Bij deze de figuren van de rollenbanktest:
Met Polestar Dieselmodus
Voor Polestar Dieselmodus
Met Polestar Powermodus
Voor Polestar Powermodus
Ik zie geen duidelijke verschillen. Uitdraaien zijn vandaag naar Volvo gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie en wanneer die komt. Ik houd jullie op de hoogte.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
Mmm dat is wel vreemd. Ben benieuwd of Volvo hier een verklaring voor heeft.
Zelf heb ik ook Polestar tuning vanaf juni 2014. Al diverse software updates gehad, maar nooit opgemerkt dat het vermogen terug is gegaan naar de oorspronkelijk toestand.
Ben ook benieuwd waarom de electro niet wegvalt bij 140km/u?
Die zou dan toch weg moeten vallen, zichtbaar in de grafiek?
(dat trek je nooit weer 'recht' met de diesel erbij?)
En Volvo är som bäst på diesel och Electicity tillsammans!
IV39 schreef:
Is het Nm van 698 niet erg hoog voor een standaard auto. Dit zou toch 640nm moeten zijn?
De meeste turbodieselmotoren leveren meer vermogen en koppel dan de specs beloven. Zo ook die van mij. Vandaar dat het gecombineerde vermogen ook hoger ligt.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
Zoals beloofd een udate en er is intussen wel wat gebeurd. Mijn dealer heeft de uitdraaien doorgestuurd naar Volvo Nederland en van daaruit naar Zweden. Die maakten zich er erg gemakkelijk vanaf: Uw wagen staat in de database als hebbende Polestar chip dus dat blijft zo, ook als de wagen een update heeft gehad bij een beurt, waarschijnlijk heeft u de tweede test net gedaan toen het roetfilter aan het regenereren was, dan mist u vermogen (dit antwoord kostte overigens enkele weken). Dit was voor Volvo Nederland en mijn dealer een niet acceptabel antwoord daarom aangedrongen op serieuze reactie, nou die kwam: de tweede test is op een andere rollenbank onder andere condities uitgevoerd. Ook verkeerde antwoord!
Daarom hebben Volvo Nederland en mijn dealer besloten om de wagen op te halen en volledig uit te lezen en na te lopen wat vandaag is gebeurd. En er is wat gevonden! Er blijkt een storing/defect te zitten in de sensor van de brandstofpomp. Volgens Volvo kan dit geen problemen geven en hoeft het onderdeel daarom niet vervangen te worden maar Volvo Nederland en mijn dealer geloven dat niet (als het toch niet uitmaakt of het werkt hoe je ook niet te melden dat het niet werkt!). Het onderdeel gaat volgende week vervangen worden. Tevens zal het roetfilter handmatig op regenereren gezet worden. Als alle storingen dan wegblijven gaat de wagen daarna opnieuw op de rollenbank voor een nieuwe testsessie. Ook al is de wagen uit garantie, hebben beide partijen besloten om de kosten te delen zodat het mij niets kost, hulde. Wordt vervolgd.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
Mijn dealer heeft overigens nagevraagd bij andere dealers in den lande, de storing komt vaker voor maar er wordt dus niets aangedaan omdat dit niet nodig volgens Volvo Zweden, en zolang de eindgebruiker niet klaagt kom je daar mee weg.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen