De V70 heeft zijn einde gevonden!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Woon zelf wat boven in in Leusden (Euro huizen).
Visser en Visser is ook goed, volgens mij doen die alleen geen schade's.

Oke, Arnhem is wat verder.

Zelf al een paar keer een bumper naar Herder gebracht. Wordt altijd netjes geholpen en duurt soms wel wat langer alleen is de prijs altijd top! Pon brengt daar ook de Porsches naar toe.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ja, klopt, maar mijn V70 is echt total, hoor! Wordt echt niet meer gemaakt!
De verzekering kan dan alleen goed de schade vaststellen, ook al omdat er meer zaken bij zitten: campingspullen, fietsen met drager etc etc.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

wim de jong schreef:Ja, klopt, maar mijn V70 is echt total, hoor! Wordt echt niet meer gemaakt!
Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.

Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
RonS60
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 30.05.2011 - 21:39

elianmars schreef:
Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.

Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
Als de V70 van TS nog pak em beet 15.000 waard was werdt hij gewoon gerepareerd...

Er is veel mogelijk hoor en ook dusdanig dat hij gewoon weer ok is en nog gewoon 10 jaar mee kan.
V50 D5 GT Edition 2 MY08
Yamaha Fazer 2008
V50 1.8 Edition 1 MY08
V70 R AWD 2003
S60 2.4 140PK 2001 LPG
V70 2.4 170PK 1999
V70 2.5 20V 1997
Gast

elianmars schreef:Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.

Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
vergis je niet in de simpelere methode.
Overzetten van chassisnr. Hoewel dat bij Volvo niet eenvoudig is, want dat dan zou de diverse computers ook over moeten zetten.
Je zal verbaast zijn wat sommige beunen voor elkaar krijgen.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29553
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

elianmars schreef:
wim de jong schreef:Ja, klopt, maar mijn V70 is echt total, hoor! Wordt echt niet meer gemaakt!
Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.

Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
Het is maar zeer de vraag of die rechtgetrokken auto weer net zo functioneert als een auto zonder schadeverleden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

AlexV70 schreef:
elianmars schreef:Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.

Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
vergis je niet in de simpelere methode.
Overzetten van chassisnr. Hoewel dat bij Volvo niet eenvoudig is, want dat dan zou de diverse computers ook over moeten zetten.
Je zal verbaast zijn wat sommige beunen voor elkaar krijgen.
Dan hebben ze ook alle (door mij vastgelijmde) sideskirts en spoilers hebben overgezet. Zou kunnen, natuurlijk.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ik zou het geweldig vinden als ik de auto weer terug kreeg, gerepareerd.
Maar de kans is nihil. Toen ik maandagmorgen ernog bij stond om de meest waardevolle spullen in de Fiat over te zetten, voelde ik ook een knik schuin onder de achterbank tegen de linkerwielkast. Hij is vooral aan de linkerkant erg ver, ook onderhuids. Een knik van de bodemplaat, het voorste vloerluikje is dwars doormiddengebroken net achter de achterbank, en stond in een puntje omhoog links.

Maar goed, verder is het nu alles aan de verzekering(en) om het uit te zoeken. Vanmorgen iig al 2 nieuwe fietsen gekocht. Officieel is gisteren in Amersfoort Lichtenberg vastgesteld via een CT scan een whip-lash, en loop nu bij de fisio voor een aantal behandelingen. Verwachte hersteltijd: 4-5 maanden. Ben je mooi klaar mee als ZZP-er (Zelfstandige Zonder Poen)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Wat ik me ineens bedenk Wim (heb geen idee, nog nooit een total los gehad), maar vergeet niet snel je Wegenbelasting en Verzekering (!?!) stop te zetten / to pauzeren!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Wim, ik begrijp dat men gelukkig volledig herstel verwacht da's goed nieuws ! Ik hoop dat je een arbeidsongeschiktheidsverzekering hebt, wellicht is het verstandig via rechtsbijstand of auto verzekering actie te ondernemen. In het geval van een verhaal schade stelt men vaak de tegenpartij aansprakelijk
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Wegenbelasting voor de periode vanaf ongeval tot aan verkoop aan opkoper Kan je achteraf terugvragen met een verzoekschrift.
Heb ik in 2009 gehad met de in Zweden in de fik gevlogen S60.

Moest wel de bewijsstukken bijvoegen maar keurig het "teveel" betaalde bedrag vanaf de datum van de brand teruggekregen.

