Pagina 7 van 27

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 26.02.2021 - 18:11
door teebee
Bover schreef: 26.02.2021 - 17:55 HA Teebee,
ik heb het ook gedaan met mijn nieuwe Volvo 's en het is werkelijk mooi om te zien wat een groot verschil met de wasstraat is. Nadeel is als je eraan begint kun je er bijna niet meer stoppen en elk krasje doet zeer.

Maar ja dat stadium ben ik met huidige Volvo al lang voorbij ^_^
Scheelt wel welke kleur je hebt; mijn kleur toont niet gauw krasjes gelukkig. ;-) Zwart daarentegen is een crime....

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 15:57
door teebee
Vandaag de wagen bij de dealer gehad vanwege terugkerende airco problemen.
Klacht was dat bij een beetje warm weer het koelen nauwelijks of niet te voelen was.
Dit is al sinds levering het geval en de wagen is reeds meerdere keren terug geweest om dit euvel opgelost te krijgen.
Het lukte de dealer niet om het echt (blijvend) weg te krijgen, en het lastige met een airco is dat je de constatering van slecht/niet koelen eigenlijk pas bij heel mooi weer doet. En laten we dat nu net pas weer hebben dit jaar... (en dus weer geconstateerd). Daarnaast wordt er aanmerkelijk minder gereden door Corona met de koets dus das ook lastig constateren.
Ennieweej, werd net gebeld dat er een nieuwe compressor in moet. Eea na overleg met de technische desk van Volvo. Men constateerde inderdaad slecht koelen en zeer wisselende temperaturen. tevens constateerde men een ‘lek-druk’ maar kon geen lekkage constateren. Volgende week nieuw compressor erin (moet uit Zweden komen). En dan hopen dat het opgelozen is.
Benieuwd hoe ze dit gaan doen qua garantie (auto is nu 2,5jr) aangezien ik dit euvel al vanaf aanschaf heb en het nooit echt opgelost is geweest.

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 16:05
door J33Bee
Neem aan dat je je "paper trail" goed op orde hebt ter onderbouwing dossier. Anders ligt die factuur met 2x knipperen van de ogen bij jou denk ik..

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 16:09
door teebee
Mijn dealer is degene geweest welke de wagen voor dit euvel meermaals op de brug heeft gehad, mag aannemen dat zijn papier-handel ook op orde is. Aan hun zal het niet liggen gaf hij al aan. Maar VN moet wel willen meewerken.

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 16:40
door Steven Volvo
ik zou dat afspreken en vastleggen voordat men de kosten maakt

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 16:49
door teebee
Steven Volvo schreef: 08.06.2021 - 16:40 ik zou dat afspreken en vastleggen voordat men de kosten maakt
Dealer is dit aan het bespreken met VN, ding moet hoe dan ook vervangen worden.

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 20:15
door NielsPHEV
Dit zal zeker goed komen kan me niet voorstellen dat Volvo de verantwoordelijkheid niet neemt

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 20:39
door Vapeti
Het lijkt inderdaad dat VN in dit geval moeilijk de kosten op de eindklant kan afschuiven. Willen ze het geen garantie noemen, dan toch minsten in het kader van een commerciële regeling.

Doet men dit toch, dan best even op zoek gaan naar een mail of ander bericht ivm aircoproblemen, gedateerd in de garantieperiode.

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 20:57
door Steven Volvo
De serieuze leveranciers in de automotive ondertekenen een garantiperiode van 24 maanden die in EU vaak tot 36 uitloopt. Waarbij je meteriaal vervanging betaalt plus arbeisloon en bijkomende kosten. Warranty en acceptatie daarvan is een serieus topic in de supplychain.
Voor US worden keihard 60 maanden gevraagd, volgens de wet.

Als je dus kunt bewijzen dat je de klacht binnen 24 maanden hebt gemeld, dan zit je wel snor denk ik.
Daarbuiten ben ik wel benieuwd.
Succes

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 21:02
door Bover
NielsPHEV schreef: 08.06.2021 - 20:15 Dit zal zeker goed komen kan me niet voorstellen dat Volvo de verantwoordelijkheid niet neemt
Niels ik wel...
Garage stelt de coulance regeling voor.....proberen ze gewoon en twee jaar is wel lang..."meneer u heeft er wel een zomer mee gereden en toen deed toch wel iets.enz. enz
Ik zou zeker een bedrag afspreken voor montage...je kunt nog schrikken met een compressor.

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 22:01
door Mickyman
Hmmm, dat is wel shit zeg, zeker gezien de leeftijd, succes met de afhandeling, ook al zegt mij ook iets dat Volvo dit regelt, Mijn "favoriete" VAG via PON zou dan voor de feiten weglopen ben ik bang en dan kost het veel energie, eerlijk is eerlijk

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 08.06.2021 - 23:56
door teebee
Bover schreef: 08.06.2021 - 21:02
NielsPHEV schreef: 08.06.2021 - 20:15 Dit zal zeker goed komen kan me niet voorstellen dat Volvo de verantwoordelijkheid niet neemt
Niels ik wel...
Garage stelt de coulance regeling voor.....proberen ze gewoon en twee jaar is wel lang..."meneer u heeft er wel een zomer mee gereden en toen deed toch wel iets.enz. enz
Ik zou zeker een bedrag afspreken voor montage...je kunt nog schrikken met een compressor.
Het argument van ‘een zomer mee gereden’ moeten ze wel heeeeel hard maken in deze tijd. Aantoonbaar heb ik in 1 jaar slechts 4500km gereden.... (let op: kmstand is pas 17300km dus van ‘slijtage’ kan geen enkele sprake zijn). Geen zomerbestemming (ook geen winterbestemming) gehad, thuis gebleven zoals vrijwel iedereen... en nauwelijks gereden. Laatste melding dat airco het niet goed deed was juni 2020 (oktober 2020 verliep garantie).
Daarnaast: er is geen overleg geweest mbt wel/niet vervangen, men heeft in overleg met VN besloten dat de compressor vervangen moet worden en dat ding is per direct besteld. Daar maak ik (vaag) uit op dat het hun initiatief is en de laatste keer dat ik gechecked heb ga ik nog altijd over mijn eigen beurs....
Vooralsnog heb ik er vertrouwen in dat VN zn verantwoordelijkheid neemt.

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 09.06.2021 - 06:18
door Vapeti
teebee schreef: 08.06.2021 - 23:56 ... en nauwelijks gereden. Laatste melding dat airco het niet goed deed was juni 2020 (oktober 2020 verliep garantie).
Slijtage zal inderdaad niet het geval zijn, al lijkt dit mij op zich niet eens relevant.

Als je een mail hebt over het aircoprobleem toen je de afspraak maakte in juni (of een werkbon waaruit blijkt dat er naar gekeken is), lijkt het mij erg moeilijk om deze problematiek uit de garantie te houden. Het feit dat het probleem is gemeld en vervolgens ondeugdelijk hersteld, maakt dat de garantie hierop nog van toepassing is.

Zelfs als die schriftelijke stukken er niet zijn, dringt m.i. een commerciële regeling zich op als een airco op een wagen van ettelijke tienduizenden euro's slechts na een handvol kilometers de geest geeft.

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 09.06.2021 - 07:02
door Stekkerbak
*teebee modus on*
De V60 is perfect. De airco kan niet stuk zijn. Het zit gewoon tussen je oren. Nee echt, ik heb het niet, dus het kan niet!
*teebee modus off*


No comment :)

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 09.06.2021 - 08:20
door J33Bee
Stekkerbak schreef: 09.06.2021 - 07:02 *teebee modus on*
De V60 is perfect. De airco kan niet stuk zijn. Het zit gewoon tussen je oren. Nee echt, ik heb het niet, dus het kan niet!
*teebee modus off*


No comment :)
Haha het verdedigen van garantieclaim zegt ook al genoeg eigenlijk. Hopelijk is de paper trail op orde... Assumption is the mother of all...

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 09.06.2021 - 08:40
door Bart
Stekkerbak schreef: 09.06.2021 - 07:02 *teebee modus on*
De V60 is perfect. De airco kan niet stuk zijn. Het zit gewoon tussen je oren. Nee echt, ik heb het niet, dus het kan niet!
*teebee modus off*


No comment :)
:-D :-D :-D

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 09.06.2021 - 09:05
door teebee
Heren, dank voor de voorstelling; ik heb gelachen.
Benieuwd hoe jullie eea zouden aanvliegen. Vast geheel anders.
Maar evengoed ‘dank’ voor jullie ‘bijdrage’, want niets fijner dan samen in een flow lekker bashen, toch?
Ik hou mijn topic verder graag schoon, dus kindertjes, graag ergens anders gaan ‘spelen’.
(Maar ik schat in dat er nog wel dat meer volgt van dat ‘nivo’)

Voor de andere wel volwassen lezers: verdere bijdragen graag weer ot, dank

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 09.06.2021 - 11:44
door Bart
Ik had toch verwacht/gehoopt dat je de humor wel zou kunnen inzien van bovenstaand, maar allez...

Volvo als merk kennende zullen ze, meer dan VAG, hun best doen om tot een passende oplossing te komen en gezien je je dealer continu hebt aangsloten bij de issues zal hier ook geen dispuut ontstaan in de trant van "wir haben es nicht gewusst...". Vervelend lijkt het me zeker, met de huidige en komende warme dagen. Succes en houd ons vooral op de hoogte!

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 09.06.2021 - 12:13
door Ab S
..ik heb zelf - toen nog in de garantieperiode - ook gehad dat de airco soms niet goed soms wel goed koelde, in ieder geval niet snel reageerde als de zon in de auto kwam. Airco is toen door dealer 'gekalibreerd', waarna het goed bleef. Paar dagen geleden met warm weer even met raam open gereden - airco uitgezet, maar toen ik raam dicht deed en airco weer aan, kwam wagen ook maar langzaam weer op koelte. Ik kijk wel even hoe het de komende dagen gaat.

Teebee, succes met oplossing; ik heb er best vertrouwen in dat de dealer dit voor alle partijen (klant, dealer, VN) naar tevredenheid oplost.

De nieuwe T5 van Teebee

Geplaatst: 09.06.2021 - 12:23
door teebee
Dat vertrouwen is er bij mij ook. Kalibreren heeft men eerder ook al ns gedaan zonder het gewenste (?langdurige) effect. Laatste keer (juli vorig jaar) is de wagen zelfs nog een dag extra teruggeweest op verzoek van de dealer omda men meer tijd wilde. Heb toen samen met chef werkplaats in de auto metingen gedaan en deze vergeleken met een andere nieuwe voorraad V60. De verschillen waren groot.
Linksom/rechtsom komt er een nieuwe compressor in, wie de kosten daarvoor draagt is op dit moment mij nog niet helemaal helder, maar zoals gezegd heb ik daar vertrouwen in. Ik ben tot op heden een tevreden klant bij mijn dealer en ik ga er vanuit dat dat zo blijft.
Gister nog even met een verkoper gesproken (de rest was al naar huis) toen ik de auto ophaalde, hij gaf ook aan zich niet voor te kunnen stellen dat dit geen garantie zou zijn. Maar… gewoon even afwachten, ik schappelijk overleg komen we er vast uit.