Pagina 7 van 8

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 14.10.2015 - 19:50
door Get!em
V.I.K. schreef: Echt waar hoor.

Toch wel een ongewenste financiele aderlating voor een nieuwe auto.
Wordt vervolgd???
Ongewenst om bij te betalen sowieso. Je betaalt nu natuurlijk de afschrijving extra vroeg en dus relatief hoog voor de korte looptijd.

Uitgaand van de huidige koerslijst informatie zou het ~8000 tot 10.000 euro afschrijving zijn op de V40 D4 na 1 jaar bij 25000km (km = aanname van mij). Ik neem aan dat je een dergelijk bedrag bij de dealer netjes 50/50 hebt gedaan en dat je dus hooguit 5000 euro bijbetaald voor een nieuwe? Elk ander aanbod zou ik zelf niet serieus nemen bij een dergelijke probleemauto.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.10.2015 - 06:52
door V.I.K.
HET IS ROND!!!!!

De deal met Volvo Nederland en de dealer is rond. De nieuwe auto is besteld en wordt eind van dit jaar geproduceerd.
Januari is de aflevering van een V40 CC T3. In dezelfde utivoering zoals ik mijn D4 nu heb.

Het blijft een onverwacht kostenplaatje, maar met deze auto door blijven modderen waarbij ik gemiddeld 1 keer per 1000 km bij de garage sta is ook geen doen.
Ik hoop dat Volvo mij, met deze nieuwe auto, kan bewijzen dat hij wel een deugdelijk product kan maken en dat een Volvo ook na de garantie termijn nog te betalen is. Voor de zekerheid heb ik daarom nu maar voor een benzine motor gekozen.

Een bekend spreekwoord zegt: "De tijd zal het leren" :-)

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.10.2015 - 10:16
door lint
Dat is goed nieuws, nu maar hopen dat de nieuwe V40 zonder storingen doet wat hij moet doen.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.10.2015 - 12:58
door V40OceanRacer
V.I.K. schreef: HET IS ROND!!!!!

De deal met Volvo Nederland en de dealer is rond. De nieuwe auto is besteld en wordt eind van dit jaar geproduceerd.
Januari is de aflevering van een V40 CC T3. In dezelfde utivoering zoals ik mijn D4 nu heb.

Het blijft een onverwacht kostenplaatje, maar met deze auto door blijven modderen waarbij ik gemiddeld 1 keer per 1000 km bij de garage sta is ook geen doen.
Ik hoop dat Volvo mij, met deze nieuwe auto, kan bewijzen dat hij wel een deugdelijk product kan maken en dat een Volvo ook na de garantie termijn nog te betalen is. Voor de zekerheid heb ik daarom nu maar voor een benzine motor gekozen.

Een bekend spreekwoord zegt: "De tijd zal het leren" :-)
Goed nieuws V.I.K.!!!!

Laten we hopen dat deze je niet in de steek gaat laten O-)

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.10.2015 - 13:14
door Paul
Wat goed dat jullie er uit zijn gekomen! Veel succes met wachten!

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.10.2015 - 16:26
door DanielD1976
Veel succes met je nieuwe auto

Ik kreeg afgelopen woensdag na 53500km ook het motorstoringslampje getoond.
Gisteren naar de dealer gegaan en het was inderdaad de overbekende EGR.
Gelukkig bleef bij mij de motor wel normaal lopen en kwamen er geen schildpadden in beeld.
Ook het verbruik was normaal, dus ik merkte er niks van.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.10.2015 - 16:44
door CHRISITO
VW heeft geen last van egr problemen :)
hoelang nog :)

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 25.10.2015 - 09:13
door V.I.K.
CHRISITO schreef: VW heeft geen last van egr problemen :)
hoelang nog :)
Ik ben bang dat de VAG groep (VW Audi Skoda en Seat) de problemen gaan krijgen waar ik nu mee zit.

Na al het zoek en spit werk wat ik gedaan heb met mijn grote vriend Google lijkt het probleem steeds voor te komen bij, wat ik dan maar noem geknepen motoren. Hoe minder de uitstoot, hoe groter de problemen. Althans bij de diesel.
Kennelijk is de auto industrie (nog) niet echt in staat om de uitstoot op een goede manier onder controle te krijgen.

Ik heb aardig wat dieseltjes gereden, naast mijn eigen auto's ook in diesels van mijn werkgever. Maar dit was de 1e diesel met zo weinig uitstoot. Alle diesels die ik hiervoor heb bereden kenden dit probleem (toen) niet. En ik blijf het nog steeds gek vinden dat Volvo de huidige D2 verkoopt met twee motorvarianten. Een met 14% betelling als zakelijke auto en de andere niet.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 25.10.2015 - 09:29
door OGA244
met smallere banden, andere wiellagers, lagere rolweerstandbanden en stroomlijn verbetering is er 3 gr CO2winst gevonden, dat is een groot voordeel voor zakelijke kopers, voor de andere groep is dat geen item

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 25.10.2015 - 13:31
door V.I.K.
OGA244 schreef: met smallere banden, andere wiellagers, lagere rolweerstandbanden en stroomlijn verbetering is er 3 gr CO2winst gevonden, dat is een groot voordeel voor zakelijke kopers, voor de andere groep is dat geen item
Het vreemde is dat Volvo momenteel niet meer op zijn site heeft staan wat de uitstoot is van de D2 met 14% en de "gewone" D2. Althans, ik kan het niet meer vinden. Een aantal weken geleden was het nog wel zichtbaar op de site en toen stond er dat de D2 met 14% bijtelling een uitstoot had van 82 g en de "gewone" D2 een uitstoot van 91 g. Daar wordt gesproken over 9 gram verschil.

Datgene wat je aanhaalt heeft zeker winst, maar dat was dan kennelijk niet alleen wat het verschil maakte. Van wat ik bij mijn zoektocht heb opgestoken zijn de grote verschillen voor het grootste deel alleen haalbaar met een andere software.

Maar het kan natuurlijk ook nog komen doordat de D2 met 14% bijtelling een tankinhoud van 0 ltr heeft :-) Althans ook weer op de site. Je zou dus eigenlijk geen uitstoot moeten hebben dan......toch??

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 26.10.2015 - 12:15
door Get!em
V.I.K. schreef:
OGA244 schreef: met smallere banden, andere wiellagers, lagere rolweerstandbanden en stroomlijn verbetering is er 3 gr CO2winst gevonden, dat is een groot voordeel voor zakelijke kopers, voor de andere groep is dat geen item
Het vreemde is dat Volvo momenteel niet meer op zijn site heeft staan wat de uitstoot is van de D2 met 14% en de "gewone" D2. Althans, ik kan het niet meer vinden. Een aantal weken geleden was het nog wel zichtbaar op de site en toen stond er dat de D2 met 14% bijtelling een uitstoot had van 82 g en de "gewone" D2 een uitstoot van 91 g. Daar wordt gesproken over 9 gram verschil.
Ze hebben het van de site gehaald en ook de brochure link is weg inderdaad als je via de normale site naar de V40 gaat. Je moet nu al je gegevens invoeren.

De algehele brochure lijst is nog online met directe downloadlinks: http://www.volvocars.com/nl/footer/broc ... ijslijsten

Gelukkig kun je het uit de prijslijsten nog wel halen (laatste pagina's)
Gewone V40's
http://volvocarstools.nl/media/pricelis ... %20V40.pdf
Business:
http://volvocarstools.nl/media/pricelis ... %20V40.pdf
D2 manual gewoon = 91
D2 manual business = 82
Deze brochures zijn van April 2015/MY16.

Mogelijk volgen er vrij direct Okt 2015 brochures. Aangezien de nieuwe plannen voor bijtelling in NL toch niet meer zo op de CO2 uitstoot zitten, zal het benadrukken van die grammen uitstoot wel vervallen en steeds meer op de achtergrond komen.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 27.10.2015 - 14:23
door V.I.K.
[/quote]
Mogelijk volgen er vrij direct Okt 2015 brochures. Aangezien de nieuwe plannen voor bijtelling in NL toch niet meer zo op de CO2 uitstoot zitten, zal het benadrukken van die grammen uitstoot wel vervallen en steeds meer op de achtergrond komen.
[/quote]

Zijn ze misschien ook gelijk van een groot deel van de problemen af :-)

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 28.10.2015 - 06:59
door DanielD1976
Zijn ze misschien ook gelijk van een groot deel van de problemen af
Dat verwacht ik niet.
De EGR helpt niet met het verlagen van de CO2 uitstoot.
Deze zorgt eerder voor een hogere uitstoot dan voor een lagere.
De EGR is er hoofdzakelijk om de NOx uitstoot te verlagen

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 28.10.2015 - 10:15
door OGA244
DanielD1976 schreef:
Zijn ze misschien ook gelijk van een groot deel van de problemen af
Dat verwacht ik niet.
De EGR helpt niet met het verlagen van de CO2 uitstoot.
Deze zorgt eerder voor een hogere uitstoot dan voor een lagere.
De EGR is er hoofdzakelijk om de NOx uitstoot te verlagen
dat kun je natuurliojk ook allemaal goed onderbouwen

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 28.10.2015 - 11:02
door DanielD1976
OGA244 schreef:
DanielD1976 schreef:
Zijn ze misschien ook gelijk van een groot deel van de problemen af
Dat verwacht ik niet.
De EGR helpt niet met het verlagen van de CO2 uitstoot.
Deze zorgt eerder voor een hogere uitstoot dan voor een lagere.
De EGR is er hoofdzakelijk om de NOx uitstoot te verlagen
dat kun je natuurliojk ook allemaal goed onderbouwen
Deze site laat zien hoe de EGR klep werkt, het doel (het verlagen van NOx) en de nadelen buiten het vervuilen (minder vermogen en hoger verbruik dus meer CO2)
http://www.marcovw.nl/Motor/EGR/egr.htm

Overigens, de volledige focus mbt mileu vanwege NOx en fijnstof liggen nu bij de diesel motoren, maar volgens mij werken de direct ingespoten benzine motoren zoals TSI's ook met een kwaliteitsmengsel ipv een kwantiteitsmengsel want er is geen gasklep meer aanwezig. Hierdoor zullen deze net als diesels zuiniger zijn vanwege de betere verbranding, maar ook dezelfde nadelen hebben mbt NOx en fijnstof.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 28.10.2015 - 11:21
door NielsPHEV
@Daniel diesels zijn NIET zuiniger als gevolg van een vermeende "betere" verbranding. De verbrandingswaarde (energie inhoud) van diesel is gewoon hoger bijkomend voordeel(tje) is dat diesel met een hogere druk worden verbrand zonder detonatie waardoor de motor efficiency wat beter is google maar eens op Carnot rendement

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 28.10.2015 - 12:00
door DanielD1976
@NielsPHEV

Ik was niet helemaal duidelijk in mijn berichtje, wat ik bedoelde is dat de huidige direct ingespoten benzine motoren zuiniger zijn als de oude indirect ingespoten generatie.

Het klopt dat de calorische waarde van diesel ~5.5% hoger is, het klopt ook dat de compressieverhouding invloed heeft op het rendement.
Echter beide processen werken niet volgens het Carnot proces, echter volgens het diesel resp. otto proces.
In theorie is het otto proces beter, echter vanwege de hogere compressie verhouding is het rendement van de diesel weer beter (40% tov 25%)
Zoals je leest, is het onzin om deze beide processen met elkaar te vergelijken.

Dit is echter de theorie bij een perfecte verbranding. Dit is echter in de praktijk niet het geval, omdat er maar weinig tijd is om de brandstof met de lucht te mengen.
Indien niet alle brandstof wordt verbrand, mis je natuurlijk energie die niet in kracht wordt omgezet en voer je deze energie via de uitlaat af. Je herkent dit als de CO hoger wordt.
Indien je een kwaliteitsmengsel hebt ipv een kwantiteitsmengsel, is er veel meer lucht aanwezig zodat de energie van de brandstof beter benut wordt en heb je dus een "betere" verbranding.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 28.10.2015 - 12:04
door OGA244
En de verklaring van de laagste CO2 uitstoot ooit mis ik daarbij dan toch nog,,

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 28.10.2015 - 12:10
door DanielD1976
@OGA244

In de eerste regel van de nadelen staat dat het brandstofverbruik stijgt.
CO2 uitstoot is niets meer als brandstof verbruik, dus als vanwege de EGR het brandstofverbruik stijgt, stijgt ook de CO2 uitstoot.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 28.10.2015 - 12:25
door NielsPHEV
Ik heb ook niet gesteld dat het een Carnot proces zou zijn, dat is het nl niet. Het maximale rendement van de omzetting van thermische energie naar arbeid (zoals dat ook in een otto motor plaatsvindt) is beschreven door heer Carnot als je er in zou verdiepen zul je vaststellen dat dit het hogere rendement van een diesel bepaalt.

De compleetheid van verbranding heeft nauwelijks iets te maken met een lagere "efficiency". De motor zou in dat geval werkelijk eerst enorme hoeveelheden CO moeten uitbraken, en dat is niet het geval.

Daarbij moeten alle benzine motoren met een geringe luchtondermaat worden bedreven ivm de 3 weg katalysator. Dat heeft een diesel niet.