Pagina 7 van 60

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 09.11.2017 - 10:18
door Jeroen
Alleen nog benzine hybrides (al dan niet plugin) en vol elektrisch.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 09.11.2017 - 10:31
door RoaldH
Jeroen schreef: Alleen nog benzine hybrides (al dan niet plugin) en vol elektrisch.
En diesel zonder electro ondersteuning?

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 09.11.2017 - 11:09
door Jeroen
Denk dat diesel totaal gaat verdwijnen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/17/vo ... r-a1559229

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 09.11.2017 - 12:18
door diesel01
Ik denk dat er nog heel wat water door de Rijn gaat voordat diesel er niet meer is.
Sterker nog, zoals het andere verhaaltje vertelt, wie Benzine maakt, maakt ook diesel.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 09.11.2017 - 13:20
door lint
ik denk dat het einde der dieselmotor sneller komt dan wij allemaal denken, mede dankzij de milieupolitiek.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 09.11.2017 - 21:30
door Gouwe
RoaldH schreef:
Jeroen schreef: Alleen nog benzine hybrides (al dan niet plugin) en vol elektrisch.
En diesel zonder electro ondersteuning?
In de laatste "Vinter" op pagina 5 staat: "Elke nieuwe Volvo die vanaf 2019 geïntroduceerd wordt, is voorzien van een elektromotor - in combinatie met een verbrandingsmotor (benzine en DIESEL)".
Dus misschien toch die V90CC met D5 en electromotor 8-)

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 09.11.2017 - 21:33
door Gouwe
RoaldH schreef: ...........Laat je even weten hoe de CrossClimate banden bevallen?
Of ze wringen bij maximaal insturen onder de 7 graden (dat doen de zomerbanden wel).
Roald, tot nu toe heb ik geen wringen van de CC's meegemaakt, ook deze week niet met de vorst.
Met de zomerbanden heb ik daar ook inderdaad last van gehad.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 10.11.2017 - 10:59
door RoaldH
Gouwe schreef:
RoaldH schreef:
Jeroen schreef: Alleen nog benzine hybrides (al dan niet plugin) en vol elektrisch.
En diesel zonder electro ondersteuning?
In de laatste "Vinter" op pagina 5 staat: "Elke nieuwe Volvo die vanaf 2019 geïntroduceerd wordt, is voorzien van een elektromotor - in combinatie met een verbrandingsmotor (benzine en DIESEL)".
Dus misschien toch die V90CC met D5 en electromotor 8-)
Dat las ik dus ook en dat ze de huidige dieselmotoren tot 2023 blijven ontwikkelen en produceren.
Langzaamaan ontstaat de nieuwe droomgarage: De Polestar One en de door jou aangehaalde V90CC D6TE.

Fijn dat de CrossClimates zo goed bevallen. Ik weet alleen niet of ik die stap ga zetten op de familie auto die ook in de wintermaanden naar Duitsland/Frankrijk moet kunnen zonder problemen. Maar ik overweeg die banden wel te monteren onder de auto van mijn ega.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 15.12.2017 - 06:31
door Gouwe
Gouwe schreef:
RoaldH schreef: ...........Laat je even weten hoe de CrossClimate banden bevallen?
Of ze wringen bij maximaal insturen onder de 7 graden (dat doen de zomerbanden wel).
Roald, tot nu toe heb ik geen wringen van de CC's meegemaakt, ook deze week niet met de vorst.
Met de zomerbanden heb ik daar ook inderdaad last van gehad.
Bij deze de bevestiging dat de CC+'s niet wringen bij temperaturen rond of onder het vriespunt.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 15.12.2017 - 06:36
door Gouwe
Vandaag mijn velg linksvoor ruilen voor een nieuwe. Vrouwlief nam afgelopen week net het stoeprandje mee omdat die pummel van een buurjongen de auto midden op de weg liet staan en zij er omheen moest. Ik stond er bij en keek er naar, auwie wat deed dat pijn zeg....... Vrouwlief maar nogmaals geïnstrueerd; of ruim voor de stoeprand of er ruim op en over. Beschadigde velg gaat naar Wheeltrim, heb ik mooi een reserve.
Verder geniet ik echt elke dag van de auto. Wat een genot om in een warme auto te stappen, lekker de stuurverwarming en kontverwarming aan. Muziekje erbij. Heerlijk!
Oh en even voor de duidelijkheid, ik houd meer van mijn vrouw dan van mijn auto O-)

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 15.12.2017 - 09:20
door Tsjemp
Mooi topic. Met plezier gelezen in afwachting van mijn D6 van 31-12-2013 :)

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 15.12.2017 - 09:58
door Gouwe
Tsjemp schreef: Mooi topic. Met plezier gelezen in afwachting van mijn D6 van 31-12-2013 :)
Dank en veel plezier alvast. Wanneer komt hij/zij?

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 15.12.2017 - 10:01
door Gouwe
Nieuwe velg zit er weer onder. Heb even getwijfeld over een tweedehandsie, maar daar die was niet strak afgedraaid. Het was of me een week ergeren (daarna zie je het niet meer) of even slikken voor een paar honderd euro meer maar daarna geen ergernis meer en het geld is dan toch weg :-). Heb dus voor het laatste gekozen. P.s. niet aan mijn vrouw vertellen....

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 15.12.2017 - 10:02
door Tsjemp
Hij/zij/het komt net na kerst.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 10.01.2018 - 20:20
door Gouwe
Tsjemp schreef: Hij/zij/het komt net na kerst.
Hoe bevalt hij/zij/het?

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 10.01.2018 - 20:28
door Gouwe
Gisteren de auto naar de dealer gebracht vanwege de storing hybride systeem. Helaas opnieuw de airco pomp als boosdoener. Ik heb dus nu de derde pomp er in. Interessant was wel dat de receptionist mij wist te vertellen dat ik nu pomp generatie 4 heb. Deze is volgens hem sinds december 2017 leverbaar. Generatie drie (vanaf juli 2017) is dus ook niet 100% de oplossing van het probleem?? Pomp is opnieuw netjes onder garantie vervangen.

Pomp 1 (generatie 1) was lek en is vervangen bij km.stand 110.000 in mei 2017;
Pomp 2 (generatie 2) zorgde voor een storing in het hybride systeem en is dus nu vervangen bij km. stand 130.000 in jan. '18.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 10.01.2018 - 20:57
door RoaldH
Weet je wat de verschillen zijn tussen versie 3 en 4?

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 11.01.2018 - 19:30
door Gouwe
Goeie vraag, wat de receptionist mij vertelde is dat ze met generatie 3 geprobeerd hebben de isolatie problemen van generatie 2 op te lossen. Hij gaf aan dat dat dus niet was gelukt, dus vandaar generatie 4. Effectief is generatie 3 dus maar 6 maanden geleverd als ik het goed heb.
Let wel, dit is wat de receptionist mij spontaan vertelde, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit kunnen bevestigen?

Wat mij gisteren en vandaag weer wel opviel met de nieuwe compressor aan boord is dat ik opeens weer met een volle accu 50 kilometer theoretische actieradius heb.
Dat had ik al heel lang niet meer op het display gezien. Geen idee wat de link is tussen de nieuwe compressor en dit fenomeen.

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 11.01.2018 - 19:34
door Gouwe
Even een andere vraag: zijn de xenon lampen makkelijk zelf te wisselen? Ik heb het destijds bij mijn XC90 gedaan, maar kan nergens een video o.i.d. vinden van de V60.
Heeft iemand nog een suggestie voor een lamp? Ik kwam zelf deze tegen: https://www.xenonlamp.nl/philips-xtreme ... gKGE_D_BwE
Iemand nog een andere suggestie of ervaring?

Re: Van XC90 D5 naar V60 D6

Geplaatst: 12.01.2018 - 04:00
door diesel01
Perfecte lamp met mooi licht, ik heb ze zelf ook 8-)
Als het goed is trek je 2 tentharingen omhoog en pak je de koplamp er zo uit, wel even het stekkertje los maken.