Pagina 7 van 8

Geplaatst: 27.09.2013 - 02:36
door Fredhead
Met stationair toerental wegrijden voor zo'n meting ga je de fabrieksopave zeer zeker niet halen. Met een automaat is dat uiteraard een ander geval

Geplaatst: 11.10.2013 - 11:49
door Absane
Voor de T4 rijders; is jullie acceleratie vergelijkbaar met deze:


Geplaatst: 11.10.2013 - 18:36
door Cavallino
Absane schreef:Voor de T4 rijders; is jullie acceleratie vergelijkbaar met deze:

Moeilijk te zeggen, deze lijkt in een streep door te trekken. Jammer dat je de powermeter niet ziet.

Geplaatst: 14.11.2013 - 08:16
door Nimbus
Is er nog iets nieuws te melden op dit front? De mijne mag namelijk binnenkort langs de dealer.....

Geplaatst: 14.11.2013 - 08:56
door V40Rdesign
Nimbus schreef:Is er nog iets nieuws te melden op dit front? De mijne mag namelijk binnenkort langs de dealer.....
Ik zou alvast even wat meetwerk doen voordat je hem weg brengt en als hij terug komt op de zelfde manier meten en even kijken of je dit kan vastleggen. Zodat je kan aantonen dat er iets veranderd is.

Geplaatst: 14.11.2013 - 10:00
door rsnhakan
Of gewoon aangeven dat men geen motormanagement update moet uitvoeren.

Geplaatst: 14.11.2013 - 12:17
door V40Rdesign
rsnhakan schreef:Of gewoon aangeven dat men geen motormanagement update moet uitvoeren.
Dat gaat helaas gewoon gebeuren. Elke Volvo krijgt een software 2.0 update.

Geplaatst: 14.11.2013 - 13:01
door lint
Ook als je aangeeft geen software update voor de motor te willen hebben?

Geplaatst: 14.11.2013 - 13:07
door twcoolen
lint schreef:Ook als je aangeeft geen software update voor de motor te willen hebben?
Zoals eerder aangegeven is deze update bedoeld om de afgesproken fabriekswaarden te configureren. De 1.0 waardes lagen blijkbaar buiten de norm die voor de typegoedkeuring is vastgesteld.

Dus een kleine kans dat je dealer hiermee akkoord gaat.

Geplaatst: 14.11.2013 - 13:36
door Cavallino
Navraag bij de dealer (dat is overigens dezelfde als TWCoolen) leverde bij mij als antwoord op dat de motor in 1 en 2 inderdaad geknepen wordt, dat dat los staat van de tuning, en dat daar niets aan te doen is (fabrieksinstelling). Dat is jammer, maar helaas.

Geplaatst: 14.11.2013 - 14:50
door V40Rdesign
Cavallino schreef:Navraag bij de dealer (dat is overigens dezelfde als TWCoolen) leverde bij mij als antwoord op dat de motor in 1 en 2 inderdaad geknepen wordt, dat dat los staat van de tuning, en dat daar niets aan te doen is (fabrieksinstelling). Dat is jammer, maar helaas.
Heeft zeker wel uitwerkingen op de tuning. De auto wordt in de basis gewoon geknepen dus de tuning wordt op dat deel ook geknepen!

Geplaatst: 15.11.2013 - 15:09
door Cavallino
V40Rdesign schreef:
Cavallino schreef:Navraag bij de dealer (dat is overigens dezelfde als TWCoolen) leverde bij mij als antwoord op dat de motor in 1 en 2 inderdaad geknepen wordt, dat dat los staat van de tuning, en dat daar niets aan te doen is (fabrieksinstelling). Dat is jammer, maar helaas.
Heeft zeker wel uitwerkingen op de tuning. De auto wordt in de basis gewoon geknepen dus de tuning wordt op dat deel ook geknepen!
We bedoelen hetzelfde; met of zonder tuning maakt niet uit, de motor blijft geknepen in 1 en 2.

Geplaatst: 15.11.2013 - 15:43
door V40Rdesign
Cavallino schreef:
V40Rdesign schreef:
Cavallino schreef:Navraag bij de dealer (dat is overigens dezelfde als TWCoolen) leverde bij mij als antwoord op dat de motor in 1 en 2 inderdaad geknepen wordt, dat dat los staat van de tuning, en dat daar niets aan te doen is (fabrieksinstelling). Dat is jammer, maar helaas.
Heeft zeker wel uitwerkingen op de tuning. De auto wordt in de basis gewoon geknepen dus de tuning wordt op dat deel ook geknepen!
We bedoelen hetzelfde; met of zonder tuning maakt niet uit, de motor blijft geknepen in 1 en 2.
Juist en dat is en blijft jammer.

Geplaatst: 18.11.2013 - 14:42
door Absane
Ik vind het waardeloos. Ik ben zeer tevreden over de auto, maar vind dat er niet geleverd is wat is beloofd. De fabriekstijden worden echt niet gehaald.
Blijkbaar hebben ze prutsmateriaal gebruikt wat gespaard moet worden en ze daarom de boel moeten knijpen in 1 en 2.

Niet dat de auto langzaam is, maar voelt zeker niet aan als een auto met 180 pk, in tegenstelling tot verschillende auto's van de concurrenten die wel een normale curve tonen en 'sneller' weg zijn.

BMW 116i serie met 136 pk (dit is wel een twin turbo dus de turbo curve is rechter) gaat van 0-100 in 8,5 seconden. De T4 met 7,7 sec legt het hier tegen af.
Audi A4 1.8 TFSI met 170 pk. 8.4 sec 0-100. Rijdt met gemak weg.
Bij snelheden boven de 100 km/u is het vergelijkbaar.

Tot 4000 toeren is de 1e versnelling bijzonder traag. Sport-modus aan, toeren maken bij wegrijden, eerder naar 2e versnelling maakt allemaal niks uit.

Geplaatst: 18.11.2013 - 15:05
door diesel01
Absane schreef: BMW 116i serie met 136 pk (dit is wel een twin turbo dus de turbo curve is rechter) gaat van 0-100 in 8,5 seconden. De T4 met 7,7 sec legt het hier tegen af.
Tja dan toch gauw die BMW of Audi kopen dan ben je een seconden sneller of goedkoper..een paar sessies bij de loog.
Die kan je vlot vertellen hoe je met de teleurstellingen om moet gaan en hoe je die het beste een plek kunt geven.
Wat je ook kunt doen is ten strijde gaan en datgene gaan halen waar je meent recht op te hebben, een auto die in 7.7sec naar de 100 moet gaan.

Geplaatst: 18.11.2013 - 15:35
door Absane
diesel01 schreef:
Absane schreef: BMW 116i serie met 136 pk (dit is wel een twin turbo dus de turbo curve is rechter) gaat van 0-100 in 8,5 seconden. De T4 met 7,7 sec legt het hier tegen af.
Tja dan toch gauw die BMW of Audi kopen dan ben je een seconden sneller of goedkoper..een paar sessies bij de loog.
Die kan je vlot vertellen hoe je met de teleurstellingen om moet gaan en hoe je die het beste een plek kunt geven.
Wat je ook kunt doen is ten strijde gaan en datgene gaan halen waar je meent recht op te hebben, een auto die in 7.7sec naar de 100 moet gaan.
Ja ik zit nu bij de 'loog' te huilen, bedankt voor de tip! Fijn dat je me helpt met relativeren, dat had ik echt nodig.

Mbt. je inhoudelijke reactie; het gaat inderdaad om datgene ik meen recht op te hebben en wat niet geleverd is. Dit vergelijk ik met andere auto's. Het gaat overigens niet om de BMW of Audi, dit geldt ook voor bijvoorbeeld Seat of Volkswagen.
Ik betaal namelijk wel een meerprijs t.o.v. bijvoorbeeld een T3 motor, dus mag ik daar ook wat van verwachten.

Geplaatst: 18.11.2013 - 15:42
door Ben
@Absane,
je kunt hier alles laten weten wat je wilt maar hier is niemand die je daar bij kan helpen.
De enig juiste weg is het inschakelen van de dealer waar je de auto hebt gekocht of, wanneer je daar al geweest bent maar geen antwoord gekregen hebt dat je zint, bij de importeur.

