Pagina 7 van 8

Geplaatst: 21.11.2012 - 19:45
door diesel01
dbosker schreef:service is bij mij een no-nonsens benadering.
Ook wel eens bij Mercedes binnen geweest (Pa rijdt Mercedes). Grote showroom, vriendelijke maar formele mevrouw achter de balie, waar je je moet melden. Aparte zithoek waar je met veel elan van koffie of thee wordt voorzien. Iedereen in 3-delig pak met stropdas etc.
Kortom formeel is het credo.
Als ik bij de dealer binnenstap (en dat hoeft heus niet te zijn voor onderhoud of storing, maar ook gewoon omdat ik toevallig in de buurt ben), dan tref ik daar mensen aan die er keurig netjes bijlopen in nette broek en netto overhemd, zonder stropdas, eventueel met colbertje.
Wordt netjes met voornaam aangesproken. Kortom een voor mijn gevoel meer persoonlijke, informele sfeer, waar ik me meer thuisvoel.
Als er dan iets is, wordt het voor mij geregeld. Dat noem ik service 2.0, meevoelen en meedenken met de klant.
+1
Alhoewel Mercedes wel mooie producten maakt. :wink:
Twee weken geleden stapte wij bij Audi naar binnen waar een mooie dame ons te woord stond en echt wist waar ze het over had.
Dit type dame weet mensen (mannen) net dat zetje te geven om toch vooral een product van Audi te kopen..
De BMW showroom heeft ook een vrouwelijke sales die op dezelfde manier mensen benaderd, wordt men er op uit gezocht?

Edit hoe bevalt de contourverlichting overigens in de E?
Heeft de auto ook intelligent light system en zoja hoe bevalt dat?

Geplaatst: 21.11.2012 - 20:11
door Gast
contourverlichting ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen. Mooie oranje gloed onder het dashboard en de deuren.
Intelligent light system zit er niet op (heb ik althans niet kunnen ontdekken).
Maar wat mij wel opvalt is het feit dat je door al deze "spielerei" wel afgeleid wordt als bestuurder.
Broer heeft zich een C-klasse gekocht en laatst in gereden. Gelikt dashboard met allerlei kleuren en mededelingen. Op een gegeven moment heb je je verstand meer bij hetgeen zich op het dashboard afspeelt dan er buiten. Volvo-dashboard ziet er eenvoudiger uit, maar alles wat er gemeld moet worden wordt gemeld, zonder nadrukkelijke afleiding van de buitenwereld.

Geplaatst: 21.11.2012 - 21:00
door Ben
Heren ..... Volvo-forum ......

Geplaatst: 21.11.2012 - 21:02
door diesel01
Ja dat is het nadeel, afleiding.
Het is het wel het merk dat dingen uit vind en implementeerd in hun auto's, cool.

Edit...sorry Ben :oops:

Geplaatst: 21.11.2012 - 21:17
door Gast
sorry Ben, even een sessie "kijk en vergelijk"

Geplaatst: 21.11.2012 - 22:24
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 21.11.2012 - 23:03
door remco1977
Ik ben het gedeeltelijk met het bovenstaande eens,dat mensen een beetje netjes bij lopen en je vriendelijk benaderen vind ik niet meer als normaal,wordt ook bij mijn werk verwacht.
Echter kan een merk zich net een beetje onderscheiden door iets meer service te verlenen,beginnende om een gratis of heel goedkoop een leenauto te verstrekken.
Ik vroeg ernaar en het korte antwoord was:hebben we niet meneer,maar je kunt wel bij onze partner een auto huren a 70euro,dan heb ik toch een beetje een nare bijsmaak.
De autoverkoop ligt al op zijn gat,dan zou ik juist klanten toch nog wat beter behandelen dan wat er nu gebeurt,ook w.b.t de garantie oprekken zeg naar 3 of 4 jaar,en de carosserie garantie gewoon naar 12 jaar,daarmee kan volvo zich wat meer onderscheiden dan nu.
Deze punten hebben ze gewoon nog niet goed voorelkaar,maar dat is mijn persoonlijke mening dan.

Ik ken iemand van mijn sportschool met een kia van 5 jaar oud,wordt gewoon altijd goed geholpen w.b.t als er wat onder garantie moet gebeuren plus een kosteloze auto voor 1 of 2 dagen,dat noem ik pas service.
En volvo is een mooi merk,dan vind ik het zonde dat ze deze puntjes laten liggen.

Geplaatst: 21.11.2012 - 23:46
door peer54
Ik heb 12 jaar Nissan gereden. Bij onderhoud of rep was er altijd vervangend vervoer voor handen voor €5,00 verzekerings kosten plus brandstof. De eerste keer bij Volvo schrok ik mij een hoedje. Op de rekening stond vermeld €85,00 vervangend vervoer. Dat dus nooit meer. Mijn vrouw rijd voortaan even mee.
Gemiste service kans voor Volvo.

Groet,

Peer.

Geplaatst: 22.11.2012 - 00:20
door remco1977
Precies dat bedoel ik dus ook,en zo missen ze wel een aanzienlijk potentiele klanten waarvan mijn vrouw dus ook 1 van is,en ik hierna ook wel zal gaan twijfelen.
Ik weet heus wel dat volvo een goed merk is die super goede autoos bouwt,maar het gaat erom om klanten toch nog wat meer zekerheid te bieden.
Hierin lopen ze nog gewoon erg achter in vergelijking met andere merken.

Geplaatst: 22.11.2012 - 08:34
door Walter
grappig dat jullie je niet realiseren dat je dat 'gratis' vervangend vervoer wel op een andere manier betaald. Bijvoorbeeld in extra werkplaatsuren die niet gemaakt zijn. Ik zeg niet dat het overal zo gebeurd, maar het moet toch gefinancierd worden. Ook service kost geld en dat kan echt niet van de 5-6% die van de 34.000 aanschafwaarde als bruto winst overblijft. Daar moet dus de proefrit, je kopjes koffie na de proefrit en de verkoper die je 2-3 maal netjes te woord heeft gestaan van betaald worden. En dan willen jullie ook graag een beetje warm zitten, met de verlichting aan.

De aanschaf van een auto is een hele grote uitgave. Dat realiseer ik me terdege. Ik probeer alleen wat inzicht te geven.

Geplaatst: 22.11.2012 - 08:44
door Marc Apeldoorn
Service 2.0 is geen gebakken lucht m.i., alleen een labeltje voor iets wat vrijwel alle merkendealers leveren.
Leveren van gratis vervangend vervoer valt daar niet onder, het verschilt dus enorm per dealer. Persoonlijk krijg ik een nare bijsmaak als de dealer niet vantevoren netjes vermeld (zeker als je een nieuwe service klant bent) wat de kosten zijn.
Voor mij is het geen uniek selling point, het is een vanzelfsprekendheid.
En gezien de uurtarieven kan daar bij een grote beurt wel een leenauto tegen gereduceerd/gratis tarief vanaf (85-95 euro is absurd, en kostprijs+)

Geplaatst: 22.11.2012 - 09:28
door diesel01
Ik schroef gewoon wat minder aftermarket handel op mijn auto en daardoor houdt ik geld over om mijn Volvo gewoon volgens 2.0 te onderhouden bij de dealer...

Geplaatst: 22.11.2012 - 09:37
door Marc Apeldoorn
hahaha, mijn 2012 Volvo heb ik uiteraard 3 jaar bij de Volvo dealer in het onderhoud. Mijn 2004 Volvo is in het onderhoud bij een volvo specialist, en daar laat ik het meerendeel wel eerder vervangen dan Volvo aangeeft....
Overigens heb ik bij aankoop van de V70 R een grote beurt laten uitvoeren door een niet nader te noemen Volvo dealer, waarbij tijdens de R meeting bleek dat het originele brandstof filter die af fabriek was gemonteerd er nog op zat, stond wel nie top de factuur van de Volvo dealer, maar voor mij een raadsel waarom die niet vervangen was, en daar zien ze mij dus niet meer terug....
Er mag zeker geld worden verdiend (ben zelf ook ondernemer), en voor kwaliteit wil ik graag wat extra betalen, maar het moet wel allemaal een beetje in verhouding zijn....

