Pagina 7 van 28
Geplaatst: 05.07.2013 - 14:34
door Superfunky
Ben schreef:Wat zul jij blij zijn dat je die auto's kwijt kon Franck. Jij doet niet meer mee met het circus dus jou valt niets te verwijten.
Mij trouwens ook niet, ik spek de kas wel: 1:10 op gewone benzine

Mwah, dat valt wel mee, daar was het me niet om te doen weet je nog?
Is meer een toevallige bijkomstigheid.
Het gaat overigens om 40 mio op jaarbasis (ff op sigarendoosje), dus 200 mio in totaal. Zou ik niet als kleinigheidje willen afdoen en bovendien: politici zijn niet voor logisch beleid, die zijn voor symbool politiek. Daarom draait dit land ook op ons (de ondernemers) en niet op politici, al denken zij dat het andersom is.
Sorry Ben, we mogen het niet over politiek hebben, ik stop er meteen weer mee!
Geplaatst: 05.07.2013 - 15:21
door Autozoeker
mja, ik denk ook dat het niet z'n vaart gaat lopen. Ze krijgen een boel rechtzaken aan hun broek. Immers er zijn bepaalde voordelen beloofd, mede door die voorwaarden investeren mensen. Er is al een overgangsregeling per 2014.
Daarnaast, dan gaat iedereen aan de Tesla's. Schiet dus ook niet op.
Je moet wel in perspectief zetten, het gaat om 6mrd structureel per jaar. die 200mio die zijn over 5 jaar. dus nog steeds 40mio/jaar...
Geplaatst: 05.07.2013 - 15:24
door JeroenV60PHID
Tja dan zit er niets anders op dan het D5 blok er uit te halen.. Extra accu op die plek.. Iemand interesse in de hagelnieuw dieselblokje??

Geplaatst: 05.07.2013 - 15:26
door Superfunky
JeroenV60PHID schreef:Tja dan zit er niets anders op dan het D5 blok er uit te halen.. Extra accu op die plek.. Iemand interesse in de hagelnieuw dieselblokje??

Briljant! :blob: :blob: :blob:
Geplaatst: 05.07.2013 - 15:37
door diesel01
JeroenV60PHID schreef:Tja dan zit er niets anders op dan het D5 blok er uit te halen.. Extra accu op die plek.. Iemand interesse in de hagelnieuw dieselblokje??

Is dat er één met dubbele turbo?
Die smaakt mij wel, ook de GT even wisselen..kun je mooi linear van 0 naar 100 in 15sec

Geplaatst: 05.07.2013 - 15:46
door NielsPHEV
ik heb net even gebeld maar voor bestaande gevallen blijft de 0% gewoon bestaan. Het is inderdaad in beginsel een raar principe om via de bijtelling auto types the stimuleren op basis van een omstreden verbruikscyclus maar Jeroen en Marc zijn het me eens dat ze dit niet zomaar met terugwerkende kracht kunnen aanpassen.
Denk ik
Geplaatst: 05.07.2013 - 15:49
door Autozoeker
anders class-action-lawsuit

Geplaatst: 05.07.2013 - 15:52
door Superfunky
NielsPHEV schreef:ik heb net even gebeld maar voor bestaande gevallen blijft de 0% gewoon bestaan. Het is inderdaad in beginsel een raar principe om via de bijtelling auto types the stimuleren op basis van een omstreden verbruikscyclus maar Jeroen en Marc zijn het me eens dat ze dit niet zomaar met terugwerkende kracht kunnen aanpassen.
Denk ik
Ik zou van "denk ik", "hoop ik" maken
Hoeveel bestaande gevallen hebben ze al niet op ingegrepen? Hypotheekrenteaftrek, AOW toeslag, WAJONG, en dan denk je echt dat ze bij de over-gesubsidieerde blafbakken (als dan niet met power-knopje) gaan zeggen: "nee, dat bestaande gevalletje laten we lopen". ??
Nou ja, allemaal speculatie, laten we er maar mee stoppen, we zien 't wel.
Geplaatst: 05.07.2013 - 15:52
door NielsPHEV
Autozoeker schreef:anders class-action-lawsuit

kunnen we Superfunky inhuren is zijn werk geloof ik en hij kent het dossier
Geplaatst: 05.07.2013 - 15:53
door IkeV70
Die "half miljard" heb ik ook langs horen komen. Klinkt wat hoog he? Hoeveel zouden de subsidies op electrische / hybrids de schatkist nu echt kosten?
Geplaatst: 05.07.2013 - 16:05
door Superfunky
IkeV70 schreef:Die "half miljard" heb ik ook langs horen komen. Klinkt wat hoog he? Hoeveel zouden de subsidies op electrische / hybrids de schatkist nu echt kosten?
Ik geef je het rekensommetje van SF en ik ben BV ondernemer. Bij een IB ondernemer is hoger.
- MIA: 6.750
- KIA: 3.875 + 1.000 (KIA op additonele optie is jaar 2)
- Gemiste opbrengst bijtelling op m'n A6 (5 jaar): 58.500
- Gemiste wegenbelasting: 4.000 (alleen 2014 en 15)
- Rente op de versnelde aftrek vanwege VAMIL
- Geen BPM: +/- 15.000
Ik zeg altijd dat het feit dat SF PiH zou gaan rijden de staat ongeveer 90-100k kost aan lagere opbrengsten.
Is natuurlijk niet helemaal eerlijk sommetje, want ik vergelijk appels met peren, maar rijk rekenen is best wel leuk. Kijk maar naar de laastste 10 posts in dit topic van mijn forum vrienden