Overigens is er altijd verschil tussen de cijfers die in folders en advernties staan, en de cijfers die in werkelijkheid behaald worden. De 'brochurecijfers' zijn doorgaans theoretische getallen. Dat geldt niet alleen voor de snelheden en PK's maar ook voor de verbruikscijfers.

En tenslotte is de snelheidsbeleving in de ene auto heel anders dan in de ander.

Geplaatst: 18.11.2013 - 17:03
door diesel01
Ik zou het echt laten gaan...
Ik had altijd de instelling "dat zullen we nog weleens zien".
Sinds een half jaar haal ik mijn schouders op bij dergelijke dingen en denk "het zal wel".
Voorbeeldje in een Mexicaans restaurant pleurt een grietje van 16 een bak mayo over mijn jas, k.t heb ik weer.
Bedrijfsleider roept dat ze daar een potje voor hebben en mag de jas op kosten van de Mexicaan naar de stomerij brengen.
Stomerijman(Palthe) neemt de jas(Fortessa €399) aan en reinigt hem volgens etiket.
Bij het ophalen blijkt dat 1 gesp en 1 riempje niet tegen het chemisch proces kon en zag er niet uit, commentaar van de man je moet terug naar de verkoper van de jas want je etiket klopt niet.
Terug naar de verkoper van de jas en het verhaal laten zien en opdracht gegeven om de gesp en de riem eraf te snijden.
€18 bij de Mexicaan terug gehaald en het verhaaltje gedaan, goh jammer joh.
De Palthe man ziet mij niet terug, de Mexicaan voorlopig ook niet, de verkoper van de jas houd mij als klant want hij heeft de jas gered.
De auto rijd goed, veilig inhalen lukt, incidenteel moet je een Audi of een BMW voor laten, so what.
Gewoon genieten van de auto en je kunt altijd de motoraanduiding terug plaatsen met pk's erbij, kan het overige verkeer zien dat je pk's hebt. 8) :lol:

Geplaatst: 21.11.2013 - 14:50
door SaturN
Sinds een klein maandje heb ik mijn T4 ook in bezit. Vanwege het inrijden heb ik de eerste en tweede versnelling niet tot de max gebruikt. Nu ik er aardig wat kilometers op heb staan heb ik diverse sprints gedaan.

Ik merk ook dat de 1e en 2e versnelling geknepen zijn, je voelt, ziet en merkt dat de auto in de overige versnellingen vlotter accelereert. Ik geloof ook dat het volle vermogen pas vanaf de 3e versnelling beschikbaar is. Mijn T4 is ook voorzien van Polestar software.

Dit is natuurlijk niet onderbouwd met cijfers en metingen en voordat mijn V40 was afgeleverd heb ik dit topic ook gelezen. Ik had ook zoiets van, hoe kan je deze stelling nu aannemen zonder iets te meten, enkel aannames dus, je gevoel zal wel niet kloppen.

Nu ik zelf mijn V40 heb begrijp ik precies wat hier bedoeld wordt. Ik heb zelf geen actie ondernomen en ben niet terug gegaan naar de dealer voor een verklaring. Ik begrijp het niet waarom het vermogen geknepen wordt, dat dit tengunste is om het materiaal heel te houden vind ik een zwak excuus. Gooi dan geen 180pk door het 1.6 ecoboost blokje.

Geplaatst: 21.11.2013 - 14:54
door zakraket
Zelfs de D2 wordt flink geknepen in de eerste versnelling (waarbij de powermeter ook niet tot max gaat), in de 2e accelereer je harder (maar het lijkt er m.i. niet op dat ie in de 2 ook nog geknepen wordt). Blijkbaar heeft Volvo weinig vertrouwen in de eigen techniek ;)
Komt wel meer voor, mijn 150pk Seat Leon 2.0FSI was in de 1e versnelling ronduit sloom. Desodanks kon ik daar wel de fabrieksopgave redelijk mee benaderen. En in mijn Lancia Delta EVO2 was dat ook zo, maar ja, dat is tedere italiaanse techniek. Die moet je met respect behandelen, dat wordt bewust kwetsbaar gefabriceerd :)