Pagina 7 van 10

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 05.04.2015 - 12:30
door Carfreak
Ik moet zeggen dat je je hang zak behoorlijk vol hebt zitten Peet :D

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 06.04.2015 - 19:30
door YamahaV8
Daar is hij ook voor vandaar de benaming :D :D

Velgen laten poedercoten en spuiten toppie plus banden 18-245-45 met een tolerantie van 1 km

Geplaatst: 25.04.2015 - 15:39
door YamahaV8
Nou weer terug van vakantie en de Volvo even opgehaald met de gespoten velgen.

En nu eindelijk de goede banden zo ook de afrol met een tolerantie van 1 km DIM Volvo en Garmin.

Heb er de Bridgestone Potenza S 001 XL 18-245-45 er onder zitten.

Er zit een lekkere velgrand beschermer op van 12 MM

Heb ze via internet besteld http://www.bandenmaffia.nl/bridgestone- ... opart/8929

Afrol zeer goed en mooie band zie de plaatjes.

Ik heb het volgens deze opstelling berekend en klopt als een zere vinger. http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 25.04.2015 - 20:35
door Carfreak
Mooie bandjes Peet. Rijd lekker he?

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 25.04.2015 - 21:30
door Volvo-Cees
Dat ziet er keurig uit!!

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 25.04.2015 - 22:26
door VolvoRulez
Nice!

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 26.04.2015 - 18:28
door YamahaV8
Carfreak schreef: Mooie bandjes Peet. Rijd lekker he?
Ik heb nu wat hogere serie van 40 naar 45 en ook 100Y dus draagkracht van de koon is ook wat stugger geluid van afrol 69 Db is ook stil, persoonlijk vind ik dit weer wat luxer rijden maar de tijd zal het aangeven van slijtage

Ik had eerst nog mijn gedachten naar Michelin super pilot sport of primacy of Uniroyal rainsport deze hebben altijd een goede velg bescherm koon van een 1 cm tot 15 mm en zijn bij nat wegdek zeer goed.

Het type wat er onder zat beviel me ook van Bridgestone type potenza deze heeft ook een goede velg bescherm koon dus de vorige heb ik nog voor belangstellende 18/245/40 5000 km mee gereden, zo ook winter banden van Goodyear 18/245/40

De potenza heb ik nog tijdens de kerstdagen in duitsland met aanzienlijke sneeuw val en dit zonder probleem van glibbers of rem problemen onder vonden dus was de keuze dan zo ook veer de goede serie van nu.

Dus geslaagd alleen nog even kijken voor nieuwe ventiel TPMS systeem de oude waren na bijna 7 jaar aan het weg rotten, bij VSTORE zijn ze € 175,00 per 4 bij de Dealer € 74,00 Ex BTW plus dat systeem weer even ge update moet worden € 19,95

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 26.04.2015 - 22:13
door Carfreak
Dan is de dealer toch een stuk goedkoper... Raar. Je kunt er geen peil op trekken. Dan weer veel duurder en dan weer goedkoper...

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 28.04.2015 - 19:53
door YamahaV8
Carfreak schreef: Dan is de dealer toch een stuk goedkoper... Raar. Je kunt er geen peil op trekken. Dan weer veel duurder en dan weer goedkoper...
Nou niet de dealer € 74,00 per stuk maar VSTORE heb dit even voor gelegd bij de dealer vanmiddag een belletje gehad per 4 is goedkoper € 150,00 ex btw is al een betere prijs.

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 29.04.2015 - 15:59
door Carfreak
Ok. Ik dacht dat Vstore net als Involve gewoon een dealer was...

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 24.05.2015 - 11:38
door Carfreak
Hoe bevallen de bandjes Peet? En ben je al verder gekomen met de eventuele tuning van het beest?

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 27.05.2015 - 17:17
door YamahaV8
Nou Andy de banden zijn perfect de afrol is zeer stil wegligging nat en droog zeer goed.

En tuning ja wat moet ik zeggen ik wacht nog steeds op een mail van Obbe dat het gaat lukken om in de computer te komen er een tune er in te flatsen maar is nog steeds niet mogelijk waarschijnlijk word het dan toch weer Rica.
Alleen het vervelende is dat ik hem daar één dag moet neerzetten zodat zij dan de code's uit het systeem kunnen halen via een logger die diversen code's op het systeem neerlaat net zolang tot dat er de goede uitkomt rollen.
Ik wil er eigenlijk bij zijn als er software matig wat veranderd word en zo ook op de vermogensbank kunnen zien wat de winst is van pk's midden gebied en koppel, die kunnen zij dan weer niet garanderen wegens zoals zij dat noemen technische staat voertuig zo ook dan verschillende uitslagen van vermogens uitkomen.

En resterende gedachten van aanpassingen zijn voorlopig niet meer zo noodzakelijk ben voor de rest zeer tevreden met de staat van de S80

Maar ben nu alleen wat meer met de tweewieler bezig daar van is de krukas gebroken terwijl ik vorig jaar het gehele blok heb laten reviseren en dit gaat dan ook weer even voor.

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 28.05.2015 - 18:58
door Carfreak
Tuning is voor je V8 eigenlijk ook helemaal niet nodig. Dat ding is al beresterk :D
Ik heb een offerte van Fasttech voor 255pk en 370nm. Twijfel nog.....

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 29.05.2015 - 11:33
door VolvoRulez
Vermogen heb je nooit teveel. :devil:

@Carfreak: als je het geld er voor over hebt en je vind het leuk, waarom niet?

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 29.05.2015 - 13:40
door Carfreak
Het is al een bovengemiddeld snelle auto. En ga ik echt een groot verschil merken? Bovendien zou de boete voor 29km te hard van 4 wkn geleden dan waarschijnlijk nog hoger zijn uitgevallen :D

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 29.05.2015 - 15:26
door Volvo-Cees
Ik heb er ook weleens over zitten denken, want aan koppel heb je nooit genoeg :D
Echter heeft die tuning vaak alleen zin als je ook 98 gaat tanken, en dat is ook iets om rekening mee te houden qua kosten..... En dat word me dan te gortig.
Maar ja, dat is aan een ieder zelf om te beoordelen of je dat er voor over hebt.

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 30.05.2015 - 13:16
door YamahaV8
Carfreak schreef: Tuning is voor je V8 eigenlijk ook helemaal niet nodig. Dat ding is al beresterk :D
Ik heb een offerte van Fasttech voor 255pk en 370nm. Twijfel nog.....
Andy Je heb gedeeltelijk gelijk een geblazen motor (turbo of blower) hebben bij tuning altijd een beter koppel en vermogen na Tuning omdat dit het makkelijkste manier is om de druk meestal 2 X zo hoog te zetten (06/07 bar naar 1.2/1.4 bar) koppel gemiddeld 30 % en KW/PK 25 %
Het beste vermogen word gehaald met een hoger octaan benzine (super 98/100 ron) of zoals Marcel met gas (waar ik nog geen ervaring mee heb) maar je kunt ook gewoon met 95 ron rijden het vermogen zal gemiddeld met een aantal procenten minder zijn.

Met de gewone motoren kun je gedeeltelijk midden gebied en en max toerental wat winst maken en of nokkenas (bijnaam warmer) aanpassen en injectoren plus tuning elektronica maar is dan ook gelijk veel duurder de meeste doen dan ook alleen maar elektronica (10% winst).

En 10 % is niet zoveel vergeleken bij de Turbo versies maar is net weer wat smeuïger de USA versie is al minder als de Europese wegens de brandstof daar op 89 en 91 ron staat afgesteld en dus ook de elektronica daar is op afgesteld dan zou dat 15 % zijn voor het type van mij.

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 22.07.2015 - 20:50
door YamahaV8
Nou heb de knoop maar doorgehakt wat de Tuning aangaat heb van Obbe niets meer vernomen bij Rica ben ik hem 24 uur kwijt wegens de code's uit te lezen de keuze is gevallen op V-Tune http://www.vtune.nl

Heb nu V-Tune gevonden die een tuning toepast buiten de originele chip om PIGGYBACK voor benzine en Digi-Chip voor diesels is ook weer een voordeel bij software upgrade van je motor management dit dan weer niet je tuning herschrijft naar origineel.

Maar misschien voor vele weer de vraag waarom deze keuze en of hij ook wel goed is en ook werkt Autoweek (Honda Civic) heeft ook een test gedaan met een standaard auto en had hier duidelijk winst mee.

Zoals sommige ook weten ben ik ook een tweewieler rijder en hier is eigenlijk allang een zelfde soort systeem met een buitenwaarts kastje "Power Commander" en dit eigenlijk gewoon goed werkt en de kosten plus montage zo gebeurd is.

Als het geheel is gemonteerd en heb uitgeprobeerd dan kom ik hier nog wel op terug.

Het inregelen zal volgens hun opgaven een 400 Km duren om alles naar behoren te laten functioneren geven eigenlijk de zelfde waarden op als Rico 347 BHP en 482 NM


De kosten zijn € 250,00 deze maand aanbieding heb een afspraak gemaakt op 19 augustus om het geheel te laten plaatsen je heb 10 dagen de tijd om er weer vanaf te zien dan word het er weer tussen uitgehaald plus je geld terug betaald dus vind ik deze deal wel een kansje waard.

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 22.07.2015 - 21:04
door m1karabijn
ik ben scepties :'(
ik hoop dat het een goede tuning wordt maar ik ben er bang voor
ik heb namelijk bij ATM tuning ook alle garanties gekregen en uiteindelijk was het gebakken lucht
waarom heb je van Obbe niets meer gehoord? dat vind ik wel raar.
we horen of het is goed gegaan

Re: S80 USA 2008

Geplaatst: 23.07.2015 - 00:59
door V50 R
Ga je nu een powerbox op je v8 plaatsen? :( Die inrijperiode is alleen bedoeld om de computer te laten wennen aan de verkeerde waarde die worden doorgegeven. Rica was de goede keuze geweest, niet een bedrijf als vtune dat een powerbox plaatst.