Pagina 7 van 26
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:06
door corioken
Vrijdag de tuning bij rica laten doen. Tot nu toe zeer tevreden. trekt als een waanzinnige

max snelheid nog niet gemeten, ff naar de buren in Duitsland binnenkort.
In de "save" stand lijkt de tuning software iets meer bereik te hebben in de electrostand. bij de originele software is dit bereik lager. nadeel dus dat je stroom sneller op is...

Geplaatst: 15.07.2013 - 20:09
door Ben
Ja, dat is precies de bedoeling van een PIH, stroom die snel op is.
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:14
door corioken
Gedeeltelijk waar; sneller stroom op is minder lang gebruik kunnen maken van de power stand. Boven 130 is er geen stroom meer via achteras en dan is die 30 PK extra op de diesel wel heel lekker

Geplaatst: 15.07.2013 - 20:15
door Ben
Oh, ik dacht dat de bedoeling van een PIH was om zo veel mogelijk op stroom te rijden.
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:21
door RichieB
Die power stand heb ik 1 keer gebruikt voor de lol. De trekkracht met beide motoren was erg prettig. Het grote nadeel vond ik dat de afstelling van de versnellingen te sportief worden gezet. Bij het minste extra gas schakelt hij al terug en gaat de motor loeien. Dan rijd ik liever in de 4WD stand. Heerlijk stabiel, vooral merkbaar in de bochten. Maar het kost uiteraard wel meer brandstof dan in de Hybride stand.
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:21
door corioken
Dan is dat de enige teleurstelling die ik heb....de stroom is wel heel erg snel op. men zegt 50k maar in de praktijk denk ik dat ik met moeite op 30 k kom, misschien wel minder
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:23
door FjodJont
Ben nog steeds van plan om hem te laten tunen maar dat je actieradius op stroom minder wordt is wel een domper.
@Corioken, heb je al getest of je met een volle accu nog steeds rond de 50km kan rijden? Of was het alleen in de POWER modus, want het is begrijpelijk dat die knop vastgeplakt was afgelopen weekend

Geplaatst: 15.07.2013 - 20:25
door corioken
Nee heeft niets te maken met de tuning. Ook in hybridstand in de originele software is de actieradius slecht te noemen. En we hebben prima weer nu dus ben benieuwd hoe dat gaat bij vorst in de winter. Accupakket is steeds volledig opgeladen.
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:27
door corioken
uiteraard doet het de voorraad stroom geen goed als je regelmatig strepen trekt in de powerstand

))
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:34
door RichieB
Ik heb het even opgezocht. Ik heb in 2 dagen 3 dezelfde ritten gemaakt van 39 km.
Hybride: 0,9 liter diesel
Power: 2,0 liter
AWD: 2,1 liter
Ik moet wel zeggen dat ik in Power maar 68 km/u gemiddeld reed (was druk) en in AWD 82 km/u. Dus ik denk dat de Power mode uiteindelijk het meeste slurpt.
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:50
door NielsPHEV
Ik rijdt zeer regelmatig heen en weer na kantoor via het kinderdagverblijf is 35 km en nagenoeg altijd volledig electrisch met een beetje over als ik thuis ben. Het maakt heel veel verschil of je 120 km/h electrisch gaat rijden of binnendoor met lagere snelheden. Daarnaast rem ik anders dan met een normale auto, veel eerder en zachter
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:51
door FjodJont
Richie, is de jouwe ook getuned? Want dan is 1 op 20 best relaxed toch
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:52
door Ben
Ik denk dat corioken die cursus nog moet volgen.
Geplaatst: 15.07.2013 - 20:58
door RichieB
Niet gechipt. En dit verbruik is alleen de eerste 39km, want daarna is de stroom echt wel op. Bovendien ligt het verbruik in de power stand ruim 2x zo hoog als in de Hybride stand. Dat vind ik niet echt relaxed.
Geplaatst: 15.07.2013 - 21:08
door FjodJont
Niet echt on-topic maar 39km in hybrid stand en dan een lege accu moet toch niet kunnen. Ze geven hier 100km actieradius voor op. Zou ik toch van balen als het zo weinig is
Geplaatst: 15.07.2013 - 21:28
door Fazioli
in de brochure zie ik 50km staan. 100km heb ik iig nog niet gehoord.
Geplaatst: 15.07.2013 - 21:37
door RichieB
Je mag je handjes dichtknijpen als je 39km op 100% elektrisch haalt. In mijn voorbeeld hierboven zit er nog 0,9 liter diesel bij. Die 50km die Volvo opgeeft heb ik nog nooit gehaald. En hoe sneller je optrekt en hoe sneller je rijdt, hoe sneller je actieradius terug loopt.
Geplaatst: 15.07.2013 - 21:55
door Zvv
50 km is wel te halen, maar in pure. In hybrid ben ik nog niet veel verder dan 35 a 40 gekomen.Ik
Geplaatst: 15.07.2013 - 23:39
door RoaldH
Zvv schreef:50 km is wel te halen, maar in pure. In hybrid ben ik nog niet veel verder dan 35 a 40 gekomen.Ik
Ja, dat is ook mijn ervaring. Zeker als de airco staat te blazen, zakt je range snel terug naar 35/40 km in Hybrid mode. Schakel je terug naar Pure, staat er ineens 50 km.
Geplaatst: 15.07.2013 - 23:46
door NielsPHEV
ik heb altijd de airco aan in de pure stand en haal zo'n 35-40 km echt electrisch met normaal meerijden met het verkeer. 50 km is mij nog nooit gelukt