Vrijdag de tuning bij rica laten doen. Tot nu toe zeer tevreden. trekt als een waanzinnige
max snelheid nog niet gemeten, ff naar de buren in Duitsland binnenkort.
In de "save" stand lijkt de tuning software iets meer bereik te hebben in de electrostand. bij de originele software is dit bereik lager. nadeel dus dat je stroom sneller op is...
Gedeeltelijk waar; sneller stroom op is minder lang gebruik kunnen maken van de power stand. Boven 130 is er geen stroom meer via achteras en dan is die 30 PK extra op de diesel wel heel lekker
Die power stand heb ik 1 keer gebruikt voor de lol. De trekkracht met beide motoren was erg prettig. Het grote nadeel vond ik dat de afstelling van de versnellingen te sportief worden gezet. Bij het minste extra gas schakelt hij al terug en gaat de motor loeien. Dan rijd ik liever in de 4WD stand. Heerlijk stabiel, vooral merkbaar in de bochten. Maar het kost uiteraard wel meer brandstof dan in de Hybride stand.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Dan is dat de enige teleurstelling die ik heb....de stroom is wel heel erg snel op. men zegt 50k maar in de praktijk denk ik dat ik met moeite op 30 k kom, misschien wel minder
Ben nog steeds van plan om hem te laten tunen maar dat je actieradius op stroom minder wordt is wel een domper.
@Corioken, heb je al getest of je met een volle accu nog steeds rond de 50km kan rijden? Of was het alleen in de POWER modus, want het is begrijpelijk dat die knop vastgeplakt was afgelopen weekend
Nee heeft niets te maken met de tuning. Ook in hybridstand in de originele software is de actieradius slecht te noemen. En we hebben prima weer nu dus ben benieuwd hoe dat gaat bij vorst in de winter. Accupakket is steeds volledig opgeladen.
Ik heb het even opgezocht. Ik heb in 2 dagen 3 dezelfde ritten gemaakt van 39 km.
Hybride: 0,9 liter diesel
Power: 2,0 liter
AWD: 2,1 liter
Ik moet wel zeggen dat ik in Power maar 68 km/u gemiddeld reed (was druk) en in AWD 82 km/u. Dus ik denk dat de Power mode uiteindelijk het meeste slurpt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Ik rijdt zeer regelmatig heen en weer na kantoor via het kinderdagverblijf is 35 km en nagenoeg altijd volledig electrisch met een beetje over als ik thuis ben. Het maakt heel veel verschil of je 120 km/h electrisch gaat rijden of binnendoor met lagere snelheden. Daarnaast rem ik anders dan met een normale auto, veel eerder en zachter
Niet gechipt. En dit verbruik is alleen de eerste 39km, want daarna is de stroom echt wel op. Bovendien ligt het verbruik in de power stand ruim 2x zo hoog als in de Hybride stand. Dat vind ik niet echt relaxed.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Niet echt on-topic maar 39km in hybrid stand en dan een lege accu moet toch niet kunnen. Ze geven hier 100km actieradius voor op. Zou ik toch van balen als het zo weinig is
Je mag je handjes dichtknijpen als je 39km op 100% elektrisch haalt. In mijn voorbeeld hierboven zit er nog 0,9 liter diesel bij. Die 50km die Volvo opgeeft heb ik nog nooit gehaald. En hoe sneller je optrekt en hoe sneller je rijdt, hoe sneller je actieradius terug loopt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Zvv schreef:50 km is wel te halen, maar in pure. In hybrid ben ik nog niet veel verder dan 35 a 40 gekomen.Ik
Ja, dat is ook mijn ervaring. Zeker als de airco staat te blazen, zakt je range snel terug naar 35/40 km in Hybrid mode. Schakel je terug naar Pure, staat er ineens 50 km.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir