Pagina 7 van 11

Geplaatst: 06.09.2012 - 22:06
door ovlov058
Maar...... word het apparaat juist gebruikt? met minder ervaring.

Geplaatst: 06.09.2012 - 22:07
door diesel01
1 kanttekening Erwin.
Ik heb mij laten vertellen dat wanneer de automaat gereinigd moet worden bij Broekhuis er een cleaner bij moet die €100 kost.
Ik ben van mening dat mij automaat al gereinigd is en daardoor kies ik alleen voor het vervangen van de olie.
Indien ook reinigen ben je dus €220+arbeidsloon kwijt, ik hecht persoonlijk ook waarde aan het feit dat er Volvo op het pand staat maar ik ben altijd al een beetje apart geweest.. :wink:

Geplaatst: 06.09.2012 - 22:10
door diesel01
Overigens heeft de chefmonteur gewoon onderricht gehad in het gebruik van de machine dat moet dus helemaal goed komen.

Geplaatst: 06.09.2012 - 22:11
door Oceanracer
ovlov058 schreef:Maar...... word het apparaat juist gebruikt? met minder ervaring.
Met alle respect voor de betrokken monteurs, maar ik denk niet dat je daar veel aan kunt verklooien. Dan denk ik dat het gebruik van de verkeerde olie schadelijker voor de bak is, dan wanneer Thijs en ik los gaan op jouw automaat.

Geplaatst: 06.09.2012 - 22:14
door Oceanracer
Poei, € 100,00 voor een busje cleaner? :shock:

Ach, het is altijd nog voordeliger dan eerst een Slot-Flush à € 250,00... :lol:

Geplaatst: 07.09.2012 - 19:47
door VolvoFaBulous
Op de site van Gery Slot: euro 22,61 voor conditioner en
Euro 16,66 voor cleaner. Beide voor automaatbak.
Euro 267,75 voor 15 ltr Transmission fluïd.

En let op: Euro 362,95 voor een coupon automaatbakbehandeling!

Het lijken wel dagprijzen. Op het volvoforum hebben we maar geboft met die euro 250. Een koopje. :wink:
Ik heb er alleen wel een naar gevoel over na al deze berichten. Trouwens nog steeds geen sticker of certificaat van Gery gehad. :(
Zou ie geen 'garantie' meer durven geven? Staat natuurlijk wel gelijk op papier vast dat hij de flush heeft uitgevoerd.

Geplaatst: 07.09.2012 - 20:41
door Oceanracer
Tja, wat zal ik hier nou op zeggen? Niks, denk ik. Dat is beter....

Geplaatst: 07.09.2012 - 20:44
door Turbodesk
Ik denk dat je heel lang kunt wachten op dat certificaat en de sticker. :(

In mijn eigen topic: 1000 forum postings :D :D :D

Geplaatst: 07.09.2012 - 20:56
door Msuidgeest
Kan het zijn dat Gery iets heeft opgestart wat dealers nu ook gaan aanbieden te doen? Als dat waar is zal die dealer er toch ook een prijs aan moeten hangen.
Ik denk te weten dat flushen niet is uitgevonden toen er nog met VADIS werd gewerkt. Er werd slechts gesproken over verversen.

Geplaatst: 07.09.2012 - 21:01
door Oceanracer
Ik kán het verkeerd hebben, maar zoals ik het begreep, levert hij zelf die machines aan garagisten/dealers.

Geplaatst: 07.09.2012 - 21:05
door diesel01
Klopt Erwin..
Hij kan leveren aan garagisten.

Geplaatst: 07.09.2012 - 21:23
door VolvoFaBulous
Op het andere topic biedt Gery op 24 juni jl. aan om het flushcertificaat alsnog toe te sturen.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Dit is het topic van de flush van 16 juni jl.

Ik heb hem een mail gezonden. Even afwachten dus. :)

Geplaatst: 10.09.2012 - 23:00
door Voorn
Ja en ik zit weer in Zuid-Frankrijk. Met mijn net geflushte D5 Geartronic uit 2005 163PK en 315.000 km op de teller.
4% en 5% hellingen in zijn 5 (handgeschakeld) met 2000 toeren en met 100 km/h naar boven. Geen gesodemieter. Buitentemperatuur 25 C. Temperatuurmeter blijft op dezelfde plaats. Voor het flushen moest ik in zijn 4.
6 % hellingen in zijn 5 2000 toeren en met 100 km/h naar boven. Geen gesodemieter. Temperatuurmeter komt iets van zijn plaats maar geen probleem. Voor het flushen moest ik in zijn 4.
Heerlijk die trekkracht in de automaat zonder terugschakelen van de bak.
Jippie, bedankt Gery voor het flushen van mijn Geartronic. Ik ben meer dan hartstikke tevreden.............!!!!!!!!!!!! :P

Geplaatst: 11.09.2012 - 13:16
door diesel01
Vanmorgen is mijn automaat ververst met olie die Volvo voorschrijft.
Ik onderstreep de ervaringen van Turbodesk.
Ik ben de slip in de bak kwijt, lockup komt er bij 1700rpm in en de auto versnelt vanaf dat moment zeer snel zonder slip.
Het variabel toerental bij 60km/h ben ik ook kwijt de auto staat in de 5 en draait 1700rpm bij deze snelheid.
Al met al ervaar ik meer comfort omdat de automaat met veel minder drama zijn werk doet hetgeen de rust in de auto ten goede komt.
Flushen ja!...maar dan wel met de voorgeschreven Volvo/Mobil specificaties.

