rudiray schreef:
Sluit me helemaal bij jouw vraag aan Niels! Wat een drama dat je niet gewoon met muziek in mappen kan werken...
Als er een tip is, graag!
Eensch! Ipv behelpen zou het vooruitstrevend moeten zijn.
Als ik de V60 discussie over VOC en preconditioning lees ben ik er bang voor...
er zat een 13A Schucko-Mannekes bij (maar deze had ik er zelf bij besteld)
volgens volvo zit er standaard een mannekes-mannekes 4.5m bij
nu krijg ik een rekening
Even de prijslijst gecheckt: standaard wordt idd een 4,5 m Mennekes/Mennekes bij de T8 geleverd. Die had je kunnen omwisselen voor de mobiele/schuko-variant. Dat is dus niet gebeurd.
Ik had per abuis Schuko besteld in de eerste order maar kon niet meer switchen omdat order in augustus dicht was gezet. Dealer heeft het netjes omgeruild voor mennekes/mennekes bij aflevering zonder extra kosten
Ik heb ook Schuko Mennekes, 4,5m, las laatst dat V60 ook met 8,5m geleverd kon worden. Was dat bij de XC ook een optie? Had graag een langere kabel gehad. Mocht iemand een Schuko Mennekes brauchen, er ligt er hier eentje, hagelnieuw, als die 8,5 leverbaar is kunnen we wellicht combi deal maken.
Bij mijn bestelling had ik de 8,5 meter kabel meebesteld. Deze werd later geannuleerd (ik kon alleen voor 4,5 meter kiezen). Ik heb zelf een losse 8 meter kabel gekocht (maar nog niet gebruikt omdat ik thuis een vaste kabel aan mijn laadpaal heb).
ik had de 4,5 meter schuko bij de auto besteld en bij de garage achter gelaten. De 8 meter schuko die ik van de V60 had heb ik gehouden. De mennekes mennekes kabels zijn overigens duidelijk goedkoper dan de schuko kabels met enige intelligentie
Hoewel Adaptive Cruise Control (ACC) erg goed werkt heb ik toch nog wel eens de behoefte aan een ouderwetse Cruise Control (CC). En gelukkig hebben we die volgens bladzijde 302 van de Nederlandse handleiding ook nog tot onze beschikking:
'Wisselen tussen Cruise Control en Adaptive Cruise Control'
1. Druk op de knop 'Cruise Control' in het functiescherm.
ACC symbool verandert in CC symbool
2. Druk op de stuurknop (icon)
CC wordt gestart
Bij punt 1 gaat het direct mis. Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat op het middenscherm op de pagina met functies een icon / knop staat voor Cuirse Control. Nou, die zie ik dus niet staan. Wat mis ik nu?
Ik weet niet meer hoe, maar laatst had ik eerst ACC aan, daarna ging de auto voor me eraf, en gingen we op de ingestelde snelheid (cc) verder. Zal t nog s proberen, lijkt soort combi te zijn. Weet niet meer precies hoe of wat ik precies gedaan had.
Mistlampen hebben we t ook over gehad hier, ik heb nog s gekeken, en knopjes van zowel mist voor als mist achter zitten erop. Voor doet volgens mij nx, klopt ook wel als t er niet op zit (ipv automatisch als bij uitleg).
Ruitenwisser achter, een keer wissen, is dat idd het kleine knopje rechterhendel? En waar zit de regensensor? Volgens uitleg zit dat erop, maar ik kom niet verder dan interval, hard/zacht.
Verder nice drive, al vindt ik nog niet alles meteen intuïtief.
- Kan iemand mij vertellen hoe je automatisch groot licht aan zet? Bij de V60 moest je de hendel voor groot licht helemaal naar je toe trekken en vervolgens stond de functie aan. Bij de XC90 gaat bij die handeling alleen het groot licht aan en de functie automatisch groot licht gaat hiermee niet aan.
- Is het ook mogelijk om vanuit de auto pre conditioning aan te zetten? Dus zonder de Volvo on Call app te gebruiken. Ik kan deze functie nergens in het menu vinden.
Auto groot licht zit op de draairing van het licht op de linker stengel. Even de ring verder draaien en het Autogrootlicht-symbool (3x woordwaarde) verschijnt in het display, de ring veert daarna weer terug.