Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
-
- 6th Gear member
Niham den haag heeft een voorbeeld van de osmium grey liggen! Het is toch een stuk lichtere kleur grijs met een licht bruin gouden schittering in de zon dit i.t.t. de "oude" titanium grey die donkerder is en een meer zwart grijze kleur heeft. Ik denk dat het dus een osmium grey summum wordt met licht blond interieur en zwarte dashboard delen. Ik vind de r design wel mooi op zich, maar hij is zo donker van binnen met de zwarte hemel tijdens het rijden. Twijfel alleen nog over de ovalen uitlaten/vierkant achtige uitlaten. Qua wielen worden het denk ik de 17inch freija die volvo als actie aanbiedt. Reservewiel doe ik voor het eerst niet, want die dubbele laadvloer is echt niet netjes afgewerkt en het scheelt veel ruimte. Iemand nog aanbevelingen uit de nieuwe optielijst? Is een gadget als een achteruitrijcamera handig?
- JosP
- 3rd Gear member
@ V50 R, is voor het interieur de kleur espresso brown (P136) niet mooi omdat ook de buitenkant al een bruinachtige tint heeft? De camera heeft zeker een meerwaarde, al hoewel deze in de winter wel snel vuil is. Maar af en toe een vinger over het lensje doet wonderen 

MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
-
- 6th Gear member
Nee espresso drink ik graag in de ochtend Jos
ik heb nu een witte c30 met zwart interieur en wil graag een wat lichtere bekleding. Maar bedankt voor het meedenken!
Die camera is wellicht nog wel een idee. Als accesoire vrij prijzig, maar als optie wel goed te doen.En heb jij toevallig ook de park pilot? Vroeg me af of mensen dat echt handig vinden en of het een beetje vlot werkt in de praktijk.

Die camera is wellicht nog wel een idee. Als accesoire vrij prijzig, maar als optie wel goed te doen.En heb jij toevallig ook de park pilot? Vroeg me af of mensen dat echt handig vinden en of het een beetje vlot werkt in de praktijk.
- JosP
- 3rd Gear member
Nee, ik heb geen park pilot. Ik heb dit systeem wel op mijn VW gehad. Werkte wel goed, maar ik maakte er zelf eigenlijk nooit gebruik van. Dat had er meer mee te maken dat ik dat liever zelf in de hand wilde houden.
Laatst gewijzigd door JosP op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Als het goed is de mijne gisteren besteld door de lease maatschappij, zodat de productieplek vastligt. Momenteel nog bijna full option, ik ga nog een keer proefrijden met intellisafe pakket op een auto om te kijken of ik laat vallen of niet. Het wordt in ieder geval een power blue D4 Business Summum.
Huidig: XC40 My19 Momemtum D3 GT, - Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, ,Versatility Line, Connectivity Line, DAB+, Verwarmbare voorruit, Verlichtingspack 2, Trekhaak
Verwacht oktober 2023: XC40 Recharge Plus Extended Range - Trekhaak
Verwacht oktober 2023: XC40 Recharge Plus Extended Range - Trekhaak
- JosP
- 3rd Gear member
@ V50 R. Ik heb de kleur Osmium grey ook in gedachte. Als ik op internet kijk vind ik bij Osmium: blauwgrijs. Jij geeft aan dat het een licht bruine /gouden schittering heeft (wat ik op zich ook het mooiste vind). Kun je bevestigen dat het zeker geen blauwgrijze tint is? De dealer bij ons heeft nl. nog geen kleuren staal.
Laatst gewijzigd door JosP op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Phacoid
- 3rd Gear member
JosP schreef: @ V50 R. Ik heb de kleur Osmium grey ook in gedachte. Als ik op internet kijk vind ik bij Osmium: blauwgrijs. Jij geeft aan dat het een licht bruine /gouden schittering heeft (wat ik op zich ook het mooiste vind). Kun je bevestigen dat het zeker geen blauwgrijze tint is? De dealer bij ons heeft nl. nog geen kleuren staal.