. grapje, jongens!
Geplaatst: 05.07.2013 - 16:24
door JeroenV60PHID
Ach 30% van de Outlander orders weet in ieder geval zeker dat ze geen 0% bijtelling hebben.
http://www.autoweek.nl/nieuws/23983/mit ... 0-krijgt-0
We zien het wel gebeuren.. en anders neem ik de DS3 wel op mijn naam en mijn vrouw de V60.
Geplaatst: 05.07.2013 - 16:27
door pih60
Superfunky schreef:JeroenV60PHID schreef:Tja dan zit er niets anders op dan het D5 blok er uit te halen.. Extra accu op die plek.. Iemand interesse in de hagelnieuw dieselblokje??

Briljant! :blob: :blob: :blob:
tank eruit is al voldoende lijkt mij.....of volpurren.. :shock: :shock:
Geplaatst: 05.07.2013 - 16:36
door RichieB
Superfunky schreef:Hoeveel bestaande gevallen hebben ze al niet op ingegrepen? Hypotheekrenteaftrek, AOW toeslag, WAJONG, en dan denk je echt dat ze bij de over-gesubsidieerde blafbakken (als dan niet met power-knopje) gaan zeggen: "nee, dat bestaande gevalletje laten we lopen". ??
Het grote verschil met die voorbeelden en de 0% bijtelling is dat er in de wet staat dat de bijtelling op moment van op naam zetten 60 maanden mag worden gehanteerd. Al die andere voorbeelden gelden per jaar, en kunnen ieder moment worden veranderd (zoals we hebben gezien). Eerst in de wet zetten dat je ergens 60 maanden op mag rekenen, en dan na de investering (aanschaf/leasecontract) dat terug draaien is vragen om rechtszaken, en die wint de staat dan echt niet.
Geplaatst: 16.07.2013 - 20:54
door ferretje
Bijtellingsrisico! Let op!
Een van mijn klanten rijdt nu in een auto van 80k die valt in het 25% bijtellingsregime. Om niet bij te tellen houdt hij zijn kilometers bij en rijdt nagenoeg niet privé. Prive heeft hij een 8 jaar oude XC90.
Hij heeft zijn zakelijke auto ingeruild en zijn XC90 per oktober verkocht aan zijn broer. vanaf oktober heeft hij dus alleen zijn PIH en gaat die ook prive gebruiken.
Er zit echter een grote adder onder het gras. Als hij met zijn PIH tesamen met zijn huidige auto meer dan 500 km prive rijdt is hij met terugwerkende kracht de Sjaak.
Omdat hij opjaarbasis meer dan 500 km prive heeft gereden moet hij over het hele jaar bijtellen. Voor de drie maanden in de V60 is dat nihil dat weet iedereen, maar over de eerste 9 maanden moet hij alsnog bijtellen omdat hij met de PIH 500 km heeft gereden. Dat kost hem dan 80k * 25% * 52% * 9/12 dus ruim € 9.000!!!!!
U bent gewaarschuwd!!!
Geplaatst: 16.07.2013 - 20:59
door tomtom
Dat klinkt logisch (en bizar tegelijkertijd) het geld ook voor mij dus ik ga dat eens snel checken bij mijn accountant! In mijn geval is de auto afgeschreven en tellen alleen de werkelijke kosten als maximale bijtelling, maar toch!
Geplaatst: 16.07.2013 - 21:04
door bart simpson
dit was toch altijd al zo? veranderingen uitsluitend per vol kalenderjaar steeds ingaande op 1 januari
Geplaatst: 16.07.2013 - 21:12
door RichieB
Ja, dit was altijd al zo. Hij zal in 2013 ook de PIH niet prive moeten rijden. In 2014 kan dat weer wel zonder fiscale gevolgen. Als hij voor de oude auto wel bijtelling had betaald was er natuurlijk niets aan de hand geweest.
Geplaatst: 16.07.2013 - 21:36
door Bobbling
Heb dit idd ook te horen gekregen van de belastingdienst. Zelf mag ik vanaf okt tot eind dit jaar niet privé rijden met de PIH... ::(
Geplaatst: 16.07.2013 - 21:40
door bart simpson
toch kan het onmogelijk een verrassing geweest zijn, het is al "eeuwen" zo