Geplaatst: 22.11.2012 - 14:46
door remco1977
Ik had het alleen over dat volvo best een autootje kan meegeven alleen als je een auto koopt.
Dat je moet betalen voor een auto,als je eigen auto een beurt nodig heeft,vind ik niet meer als normaal maar 80euro is gewoon absurd en asociaal.
Bij herz huur je een auto voor 30 of 40 per dag.

Ik heb vele andere merken gereden en dan kreeg ik gewoon netjes een gratis auto mee,en qua beurten werd er niet genept e.d,alles klopte wat er op de factuur stond(ik controleer zoveel mogelijk zelf) en er werd altijd keurig aan de landelijke adviezen prijzen gehouden.
Dat er geld verdient moet worden oke,helemaal mee eens,maar moet wel een beetje in verhouding staan.

En service 2.0 kreeg ik al bij mijn andere autoos,ook alle updates e.d precies wat service 2.0 bij volvo is.

Geplaatst: 22.11.2012 - 16:02
door bart simpson
Avis vraagt voor een Volvo V50 € 155,-- per dag (en voor een Panda € 120,55)
Zie daarvoor www.avis.nl
Hertz vraagt voor een Ford Ka € 115,71 en voor een Volvo V50 € 164,55
zie daarvoor www.Hertz.nl

Die 30 tot 40 euro is bij geen van beiden een bekend tarief anno 2012, de gevraagde € 80,-- is dan ook zo'n beetje de helft van wat gangbaar geacht wordt in de huurwereld, niets asociaals aan en dus al helemaal niet belachelijk naar de geldende normen, eerder een prix 'd ami

Geplaatst: 22.11.2012 - 16:11
door diesel01
remco1977 schreef:Ik had het alleen over dat volvo best een autootje kan meegeven alleen als je een auto koopt.
Dat je moet betalen voor een auto,als je eigen auto een beurt nodig heeft,vind ik niet meer als normaal maar 80euro is gewoon absurd en asociaal.
Bij herz huur je een auto voor 30 of 40 per dag.

Ik heb vele andere merken gereden en dan kreeg ik gewoon netjes een gratis auto mee,en qua beurten werd er niet genept e.d,alles klopte wat er op de factuur stond(ik controleer zoveel mogelijk zelf) en er werd altijd keurig aan de landelijke adviezen prijzen gehouden.
Dat er geld verdient moet worden oke,helemaal mee eens,maar moet wel een beetje in verhouding staan.

En service 2.0 kreeg ik al bij mijn andere autoos,ook alle updates e.d precies wat service 2.0 bij volvo is.
Gewoon een Ceed of een I40 kopen.
Je hebt duidelijk geen voorwerk gedaan en nu blijkt dat je de verkeerde auto hebt gekocht.
Exact de prijzen die bart noemt staat mij bij van het Spanje debacle toen ik op Alicante een auto nodig was.

Geplaatst: 22.11.2012 - 20:05
door remco1977
Ik zie bij hertz toch echt 49,16euro staan inc. onbeperkt aantal km.

Geplaatst: 22.11.2012 - 20:09
door Ben
Remco, ik zie toch wat andere bedragen

Geplaatst: 22.11.2012 - 20:16
door remco1977

Geplaatst: 22.11.2012 - 20:18
door remco1977
Diesel01,ik heb duidelijk gezegd dat volvoos mooie autoos zijn en dat ik er zeer blij mee ben,alleen vind ik dat ze op sommige punten nog wat tekort schieten,is toch mijn mening?
Of trap ik tegen je zere voetjes?