+1dbosker schreef:service is bij mij een no-nonsens benadering.
Ook wel eens bij Mercedes binnen geweest (Pa rijdt Mercedes). Grote showroom, vriendelijke maar formele mevrouw achter de balie, waar je je moet melden. Aparte zithoek waar je met veel elan van koffie of thee wordt voorzien. Iedereen in 3-delig pak met stropdas etc.
Kortom formeel is het credo.
Als ik bij de dealer binnenstap (en dat hoeft heus niet te zijn voor onderhoud of storing, maar ook gewoon omdat ik toevallig in de buurt ben), dan tref ik daar mensen aan die er keurig netjes bijlopen in nette broek en netto overhemd, zonder stropdas, eventueel met colbertje.
Wordt netjes met voornaam aangesproken. Kortom een voor mijn gevoel meer persoonlijke, informele sfeer, waar ik me meer thuisvoel.
Als er dan iets is, wordt het voor mij geregeld. Dat noem ik service 2.0, meevoelen en meedenken met de klant.
Alhoewel Mercedes wel mooie producten maakt.
Twee weken geleden stapte wij bij Audi naar binnen waar een mooie dame ons te woord stond en echt wist waar ze het over had.
Dit type dame weet mensen (mannen) net dat zetje te geven om toch vooral een product van Audi te kopen..
De BMW showroom heeft ook een vrouwelijke sales die op dezelfde manier mensen benaderd, wordt men er op uit gezocht?
Edit hoe bevalt de contourverlichting overigens in de E?
Heeft de auto ook intelligent light system en zoja hoe bevalt dat?