Pagina 7 van 12
Geplaatst: 28.08.2013 - 11:19
door kevinwalter
Woon zelf wat boven in in Leusden (Euro huizen).
Visser en Visser is ook goed, volgens mij doen die alleen geen schade's.
Oke, Arnhem is wat verder.
Zelf al een paar keer een bumper naar Herder gebracht. Wordt altijd netjes geholpen en duurt soms wel wat langer alleen is de prijs altijd top! Pon brengt daar ook de Porsches naar toe.
Geplaatst: 28.08.2013 - 12:19
door wim de jong
Ja, klopt, maar mijn V70 is echt total, hoor! Wordt echt niet meer gemaakt!
De verzekering kan dan alleen goed de schade vaststellen, ook al omdat er meer zaken bij zitten: campingspullen, fietsen met drager etc etc.
Geplaatst: 28.08.2013 - 22:48
door elianmars
wim de jong schreef:Ja, klopt, maar mijn V70 is echt total, hoor! Wordt echt niet meer gemaakt!
Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.
Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
Geplaatst: 28.08.2013 - 23:01
door RonS60
elianmars schreef:
Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.
Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
Als de V70 van TS nog pak em beet 15.000 waard was werdt hij gewoon gerepareerd...
Er is veel mogelijk hoor en ook dusdanig dat hij gewoon weer ok is en nog gewoon 10 jaar mee kan.
Geplaatst: 28.08.2013 - 23:01
door Gast
elianmars schreef:Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.
Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
vergis je niet in de simpelere methode.
Overzetten van chassisnr. Hoewel dat bij Volvo niet eenvoudig is, want dat dan zou de diverse computers ook over moeten zetten.
Je zal verbaast zijn wat sommige beunen voor elkaar krijgen.
Geplaatst: 28.08.2013 - 23:01
door lint
elianmars schreef:wim de jong schreef:Ja, klopt, maar mijn V70 is echt total, hoor! Wordt echt niet meer gemaakt!
Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.
Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
Het is maar zeer de vraag of die rechtgetrokken auto weer net zo functioneert als een auto zonder schadeverleden.
Geplaatst: 28.08.2013 - 23:06
door elianmars
AlexV70 schreef:elianmars schreef:Er zijn wel krommere wagens de weg weer opgegaan.
Mijn eerste wagen heb ik in puin gereden in Frankrijk. Die is met een transporter naar Nederland gehaald. Ik ging er vanuit dat-ie gesloopt zou worden. Tot mijn grote verbazing kwam ik de wagen een paar jaar later rijdend tegen in Rotterdam.
Van deze wagen was het dak volledig geknikt, maar dat is dus blijkbaar weer recht te krijgen.
vergis je niet in de simpelere methode.
Overzetten van chassisnr. Hoewel dat bij Volvo niet eenvoudig is, want dat dan zou de diverse computers ook over moeten zetten.
Je zal verbaast zijn wat sommige beunen voor elkaar krijgen.
Dan hebben ze ook alle (door mij vastgelijmde) sideskirts en spoilers hebben overgezet. Zou kunnen, natuurlijk.
Geplaatst: 29.08.2013 - 12:37
door wim de jong
Ik zou het geweldig vinden als ik de auto weer terug kreeg, gerepareerd.
Maar de kans is nihil. Toen ik maandagmorgen ernog bij stond om de meest waardevolle spullen in de Fiat over te zetten, voelde ik ook een knik schuin onder de achterbank tegen de linkerwielkast. Hij is vooral aan de linkerkant erg ver, ook onderhuids. Een knik van de bodemplaat, het voorste vloerluikje is dwars doormiddengebroken net achter de achterbank, en stond in een puntje omhoog links.
Maar goed, verder is het nu alles aan de verzekering(en) om het uit te zoeken. Vanmorgen iig al 2 nieuwe fietsen gekocht. Officieel is gisteren in Amersfoort Lichtenberg vastgesteld via een CT scan een whip-lash, en loop nu bij de fisio voor een aantal behandelingen. Verwachte hersteltijd: 4-5 maanden. Ben je mooi klaar mee als ZZP-er (Zelfstandige Zonder Poen)
Geplaatst: 29.08.2013 - 12:41
door VolvoTech
Wat ik me ineens bedenk Wim (heb geen idee, nog nooit een total los gehad), maar vergeet niet snel je Wegenbelasting en Verzekering (!?!) stop te zetten / to pauzeren!
Geplaatst: 29.08.2013 - 12:59
door NielsPHEV
Wim, ik begrijp dat men gelukkig volledig herstel verwacht da's goed nieuws ! Ik hoop dat je een arbeidsongeschiktheidsverzekering hebt, wellicht is het verstandig via rechtsbijstand of auto verzekering actie te ondernemen. In het geval van een verhaal schade stelt men vaak de tegenpartij aansprakelijk
Geplaatst: 29.08.2013 - 13:03
door V480-S60
Wegenbelasting voor de periode vanaf ongeval tot aan verkoop aan opkoper Kan je achteraf terugvragen met een verzoekschrift.
Heb ik in 2009 gehad met de in Zweden in de fik gevlogen S60.
Moest wel de bewijsstukken bijvoegen maar keurig het "teveel" betaalde bedrag vanaf de datum van de brand teruggekregen.
Verder heel veel sterkt Wim. Ik hoop dat alles met jou goed gaat. Hoewel een emotionele band met de V70, is dat gewoon maar blik. Je gezondheid is belangrijker.
Geplaatst: 29.08.2013 - 13:16
door RoyvW
wim de jong schreef:Officieel is gisteren in Amersfoort Lichtenberg vastgesteld via een CT scan een whip-lash, en loop nu bij de fisio voor een aantal behandelingen. Verwachte hersteltijd: 4-5 maanden. Ben je mooi klaar mee als ZZP-er (Zelfstandige Zonder Poen)
Dat is niet het beste nieuws wat je kunt krijgen, veel sterkte met het herstel. Jouw Volvo stoelen zijn uitgevoerd met het WHIPS (anti-whipash) systeem. Heeft het systeem niet gewerkt toen je werd aangereden? De stoelen zouden bij een aanrijding van achter de klap op moeten vangen door achterover te klappen.
Geplaatst: 29.08.2013 - 13:20
door Ben
Da's geen lekker nieuws Wim.
Schakel zo nodig Rutger 'Summum' in voor de juridische kant van de zaak.
Geplaatst: 29.08.2013 - 14:01
door wim de jong
@Ben: ik ben me al aan het orienteren bij diverse firma's voor een goede letselschade regelaar.
Toen ik via het e-mail adres dat de "Autostrada Polizia di Stato" Connie gaf voor alle gegevens, kreeg ik een heeel kort e-mailtje terug: Prego, Italiano, no Englise.
In dat apenland spreekt zelfs de nationale politie geen woord engels.
Dus een echte letselschade advocaat gaat ermee aan de slag, ik heb geen zin om ook daar me in te verdiepen.
En inderdaad...mijn verzekering gaf me ook al aan om ondanks alles, de verzekering en MRB door te laten lopen, en later mag je alles stopzetten op een datum in het verleden.
En over die WHIPS.......ik denk dat ik die een beetje omzeilt heb. Toen er vreselijk hard geremd werd, werden we beiden naar voren in de gordels gedrukt. Ik haalde het wel, maar ging nog iets naar achteren in mijn stoel om de druk weg te nemen van de gordel, en toen erg naar voren om in mijn rechterbuitenspiegel te kijken. Ik zag dat mijn achterligger het nooit haalde, en wilde naar rechts gaan om hem meer ruimte te geven. Vandaar dat ik erg naar voren ging met mijn bovenlichaam om in de rechterbuitenspiegel te kijken of het vrij was (automatisme). Het ging niet, daar reed een vrachtwagen, en direct de klap. Je ziet ook op de fotoos dat ik de beweging al maakte om naar rechts te gaan.
Dus: mijn gordel zat niet strak tijdens de klap, ik leunde ver naar voren om voor Connie in de spiegel te kunnen kijken.
Tsja, achteraf........Zij heeft niets!
Geplaatst: 29.08.2013 - 14:18
door V70 D5 Ed. II Geartronic
Tsja, achteraf........Zij heeft niets!
Rechtvaardigd dit de conclusie dat bij een juiste zit een Volvostoel inderdaad beschermt tegen een whiplash?
Geplaatst: 29.08.2013 - 14:56
door diesel01
Heel herkenbaar, "uit de stoel komen omdat de passagier net op het moment supreme naar voor komt om te rommelen in tassen/dashboard kast"
Het lijkt alsof het ook altijd gebeurd terwijl er van rijstrook gewisseld word danwel een bijzondere (zijdelingse) handeling verricht moet worden.
Ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komt.
Geplaatst: 29.08.2013 - 15:31
door FRANQ
Voor het WHIPS mag de ruimte achter de voorstoelen niet opgevuld zijn.
Dus wellicht heeft het nieteens gewerkt omdat de ruimte wel opgevuld was.
Wim, auto oplappen en weer de weg op brengen is eigenlijk geen optie. Je houd er tot in de lengte van dagen de meest rare storingen en problemen aan over. Beter is het om eenzelfde of nieuwere auto te kopen.
Ik ken het gevoel wel dat je een soort band met je auto hebt. Mijn vriendin niet, die snapt echt niet dat ik me druk maak over een kras op de schouder van de bestuurdersdeur.
Sterkte.
Frank
Geplaatst: 29.08.2013 - 15:40
door Bassie34
Wat een verhaal zeg. Sterkte met de gezondheid en de afhandeling!
Geplaatst: 29.08.2013 - 17:09
door Thijs
Ook op deze foto is goed te zien dat de V70 helemaal vervormd is. En wederom de fiat lijkt niet veel mis mee. Toch vreemd! (in mijn ogen dan)
Geplaatst: 29.08.2013 - 17:11
door V70/2.4D/2003
Dat Fiathok is al remmende achterin de auto gekomen. De neus van de Fiat zat dus laag en de restsnelheid (snelheid op het moment van de impact) zal dusdanig hoog geweest zijn dat deze vervorming tot stand kon komen. Gelet op het letsel aan de nek zit je dan zo maar op 60 km/h of nog meer restsnelheid.