Pagina 7 van 8
Geplaatst: 25.10.2013 - 19:06
door V70/2.4D/2003
AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro

Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het?
Niet dat ik een wissel nodig ben want die is, bij aankoop, gedaan. En dat bij slechts 160 k op het klokje.
Geplaatst: 25.10.2013 - 21:55
door Msuidgeest
Ik zie toch het voordeel van Vadis op de computer en een fijne dealer die alles levert wat ik wil. En soms vieze handen vind ik ook niet erg (ik mag dan alleen niet aan mijn vrouw zitten).
Geplaatst: 25.10.2013 - 22:45
door Gast
V70/2.4D/2003 schreef:AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro

Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het?
Niet dat ik een wissel nodig ben want die is, bij aankoop, gedaan. En dat bij slechts 160 k op het klokje.
Zoals je weet doe ik alleen mijn eigen auto's, maar aan onderdelen is het zo'n 300,- euro.
Waterpomp, loopwiel, spanrol, spanrol multiriem, multiriem en distribututieriem.
Geplaatst: 25.10.2013 - 22:46
door Gast
Msuidgeest schreef:Ik zie toch het voordeel van Vadis op de computer en een fijne dealer die alles levert wat ik wil. En soms vieze handen vind ik ook niet erg (ik mag dan alleen niet aan mijn vrouw zitten).
Vergeet de Dice niet, anders kan je nog niets beginnen.
Geplaatst: 26.10.2013 - 01:14
door MarioC70
AlexV70 schreef:V70/2.4D/2003 schreef:AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro

Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het?
Niet dat ik een wissel nodig ben want die is, bij aankoop, gedaan. En dat bij slechts 160 k op het klokje.
Zoals je weet doe ik alleen mijn eigen auto's, maar aan onderdelen is het zo'n 300,- euro.
Waterpomp, loopwiel, spanrol, spanrol multiriem, multiriem en distribututieriem.
Tel daar anderhalf uur werk bij op,dan is de uitkomst simpel uit te rekenen..
Dat riemenspul vervangen is fluitje van een cent,mits je er ervaring en het gereedschap er voor hebt.
Geplaatst: 26.10.2013 - 07:52
door V70/2.4D/2003
MarioC70, dus voor een bedrag van, laten we zeggen 500 euro (300 materiaal en 200 aan loonkosten) ben jij bereid een distributieriem te vervangen althans, mag: die conclusie getrokken worden?
@ AlexV70: De vraag was bedoeld voor MarioC70 maar je antwoord had wat bestanddelen die wel te gebruiken war in mijn "boerenkool-offerte".
Geplaatst: 26.10.2013 - 08:51
door Thijs
MarioC70 schreef:AlexV70 schreef:MarioC70 schreef:Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..
Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..
Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
Hij heeft het in zijn verhaaltje over 170 pk, wat duidt op een benzine?
Geplaatst: 26.10.2013 - 12:42
door MarioC70
Thijs schreef:MarioC70 schreef:AlexV70 schreef:Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..
Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
Hij heeft het in zijn verhaaltje over 170 pk, wat duidt op een benzine?
Benzine of diesel zit weinig verschil in.
Geplaatst: 30.10.2013 - 22:31
door Classic
Jarenlang in onderhoud geweest bij Reede in Amerongen. Niet goedkoop, maar wel erg goed, mede omdat de directeur veel aan de balie zat. Die man kent z'n klanten en weet wat er speelt. Heb me zeker nooit als 'minder' behandeld gevoeld omdat ik (inmiddels) een oudere auto had. Alleen weggegaan omdat dealeronderhoud me uiteindelijk te duur werd toen de auto een jaar of 10 oud was.
Met de magazijnmensen in Amersfoort ook prima ervaringen, evenals met Buitenweg in Baarn en Hooftman in Alphen. In Hoofddorp ben ik ronduit onbeschoft behandeld, kom ik nooit meer. Zeker nu zouden dealers iedereen die z'n oudere Volvo voor reparatie en onderhoud brengt of onderdelen komt halen met klaroengeschal moeten binnenhalen, want aan verkoop wordt nog nauwelijks iets verdiend, ze moeten het echt van de werkplaats hebben. Overigens vind ik Volvo-dealers beter dan die van veel andere Europese merken. Zeker dan van VW-Audi en Opel.
Geplaatst: 31.10.2013 - 09:02
door jaapburg
MarioC70 schreef:AlexV70 schreef:MarioC70 schreef:Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..
Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..
Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
@ Mario, bedoel je hier dat de distributieriem van een MY2004 D5 163 pk pas om de 180.000 moet?
Geplaatst: 31.10.2013 - 09:12
door Marc Apeldoorn
Volvo dealer in Apeldoorn blijft zijn best doen om zijn klanten weg te jagen. Heb na de laatste negatieve ervaring afgelopen week besloten dat de 5 volvo's van het bedrijf bij een universeel garage worden geserviced en 1x per jaar de software updates laten doen door Henk Scholten (voor de goede orde, die heeft geen vestiging in Apeldoorn)...
Ben er helemaal klaar mee en zal ook nooit een andere/nieuwe Volvo uit Apeldoorn halen.
Het lijkt erop dat de Apeldoornse dealer erg succesvol is en daarom kan permitteren arrogant richting klanten te zijn. Dus als die nu een ietsje minder succesvol is als er 5 auto's qua onderhoud en 1 nieuwe volvo per jaar wegloopt is dat mooi meegenomen.
Geplaatst: 31.10.2013 - 12:21
door MarioC70
jaapburg schreef:MarioC70 schreef:AlexV70 schreef:Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..
Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
@ Mario, bedoel je hier dat de distributieriem van een MY2004 D5 163 pk pas om de 180.000 moet?
Ik adviseer ze om de 150000km te doen,dan heb je nooit gezeur..die intervallen veranderen elke keer weer,terwijl het dezelfde onderdelen betreft,raar maar waar..
Geplaatst: 31.10.2013 - 13:04
door Candisa
Na 7 jaar en 145.000km zou ik toch ook wel de distributiewissel doen, véél te riskant om te vertrouwen op de ellenlange termijnen die Volvo zelf opgeeft...
Vroeger ging een riem maximaal 6 jaar of krap 1 ton mee... Moderne motoren lopen wat soepeler, dus die kilometerstand kan best wat langer geworden zijn, maar dat rubber is echt niet zo veel veranderd in de laatste 25 jaar...
Was men vroeger te voorzichtig? Misschien, maar het spul bleef wel heel, dus veel langer dan 6 jaar zou ik toch niet doen met een distributieset. Op een auto waar toch geen garantie meer op zit is dit weliswaar wel een klusje voor een goede garagehouder of Volvo-specialist, stukken goedkoper en vaak nog eens betrouwbaarder dan de stealer!
Isabelle
Geplaatst: 31.10.2013 - 13:15
door RoyvW
Daarom ga ik niet naar een Volvo dealer maar naar een Volvo specialist waar mijn auto dan tussen de oude degelijke Volvo's staat en waar monteurs nog écht verstand en enthousiast zijn over je auto en dan ook nog voor de extra mile gaan.
Geplaatst: 31.10.2013 - 15:01
door MarioC70
Een distributieriem wissel is een klus van niks,maar er worden prijzen vaak voor berekend waar je stijl van achterover slaat..
Geplaatst: 31.10.2013 - 15:05
door Max
Marc Apeldoorn schreef:Volvo dealer in Apeldoorn blijft zijn best doen om zijn klanten weg te jagen. .......
Ik heb die ervaring daar niet, maar kom er ook niet vaak. Van oudsher laat ik mijn auto's tot grote tevredenheid onderhouden bij een universele garage in Apeldoorn. Maar de keren dat ik wel bij de dealer kom, wordt ik keurig geholpen.
Geplaatst: 31.10.2013 - 15:05
door edraket
Mario, vervang jij altijd de waterpomp mee bij een D5? Volvo doet dat namelijk niet. gaat niet om die paar tientjes, maar als ze echt nooit stuk gaan (en volgens mij gaan ze niet vaak stuk) is het natuurlijk onzin om hem maar te vervangen als hij nog goed is.
Geplaatst: 31.10.2013 - 15:09
door Candisa
En daarom heb ik ook vertrouwen in de Fiat dealer waar mijn V70 onlangs op onderhoud is geweest. Die heeft zelfs een Doblo op LPG lopen met ruim een miljoen kilometer, nog op ruim 6 ton even een revisieruilblok bij Fiat bedongen voor weinig en er in gemikt omdat het olieverbruik "onaanvaardbaar" werd (lees: zonder bijvullen bleef het peil niet boven het minimum tot de volgende beurt) en de kleppen toch wat hoorbaar werden!
De lokale Volvo dealer verklaarde mijn V70 met amper 3 ton een versleten ouwe bak ("Wij willen er nog €1000,- voor geven als je een andere koopt, mooie deal voor zo een ding hoor!") toen ik langsging om even uit te lezen naar aanleiding van een licht schommelend stationair toerental...
Isabelle
Geplaatst: 31.10.2013 - 15:14
door MarioC70
edraket schreef:Mario, vervang jij altijd de waterpomp mee bij een D5? Volvo doet dat namelijk niet. gaat niet om die paar tientjes, maar als ze echt nooit stuk gaan (en volgens mij gaan ze niet vaak stuk) is het natuurlijk onzin om hem maar te vervangen als hij nog goed is.
Wij doen het wel altijd,waarom risico lopen voor die paar centen meer..
Geplaatst: 31.10.2013 - 15:16
door MarioC70
Candisa schreef:En daarom heb ik ook vertrouwen in de Fiat dealer waar mijn V70 onlangs op onderhoud is geweest. Die heeft zelfs een Doblo op LPG lopen met ruim een miljoen kilometer, nog op ruim 6 ton even een revisieruilblok bij Fiat bedongen voor weinig en er in gemikt omdat het olieverbruik "onaanvaardbaar" werd (lees: zonder bijvullen bleef het peil niet boven het minimum tot de volgende beurt) en de kleppen toch wat hoorbaar werden!
De lokale Volvo dealer verklaarde mijn V70 met amper 3 ton een versleten ouwe bak ("Wij willen er nog €1000,- voor geven als je een andere koopt, mooie deal voor zo een ding hoor!") toen ik langsging om even uit te lezen naar aanleiding van een licht schommelend stationair toerental...
Isabelle
Het nadeel van een ander merk dealer is,dat ze niet de in en outs weten van Volvo en vaak niet uit kunnen lezen op storingen enz.
Wat vaak later tot uiting komt in dure reparaties.
Als je zo,n bedrijf iets specifieks over Volvo vraagt,dan weten ze het niet..