenaar kan er nog vele kilometers mee rijden.

Mijn 159 1,9 JTD 16v, super degelijk (geen kraakjes zoals de volvo v70 wel heeft) nooit in de steek gelaten, super degelijk weggedrag, vol gas over een belgische klinkerweg en je hoort niets, geen windgeruis zoals de volvo wel heeft. Alleen geouwehoer met EGR gehad, maar als je dit weet (chiptuning!) dan is het een hele goede bak.

Overigens ben ik ook heel blij met de volvo hoor, alleen er zijn echt punten die ik op dit moment mis met een standaard v70. Dit zijn:

Min
- wegligging plus stuurgedrag
- standaard audio
- kraakjes plus windgeruis bij hogere snelheden
- Torderend chassis

Plus
- Zetels
- ruimte
- praktische
- werkpaard, sterk (aanhanger plus dakbelasting)
- 5 cilinder met mooi verbruik en geluid
- overzicht en veiligheid

Geplaatst: 16.03.2013 - 15:41
door alfapan
ps-amazon schreef:
alfapan schreef:Ik zou een alfa aanraden: goed weggedrag, mooie diesels, betrouwbaar ( mits gechipped bijsSQUADRA plus egr blok. Alleen geen ruimte wonder.. daarom ben ik hier. Audi en bmw wil ik mij niet mee identificeren, imago past niet bij mij. Mb had ook gekund, maar teveel oude zakken in gezien.
ik ben dus zo'n oude zak in een Mercedes; ben dan uiteraard benieuwd hoe jij jezelf typeert :wink:
Ik ben 32, en ik zie om me heen (Friesland) teveel 50 plussers, verrookt, en verzopen uiterlijk in een benz rijden. Dit is natuurlijk beetje subjectief en mag niet generaliseren, maar kreeg wel dat gevoel. De mercedes E-klasse station heeft mij wel echt getrokken en misschien ooit... Ne eerst bij mijn eerste liefde volvo rijden en doel is: Veel kilometers op deze wagen maken, het liefst 500.000 voorbij!

Geplaatst: 16.03.2013 - 15:50
door Ramon&Ramon
Ik zou zeggen ,zorg er voor dat je zelf geen doorgerookte verzopen 50 plusser wordt,oplossing,koop een touw op je 49 ste verjaardag. :)

Geplaatst: 16.03.2013 - 16:04
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Zelfs met distributieriem vervangingen kom je het tegen,alleen de riem en de rest laten we voor het gemak maar zitten.
Klopt, preventief onderhoud doet veel. Onlangs distributieriem van de S60 laten vervangen. 145.000 km op de teller en 9 jaar oud (had nog eventjes meegekund). Toch maar geen risico genomen. Riem, spanrol, waterpomp, multiriem en spanrol laten vervangen. Het schijnt ook nog wel voor te komen dat de multiriem sneuvelt en dan gelijk even de distributieriem kapotslaat (met alle gevolgen van dien).

Geplaatst: 16.03.2013 - 16:14
door Ramon&Ramon
Met die 9 jaar heb je dus al een aardige gok genomen..
Ze breken ook bij 6 jaar oud soms al.
En de gevolgen van dien zijn zo rond de 3000 euro.

Geplaatst: 16.03.2013 - 16:17
door Gast
sterker nog, ik heb me laten vertellen dat een originele blok voor een R rond de 6 - 7000 euro zit.

Geplaatst: 16.03.2013 - 16:21
door Gast
aan de andere kant, voorschrift is 10 jaar of 160.000 km in dit geval vond ik 9 jaar en 145.000 km krap. Wat ik maar probeerde te zeggen, als je zoiets als een distributieriem gaat vervangen, kijk dan ook niet op de laatste paar centen, vervang dan ook die zaken die ook aan slijtage onderhevig zijn en die je toch al gedemonteerd hebt.
Pech kun je altijd hebben. Mijn zwager heeft een Toyota Avensis, die deze week bijna was afgefikt. Dynamo stond er roodgloeiend in, vlammen kwamen er al uit. Aanvankelijk werd gedacht aan een vastgelopen lager, maar bleek een steentje te zijn die de boel had doen vastlopen. Auto van 6 jaar en 108.000 km.

Geplaatst: 16.03.2013 - 16:23
door Ramon&Ramon
dbosker schreef:sterker nog, ik heb me laten vertellen dat een originele blok voor een R rond de 6 - 7000 euro zit.
Die 3000 is alleen de reparatie van kromme kleppen enz..

Geplaatst: 16.03.2013 - 16:24
door Gast
ja, en dan heb je nog veel geluk. Als het gebeurd met 130 ben je met 3000 Euro nog niet klaar denk ik.

Geplaatst: 16.03.2013 - 16:37
door Ramon&Ramon
Zo iets..

Geplaatst: 16.03.2013 - 16:38
door Gast
daar wordt je niet vrolijk van :(