Verder heel veel sterkt Wim. Ik hoop dat alles met jou goed gaat. Hoewel een emotionele band met de V70, is dat gewoon maar blik. Je gezondheid is belangrijker.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
RoyvW
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
Locatie: Brunssum

wim de jong schreef:Officieel is gisteren in Amersfoort Lichtenberg vastgesteld via een CT scan een whip-lash, en loop nu bij de fisio voor een aantal behandelingen. Verwachte hersteltijd: 4-5 maanden. Ben je mooi klaar mee als ZZP-er (Zelfstandige Zonder Poen)
Dat is niet het beste nieuws wat je kunt krijgen, veel sterkte met het herstel. Jouw Volvo stoelen zijn uitgevoerd met het WHIPS (anti-whipash) systeem. Heeft het systeem niet gewerkt toen je werd aangereden? De stoelen zouden bij een aanrijding van achter de klap op moeten vangen door achterover te klappen.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024


Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41025
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Da's geen lekker nieuws Wim.
Schakel zo nodig Rutger 'Summum' in voor de juridische kant van de zaak.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

@Ben: ik ben me al aan het orienteren bij diverse firma's voor een goede letselschade regelaar.
Toen ik via het e-mail adres dat de "Autostrada Polizia di Stato" Connie gaf voor alle gegevens, kreeg ik een heeel kort e-mailtje terug: Prego, Italiano, no Englise.
In dat apenland spreekt zelfs de nationale politie geen woord engels.

Dus een echte letselschade advocaat gaat ermee aan de slag, ik heb geen zin om ook daar me in te verdiepen.

En inderdaad...mijn verzekering gaf me ook al aan om ondanks alles, de verzekering en MRB door te laten lopen, en later mag je alles stopzetten op een datum in het verleden.

En over die WHIPS.......ik denk dat ik die een beetje omzeilt heb. Toen er vreselijk hard geremd werd, werden we beiden naar voren in de gordels gedrukt. Ik haalde het wel, maar ging nog iets naar achteren in mijn stoel om de druk weg te nemen van de gordel, en toen erg naar voren om in mijn rechterbuitenspiegel te kijken. Ik zag dat mijn achterligger het nooit haalde, en wilde naar rechts gaan om hem meer ruimte te geven. Vandaar dat ik erg naar voren ging met mijn bovenlichaam om in de rechterbuitenspiegel te kijken of het vrij was (automatisme). Het ging niet, daar reed een vrachtwagen, en direct de klap. Je ziet ook op de fotoos dat ik de beweging al maakte om naar rechts te gaan.
Dus: mijn gordel zat niet strak tijdens de klap, ik leunde ver naar voren om voor Connie in de spiegel te kunnen kijken.
Tsja, achteraf........Zij heeft niets!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03

Tsja, achteraf........Zij heeft niets!
Rechtvaardigd dit de conclusie dat bij een juiste zit een Volvostoel inderdaad beschermt tegen een whiplash?
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Heel herkenbaar, "uit de stoel komen omdat de passagier net op het moment supreme naar voor komt om te rommelen in tassen/dashboard kast"
Het lijkt alsof het ook altijd gebeurd terwijl er van rijstrook gewisseld word danwel een bijzondere (zijdelingse) handeling verricht moet worden.
Ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
FRANQ
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20.08.2005 - 21:52
Locatie: Hoofddorp

Voor het WHIPS mag de ruimte achter de voorstoelen niet opgevuld zijn.
Dus wellicht heeft het nieteens gewerkt omdat de ruimte wel opgevuld was.

Wim, auto oplappen en weer de weg op brengen is eigenlijk geen optie. Je houd er tot in de lengte van dagen de meest rare storingen en problemen aan over. Beter is het om eenzelfde of nieuwere auto te kopen.

Ik ken het gevoel wel dat je een soort band met je auto hebt. Mijn vriendin niet, die snapt echt niet dat ik me druk maak over een kras op de schouder van de bestuurdersdeur.

Sterkte.

Frank
2023-Heden NJ-422-L Volvo V90 T5 156.000 - .......
2017-2023 9-ZFV-07 FORD S-MAX 2.0 TDCI 2010 163.500 - 268.000
2013-2017 69-JL-DR VOLVO S60 BI-FUEL 2002 245.000 - 370.500
2009-2013 NZ-JJ-76 VOLVO 850 2.5 20V 1996 265.000-350.000
2005-2009 FZ-LN-96 FORD SIERRA GT 1993 200.000-285.000
Bassie34
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.12.2012 - 20:42
Locatie: Den Helder

Wat een verhaal zeg. Sterkte met de gezondheid en de afhandeling!
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Ook op deze foto is goed te zien dat de V70 helemaal vervormd is. En wederom de fiat lijkt niet veel mis mee. Toch vreemd! (in mijn ogen dan)
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Dat Fiathok is al remmende achterin de auto gekomen. De neus van de Fiat zat dus laag en de restsnelheid (snelheid op het moment van de impact) zal dusdanig hoog geweest zijn dat deze vervorming tot stand kon komen. Gelet op het letsel aan de nek zit je dan zo maar op 60 km/h of nog meer restsnelheid.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”