Edit ik heb gewoon een aantekening in mijn onderhoudsboekje dat de automaat volledig geflusht is bij de huidige kmstand met dealerstempel van Broekhuis.

Geplaatst: 11.09.2012 - 13:29
door Zeg maar Jan
Waar ik nu wel benieuwd naar ben is wanneer de temperatuurnaald van anderen uit de hoek komt.

Mijn ervaringen:
Heb afgelopen vakantie gemerkt dat de temperatuurnaald twee keer van z´n plaats kwam. Auto: V70 D5 met een normale automaat icm een 1300kg wegende hut.

Volgende link is het rondje dat we hebben gereden: http://goo.gl/maps/JtynY

1e keer:
Helling ±15% (naar camping Seiser Alm, Italië) met veel bochten en dus veel optrekken. In de 2e versnelling ging goed alleen schakelt bij 20km/u terug naar 1 om vervolgens weer via de 3 naar de 2 te moeten. Met name hierdoor naar mijn idee warm. Hierna in 1e versnelling gereden en geen problemen meer gehad.

2e keer:
Helling ±18% in de Moezel. Lange rechte helling. Met redelijke snelheid in de 2e versnelling omhoog. Temperatuur meter van z’n plaats. Gas terug en naald weer op z’n plaats.

Autowegen/bhan:
Met een ± GPS snelheid van 105 km/u geen problemen met koeling gehad op de autowegen. Ook niet wanneer de bak zelf terug schakelt omdat het toch wat te steil wordt (naar ik meen ergens op de E55/A10 richting Salzburg).

Verwacht dat wanneer je het maximale trekgewicht gaat inzetten je niet ontkomt aan een extra oliekoeler. Dit naar mijn ervaringen van een gewicht dat een halve ton onder het maximale gewicht ligt.

Geplaatst: 11.09.2012 - 22:26
door Turbodesk
diesel01 schreef:Vanmorgen is mijn automaat ververst met olie die Volvo voorschrijft.
Ik onderstreep de ervaringen van Turbodesk.
Ik ben de slip in de bak kwijt, lockup komt er bij 1700rpm in en de auto versnelt vanaf dat moment zeer snel zonder slip.
Het variabel toerental bij 60km/h ben ik ook kwijt de auto staat in de 5 en draait 1700rpm bij deze snelheid.
Al met al ervaar ik meer comfort omdat de automaat met veel minder drama zijn werk doet hetgeen de rust in de auto ten goede komt.
Flushen ja!...maar dan wel met de voorgeschreven Volvo/Mobil specificaties.

Edit ik heb gewoon een aantekening in mijn onderhoudsboekje dat de automaat volledig geflusht is bij de huidige kmstand met dealerstempel van Broekhuis.
Ik ben erg blij voor je en ik ben ook blij dat ik niet meer de enige ben met praktijkervaring.
Wat jij vertelt ervaar ik ook. Met de originele olie, maakt de motor minder toeren met optrekken. De lockup gaat er veel sneller in en hij rijd minder zenuwachtig.
Het is wel zo dat je de automaat wat sterker voelt schakelen, maar dat geeft me een veel beter gevoel.

Geplaatst: 12.09.2012 - 11:43
door Brambo67
Heb je inmiddels al weer met een caravan gereden? Daar manifesteerde het probleem zich toch voornamelijk?

Geplaatst: 12.09.2012 - 11:53
door diesel01
Oceanracer schreef:Poei, € 100,00 voor een busje cleaner? :shock:

Ach, het is altijd nog voordeliger dan eerst een Slot-Flush à € 250,00... :lol:
Even iets recht zetten :wink: klok en klepel verhaal.
Het verschil in prijs zit hem niet in de conditioner maar in het feit dat er 7 liter extra olie gebruikt wordt om de automaat te spoelen.
Bij alleen een oliewissel is er 8 liter olie nodig, indien er problemen zijn komt er een conditioner en 7 liter extra bij om te spoelen.
Hetgeen een prijsverschil oplevert van €100.

Overigens vanmorgen een iets snellere snelwegrit gemaakt waarbij de automaat gewoon bij 120km/h versnelt op koppel, wanneer ik echt vermogen vraag gaat de bak terug naar 5 en versnelt zonder slip.

Geplaatst: 12.09.2012 - 13:23
door Oceanracer
Dat maakt zo'n busje cleaner in één keer een stuk voordeliger! :D

Geplaatst: 12.09.2012 - 13:37
door diesel01
Oceanracer schreef:Dat maakt zo'n busje cleaner in één keer een stuk voordeliger! :D
Klopt!
In mijn geval..Als je een verhaal verteld, vertel het hele en juiste verhaal.
Bij deze dus.