rsnhakan schreef:Bas1982 schreef:bij 200+ volgas in de 5de versnelling heb ik een verbruik van 87,3l 100/km gezien :shock: 200+ op cc is verbruik van 1 op 3 ongeveer, dan is de tank veel te snel leeg, maar wel lekker schoon gebrandt
Cruise control werkt niet boven de 200?
Dacht dat ik net boven de 200 reed, als de tank weer bijna leeg is zal ik het eens uitproberen. Neem niet aan dat dit met de tuning eruit is geprogrammeerd. de 87,3 is wel wat ik heel even zag, echt een piek. Maar na de tuning is de auto wel duidelijk meer gaan verbruiken.
Maar vandaag een filmpje gezien op autoweek dat een clio 0,9 tce 1 op 11 rijdt door aan de snelheid te houden van groningen naar utrecht. Dat kan ik denk ik gemakkelijk verbreken. als ik 100 op de cc rij dan haal ik +/-1 op 15.
laatst reed ik rond de 130 op de cc en was het verbruik 1 op 10.5 wat ik nog best veel vond voor het toch lage toerental.
Maar over het egr verhaal wat ik meer gelezen heb dan gereageerd. Ik heb voorheen bijna altijd opel gereden en de egr is echt een drama. Gaan bijna allemaal voor de 150.000 kapot en het losse onderdeel kost 350. Met inbouw het dubbele. De opeldealer heeft zelfs afdekplaten van de egr in het assortiment.
Al die regels zijn gewoon krom in NL tav uitstoot. Toen ik voor mijn opleiding op de autotechniek afdeling van de hogeschool arnhem en nijmegen rondliep om het bedrijfskundige deel voor hun deelname aan de Xprice op me te nemen (wat een dramaproject), had bmw net zijn 3 serie gefacelift. De grootste verandering was een grotere voor en achterbumper zodat een aantal modellen in de 20% bijtelling vielen, omdat het oppervlakte groter werd met hetzelfde verbruik.