Pagina 7 van 22

Geplaatst: 16.03.2013 - 22:24
door V70/2.4D/2003
sanco, dank voor al deze steun en blijken van medeleven. :D

@ Mark: ook zonder brandstapelgedoe ben je welkom voor een bakkie.

En voor het ganse forum: Mocht het wel brandstapel worden, komt dan allen! Ik regel de bier en chips :D

Geplaatst: 16.03.2013 - 22:34
door Mart van der Steeg
doe dan wel Grolsch bier en géén Heineken! en paprika ribbelchips.
Volvo restanten mogen we meenemen?

Geplaatst: 16.03.2013 - 23:17
door bartv70
Msuidgeest schreef:Ik kocht een 960 voor 4250, na 5,5 jaar 750 voor terug gevangen en vooral al die jaren vorstelijk gereden. Afschrijving nul, onderhoud viel ook wel mee en nu een S90 voor 3k.
Niemand wil een grote auto en daarom koop ik er juist wel één: ze kosten bijna niets.

Denk eens na Ger. Koop een V90 van 15 jaar en rij die op. Tegen de tijd dat jouw kleinkinderen geboren worden ben je weer toe aan een andere auto.
Deze valt binnen het budget :wink:

Geplaatst: 16.03.2013 - 23:18
door Gast
V70/2.4D/2003 schreef: En voor het ganse forum: Mocht het wel brandstapel worden, komt dan allen! Ik regel de bier en chips :D
Dan maar een Bratwurst om een beetje in stijl te blijven. :D

Maar ... ik sluit me uit eigen ervaring aan bij Sanco voor wat betreft de geartronic. Heb je 1 x in een automaat gereden, wil je ook niet weer terug naar wat geroer in doe bak. Ik denk dat bij een gebruikt exemplaar de meerprijs van een GT te verwaarlozen is.

Geplaatst: 16.03.2013 - 23:20
door Gast
bartv70 schreef:
Msuidgeest schreef:Ik kocht een 960 voor 4250, na 5,5 jaar 750 voor terug gevangen en vooral al die jaren vorstelijk gereden. Afschrijving nul, onderhoud viel ook wel mee en nu een S90 voor 3k.
Niemand wil een grote auto en daarom koop ik er juist wel één: ze kosten bijna niets.

Denk eens na Ger. Koop een V90 van 15 jaar en rij die op. Tegen de tijd dat jouw kleinkinderen geboren worden ben je weer toe aan een andere auto.
Deze valt binnen het budget :wink:
Lelijke kleur en behoorlijk prijzig. Maar gezien de aanbieder wel verklaarbaar (met alle respect overigens, want hij heeft soms wel mooie exemplaren).

Geplaatst: 16.03.2013 - 23:26
door The Volvoboy
Hee Ger, ik weet wat jou gelukkig gaat maken :D Wij gaan binnenkort een prachtige V70 Classic inruilen met een 2.5 10V hart, LPG drinkend, dus economisch gezien goed voor de portemonnee. Dezelfde kleur als die ik heb (Garnet Red) en een beige lederen interieur. Kilometerstand is nihil, nog niet eens ingereden: 211.000km. Goed voor jarenlang plezier, weinig afschrijven en lekker goedkoop ;) (en niet te vergeten de onovertroffen 10V Roffel 8) )

Amen :D

Geplaatst: 17.03.2013 - 07:45
door V70/2.4D/2003
The Volvoboy, LUMMEL! :D

Geplaatst: 17.03.2013 - 11:21
door 4wielen
dbosker schreef:Maar ... ik sluit me uit eigen ervaring aan bij Sanco voor wat betreft de geartronic. Heb je 1 x in een automaat gereden, wil je ook niet weer terug naar wat geroer in doe bak.
Gaat wat mij betreft niet helemaal op. Ik vind een automaat heerlijk in de file, maar als ik eens wat wil spelen op de weg, is een handbak toch echt leuker. Ik zou de GT bijna niet missen...

Geplaatst: 17.03.2013 - 11:48
door Gast
tsja, zoveel mensen, zoveel meningen. Het beste is dus - zelf proberen of een GT bij je past of niet.

Geplaatst: 17.03.2013 - 14:16
door V70/2.4D/2003
Mannen, de aanpassingen op de wensenlijst harde eisen ten aanzien van de eventuele opvolger:

* Kleur: bij voorkeur de lichte grijstinten maar in elk geval geen zwarttinten* Vermogen: zowel 163 als 185 pk
* Bandenmaat: Bij voorkeur 16", als het niet anders is, dan maar 17"
* Importauto: Neen :!:
* Dealerauto: Liefst wel, indien elders dan dient de prijs er dan ook zeker naar te zijn.
* Interieur: Leer zwart of rood, liefst terra.
* Handbak :!:
* Roofrails :!:
* Indien mogelijk met trekhaak
* Schadevrij :!:
* Liefst met HP-sound ivm aanwezigheid Bleutooth 8)
* Navi: geen eis, als het er dan toch in zit: waarvan akte, boeit me niet.
* Model: MY2008 en opwaarts
* Prijs: Maximaal aankoop bedag is 20k (bij de dealer!) :!:
* Volledig bekende onderhoudshistorie en die wil ik inzien. :!:

Zo, en zo zal het zijn en niet anders. Aldus hierboven de resultaten van de staatsgreep :D

Geplaatst: 17.03.2013 - 14:17
door Gast
dbosker schreef:tsja, zoveel mensen, zoveel meningen. Het beste is dus - zelf proberen of een GT bij je past of niet.
Ger, weet gewoon niet wat ie mist.
Mijn wederhelft wil niet anders meer..... een Geartronic.

Geplaatst: 17.03.2013 - 14:24
door V70/2.4D/2003
Ik lees nogal wat zaken aangaande de GT mbt onderhoud en kapotdraaien. Kan met een handbak ook maar ik *arrogantie aan* ben uistekend in staat om met het juiste gevoel voor het mechaniek de handbak te verkiezen boven de GT *arrogantie uit*

Geplaatst: 17.03.2013 - 14:50
door Gast
:P *Arrogantie aan* had je niet hoeven doen, wisten we al. Maar dat ie *uit* kon is nieuw. :lol:
Serieus: Laat je wederhelft eens rijden in een GT, in die van mij bijvoorbeeld.

Als je kijkt hoeveel Volvo's (V70 / S80) worden verkocht met een GT en hoeveel daarvan stuk gaan, is het relatief gezien een goede bak.
Het dualmass-vliegwiel geeft dan zeker meer problemen.

Geplaatst: 17.03.2013 - 15:10
door volvo-jan
een 850 of V70 classic automaat rijdt in elk geval wel beter als zo'n waardeloze handgeschakelde (koen kom er maar in! :D).

maar ik moet zeggen dat ik onze D5 handbak bijna net zo fijn vind rijden (op het rammelende vliegwiel na, maar daar komt dit jaar verandering in :) ) als de GT of automaat, echter in de file, waar je zeker van bent in te staan als je aan het werk gaat. is toch een automaat fijner :)

Geplaatst: 17.03.2013 - 15:26
door lint
Lijkt mij een hele goede lijst met harde eisen!
Als je een auto kan vinden die voldoet aan al je eisen dan heb je een super V70.

Geplaatst: 17.03.2013 - 19:18
door The Volvoboy
volvo-jan schreef:een 850 of V70 classic automaat rijdt in elk geval wel beter als zo'n waardeloze handgeschakelde (koen kom er maar in! :D).

maar ik moet zeggen dat ik onze D5 handbak bijna net zo fijn vind rijden (op het rammelende vliegwiel na, maar daar komt dit jaar verandering in :) ) als de GT of automaat, echter in de file, waar je zeker van bent in te staan als je aan het werk gaat. is toch een automaat fijner :)
Eeeeeecht niet!! [-( Handbak rulez 8) Laat je niet ompraten tot een GT hoor Ger! ;)

Geplaatst: 17.03.2013 - 19:22
door Hans oet Twent
Ger,
Een GT bezitten is een zeer plezierige ervaring. Met de Hobby erachter handmatig en smooth schakelen zoals je dat ook handmatig doet. FF ietsiepietse gas terug en omhoog of omlaag tikken is werelds. Ook jij gaat daar net zo mee om as ikke. En mag geen bezwaar zijn.... En dingen kapot? Ach geluk kun je er helaas niet bij kopen. Ik heb de V70 destijds ook gekocht met garantie te weten stoepgarantie. Een V70 GT zoeken met een haak en proefritmaken met de Hobby erachter. Kun je samen met mrs V70/2.4D/2003 in jullie eigen Hobby de knoop doorhakken...... Ik zeg ga je geen spijt van krijgen!

Geplaatst: 19.03.2013 - 22:07
door Gast
Het is rustig aan het front, zijn er nog interessante ontwikkelingen Ger?
Wordt een GT al een beetje een aantrekkelijke optie? :D

Geplaatst: 20.03.2013 - 06:40
door V70/2.4D/2003
Kort en bondig: Neen
Met dank aan internet weet ik zo langzaamaan bijna uit het hoofd welke auto waar staat etc. Ik heb op de site van volvocars.nl een zoekopdracht geplaatst aan de hand van mijn criteria. Als het werkt zoals ik denk dat het werkt dan verwacht ik eerdaags de eerste mailtjes waarin men melding maakt dat ergens in den lande een auto in ingeruild die aan mijn criteria zou kunnen voldoen.

Trouwens, naast zilvergrijs staat goudmetallic ook goed op zo'n auto.

Geplaatst: 20.03.2013 - 07:37
door The Volvoboy
Goud metallic? Je bedoelt Seashell? :P