Pagina 7 van 12

Re: Accu probleem

Geplaatst: 06.03.2014 - 08:55
door RichieB
Door welke dealer? De buitenlandse dealer kan dat niet. Of heb jij je auto door een Nedelandse Volvo dealer laten importeren? Dan heeft die een grote steek laten vallen.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 06.03.2014 - 09:59
door lint
RichieB schreef: Door welke dealer? De buitenlandse dealer kan dat niet. Of heb jij je auto door een Nedelandse Volvo dealer laten importeren? Dan heeft die een grote steek laten vallen.
Ik ben er van uitgegaan dat een Nederlandse dealer de auto heeft afgeleverd aan de klant.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 06.03.2014 - 13:23
door fluz
lint schreef: Het lijkt mij een normale service dat een nieuwe importauto bij aflevering door de dealer 'vernederlandst' wordt.
Wat bedoel je met "vernederlandsen"?

Ik heb mijn auto zelf uit Duitsland gehaald en dit ook aan mijn Nederlandse dealer medegedeeld. Die vond dat prima want op dat moment kon hij mij toch geen auto leveren. Al het Duits in de auto is eenvoudig zelf om te stellen naar Nederlands, kwestie van de juiste instelling kiezen. Het enige wat de dealer wel gedaan heeft is mijn kenteken inschrijven in het Nederlandse Volvo register. Daarmee is de auto dan ook "vernederlandst" en is de auto bekend voor eventuele Recall acties (maar die komen er vanzelfsprekend niet O-) ).

Re: Accu probleem

Geplaatst: 06.03.2014 - 13:31
door RichieB
Dat inschrijven is inderdaad het "vernederlandsen". Ook handig voor als je Volvo Assitence nodig hebt..

Re: Accu probleem

Geplaatst: 08.03.2014 - 16:49
door vaudi
@smartbart,
Is je auto al weer in NL
We zijn benieuwd of iet al weer tot je beschikking is.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 08.03.2014 - 16:52
door vaudi
HeinvdW schreef:
Als je het leuk vindt om zelf te rekenen of het model te verbeteren en uit te breiden, hier is de link. https://www.dropbox.com/s/exyf4vzhmactz ... 0baten.xls
Mis in het overzicht wel de brandstofkosten en een aantal verbruikskosten.

Restwaarde verschil valt natuurlijk veel gunstiger uit voor de focus. in 5 jaar tijd kost die net zoveel mrb als de pih in 3 jaar.
Het blijft altijd lastig om het goed te vergelijken.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 08.03.2014 - 20:08
door Smartbart
vaudi schreef: @smartbart,
Is je auto al weer in NL
We zijn benieuwd of iet al weer tot je beschikking is.
Hoi vaudi,
Nee, mijn auto is nog niet in NL. Volgens de dealer zou hij as dinsdag bij hen afgeleverd worden. Ik rijd ondertussen weer in een Volvo (V70 diesel aut van de dealer) en dat is wel een hele verbetering t.o.v. de huurauto (ford focus station....) waarmee ik vanuit Oostenrijk teruggekomen ben.
Ik heb wel al een hele hoop meldingen gekregen van mijn telefoon (VOC app) met alarm meldingen. Schijnbaar zijn ze de auto wel aan het verplaatsen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 08.03.2014 - 20:39
door Tukker999
@vaudi
Het rekenmodel klopte niet, want de regeling voor MIA is in 2014 sterk veranderd.
De MIA is voor een Hybride met een uitstoot <=30 gr/km 27% tot een investeringsbedrag van €35.000
Een hybride met een uitstoot van 31 tm 50 gr/km komt in aanmerking voor een MIA van 13,5% met een maximum van €12.500

Het rekenmodel is inmiddels aangepast.

Wat betreft het verbruik: Zowel de D6 als de D4 lopen zo'n 1 op 17, daar zit geen verschil.
Dat de V60 daarnaast nog zo'n 35 kW/100 km verbruikt 'vergeten' de meeste eigenaars maar voor het gemak.
Over het onderhoud kan ik geen uitspraken doen.
Voor de MRB mag er bij een hybride auto 125 kg van het gewicht (het gewicht van de accus) afgetrokken worden.
De V60 D6 komt dan op 1849-125 = 1724 kg

@Smartbart
Mijn V60 is vrijdag aan het eind van de middag bij de garage afgeleverd.
Die heeft hem gewassen en hij ziet er weer als nieuw uit, maar hij doet het nog steeds niet. :-((
De skibox is weer bij de verhuurder.

Mijn auto is van week 48 2013

Re: Accu probleem

Geplaatst: 08.03.2014 - 21:15
door Johan2631
Johan2631 schreef: Goed nieuws,

Ik heb mijn PIH terug. Vanmiddag belde de dealer dat hij weer terug was. Bij navraag wat ze in Beesd nu gedaan hadden wist hij mij te vertellen dat de connectoren vervangen zijn. Die schijnen ergens achter de grote accu's te zitten want mijn volledige accu pakket is verwijderd geweest.

Ik ben benieuwd of dit de oorzaak is, ik zelf zie het verband tussen de storing en de oplossing niet. Maar moet erbij vermelden dat ik niet gehinderd wordt door enige vorm van technische kennis
Ik rij tot nu toe nog steeds probleemloos. Ik zie wel dat er meer mensen met het zelfde probleem zijn. Als bij hun ook de connectoren vervangen worden mag ik hopen dat Volvo deze uit voorzorg bij de andere auto's gaat vervangen

Re: Accu probleem

Geplaatst: 09.03.2014 - 11:52
door vaudi
Heren,
Dan zal er komende week vast een belangrijke ingreep plaatsvinden zodat jullie wagens weer doen wat je mag verwachten.
Dat gaat vast goed komen.

@HeinvdV
Jammer dat dat minder gewicht tbv mrb nog gebaseerd is op een Toyota Prius. Een plug in heeft een veel zwaardere accu. Dus zou het goed zijn dat er straks bij ons minimaal 200kg af gaat voor het mrb tarief.
Totaal incl. elektromotor (ERAD) schijnt het extra gewicht rond de 300kg te zijn.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 09.03.2014 - 17:15
door Aantje
Johan2631 schreef:
Ik rij tot nu toe nog steeds probleemloos. Ik zie wel dat er meer mensen met het zelfde probleem zijn. Als bij hun ook de connectoren vervangen worden mag ik hopen dat Volvo deze uit voorzorg bij de andere auto's gaat vervangen
Dat uit voorzorg vervangen van connectoren bij alle geleverde PIH's betwijfel ik. De werkplaats VCNL is momenteel de enige dealer in NL welke accu's mag/kan verwijderen en vervangen indien nodig.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 09.03.2014 - 17:19
door vaudi
Aantje schreef: ...De werkplaats VCNL is momenteel de enige dealer in NL welke accu's mag/kan verwijderen en vervangen indien nodig.
Volgens mij niet, bij mij is de accu er ook uit geweest om een regelmodule te kunnen vervangen. Alles is bij de dealer gebeurt.
Wel paaltjes erom, persoonlijke beschermingsmiddelen en specifieke regels.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 09.03.2014 - 19:28
door RoaldH
vaudi schreef:
Aantje schreef: ...De werkplaats VCNL is momenteel de enige dealer in NL welke accu's mag/kan verwijderen en vervangen indien nodig.
Volgens mij niet, bij mij is de accu er ook uit geweest om een regelmodule te kunnen vervangen. Alles is bij de dealer gebeurt.
Wel paaltjes erom, persoonlijke beschermingsmiddelen en specifieke regels.
Tegenwoordig mogen een handjevol dealers dat zelf doen. Ook mijn PIH dokter bij de lokale dealer doet dat zelfstandig. Wel met alle voorzorgsmaatregelen...

Re: Accu probleem

Geplaatst: 10.03.2014 - 10:18
door IV39
Aantje schreef:
Johan2631 schreef:
Ik rij tot nu toe nog steeds probleemloos. Ik zie wel dat er meer mensen met het zelfde probleem zijn. Als bij hun ook de connectoren vervangen worden mag ik hopen dat Volvo deze uit voorzorg bij de andere auto's gaat vervangen
Dat uit voorzorg vervangen van connectoren bij alle geleverde PIH's betwijfel ik. De werkplaats VCNL is momenteel de enige dealer in NL welke accu's mag/kan verwijderen en vervangen indien nodig.
Zoals ook door andere eerder gemeld mogen gecertificeerde dealers dit gewoon zelf doen. Als er aan de auto wordt gesleuteld, dan dient dit onder de vooraf gestelde veiligheidsvoorschriften te gebeuren.
Dat het vervangen van een accu vaker door VCNL wordt gedaan heeft te maken met het transport van een accu. Een auto transporteren kunnen veel meer bedrijven en is misschien dan nog goedkoper ook. Dus dan maar de kapotte auto naar Beesd transporteren en daar de accu laten vervangen.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 10.03.2014 - 14:14
door jp-v60
mag hopen dat ze speciaal gereedschap hebben om een accu van dit gewicht uit de kofferbak te kunnen tillen, zonder de binnenkant van de auto te beschadigen

Re: Accu probleem

Geplaatst: 10.03.2014 - 19:44
door IV39
jp-v60 schreef: mag hopen dat ze speciaal gereedschap hebben om een accu van dit gewicht uit de kofferbak te kunnen tillen, zonder de binnenkant van de auto te beschadigen
Dat klopt, dat zouden ze ook moeten hebben. Achterbank plat en dan kan de accu er redelijk eenvoudig worden uigetild met een lift, voor zover ik begrepen heb.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 10.03.2014 - 23:29
door vaudi
Wel gaat alle achterkant bodem- en zijbekleding eruit.
Ik heb het zelf allemaal weer vast moeten klikken. De klus had blijkbaar zolang geduurd dat men met de montage van de bekleding (te) snel heeft moeten uitvoeren.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 11.03.2014 - 18:52
door Aantje
Klopt, ze hebben speciale lift om dit te doen.

Alle achterbekleding gaat eruit, vervolgens alle koelvloeistof uit de accu en het overige systeem, alle bekabeling los waarna de accu eruit kan worden getild.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 11.03.2014 - 20:36
door vaudi
@Aantje,
Heeft de accu een eigen koelsysteem onafhankelijk van dat systeem dat de D5 gebruikt?
Wel zit rechtsachterin een drukvaatje met koelvloeistof voor de hybride accu.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 11.03.2014 - 22:06
door Smartbart
Zo even een update
Mijn auto is gisteren aangekomen bij de dealer. Vandaag even wat spullen opgehaald (dakkoffer, ski's).
De dealer was al begonnen met de diagnose en evt reparatie. Volgens de monteur is de vraag nu of het aan de accu ligt of aan de omvormer (12v - 400v). De vraag staat schijnbaar nu uit bij de importeur. Als het in 1 van deze componenten zit moet de auto in ieder geval naar Beesd. Even afwachten dus.