De foto van Walter vanop de vorige pagina.
- guidof
- 4th Gear member
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
@Jos het is zeker geen blauw grijs, maar meer zoals de foto van walter die phacoid toont. Niham heeft de kleur speciaal laten spuiten, obv de gegevens op gevraagd bij volvo NL. Titanium is meer zwart, smoky, grijs en osmium is grijs met een goud bruin metallic achtige tint erin. Hij is dus zeker een tint lichter van kleur dan de titanium grey.
Ik weet dat kleuren van verschillende fabrikanten, verschillend samengesteld worden, maar als je gaat zoeken op googl afbeeldingen, dan zie je dat mercedes ook een osmium grey in zijn gamma heeft voor de mercedes SLR. Wel toepasselijk op onze speedy 190pk sterke D4
Ik weet dat kleuren van verschillende fabrikanten, verschillend samengesteld worden, maar als je gaat zoeken op googl afbeeldingen, dan zie je dat mercedes ook een osmium grey in zijn gamma heeft voor de mercedes SLR. Wel toepasselijk op onze speedy 190pk sterke D4

- Stephany
- Starter
Met dank aan Niham en in het bijzonder René Mouthaan een foto van de kleurstalen met bovenaan de Osmium Grey.
De kleur is iets lichter dan de Titanum die er onder staat. De stalen met nummers zijn originele Volvo stalen.
Toffe mannen daar bij Niham dat ze me per ommegaande een foto hebben gestuurd!
En nu snel bestellen, een V40 R-design plusline en business pack connect met 190 pk en slechts 14% bijtelling.
De kleur is iets lichter dan de Titanum die er onder staat. De stalen met nummers zijn originele Volvo stalen.
Toffe mannen daar bij Niham dat ze me per ommegaande een foto hebben gestuurd!
En nu snel bestellen, een V40 R-design plusline en business pack connect met 190 pk en slechts 14% bijtelling.

Laatst gewijzigd door Stephany op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
All you need in this life is ignorance and confidence; then succes is sure (Mark Twain).
- Paul
- Geartronic member
gaaf gefeliciteerd en welkom op t forum!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Mooi om te zien die kleurenstaal, top!
Gisteren ook ingediend en deze week bestellen.
Wordt druk op de weg
Is 711 toevallig inscription silver? Ook mooi, toch weer twijfelen maar r-design elementen komen daar wat minder mooi op uit...
Gisteren ook ingediend en deze week bestellen.
Wordt druk op de weg

Is 711 toevallig inscription silver? Ook mooi, toch weer twijfelen maar r-design elementen komen daar wat minder mooi op uit...
-
- 2nd Gear member
Afgelopen week van v/d Schaaf een vrijwel gloednieuwe V70 D4 als leenauto meegehad tijdens de beurt van mijn 20% er V40 D2 (60.000)...
Wat een heerlijk soepel blok is dat... En dan 200 kilo eraf en de fijne rijeigenschappen van de V40 erbij en wat een heerlijke combi moet dat dan zijn.... Excuses aan andere leaserts als ik straks in de weg rij, de D2 is iets minder vlot, maar veel plezier ervan, moet absoluut lukken! De mijne mag nog 140.000km. Express verlengd omdat men vlak na mijn bestelling merkenbeleid heeft introduceert... Dus laten we ze iets langer de tijd geven om tot inkeer te komen
Wat een heerlijk soepel blok is dat... En dan 200 kilo eraf en de fijne rijeigenschappen van de V40 erbij en wat een heerlijke combi moet dat dan zijn.... Excuses aan andere leaserts als ik straks in de weg rij, de D2 is iets minder vlot, maar veel plezier ervan, moet absoluut lukken! De mijne mag nog 140.000km. Express verlengd omdat men vlak na mijn bestelling merkenbeleid heeft introduceert... Dus laten we ze iets langer de tijd geven om tot inkeer te komen

- Summum
- 6th Gear member
Gisteren op de FB-pagina van VolvoNL het bericht dat er reeds 1900 orders voor de V40 D4 zijn geplaatst! Loopt dus lekker...
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys