Reiniging van de egr en in sommige gevallen vervanging van de slangen en idd software is mij gister verteld.
Voor mensen die dagelijks met de auto op de snelweg komen en daar ook doorrijden schijnt het niet zo'n probleem te zijn.
Metname diesels die korte stukjes doen in de stad merken verbetering.
Ik had gister, nadat de powerpulse slang was gemaakt, op de snelweg een busje die wat irritant was en kort volgde.
Even gas geven en naar rechts en toen hij mij langzaam voorbij kwam had ik al een donker bruin vermoeden, deze had mooie blauw/rode striping en er stond VOA op.
Uiteindelijk gered door een XC60 die het nog bonter maakte, deze kreeg ook een tekst in de de ledbalk.
Ik ben benieuwd wat de egr slangen van mijn D5 laat zien.
Ben benieuwd dan, bij mijn is de recall onderstaande en afgelopen week een te hoog oliepeil (2e keer) na 8000km, dus weer olie ververst door Bosch Carservice, uit laten lezen en blijkbaar een probleem met de wervelklep. Maar eens navragen bij Volvo wat dan de procedure is. Zouden inlaatspruitstukken ook "gewoon" vervangen gaan worden, of zou die wervelklep daar buiten vallen?
R29939 VOLVO De software van het motormanagement werkt niet optimaal bij alle voorkomende omstandigheden. Hierbij kan vervuiling in de luchtinlaatleiding optreden en kan het kunststof inlaatspruitstuk vervormen en smelten.
kan me vergissen, maar volgens mij heeft die wervelklep niets met de recall van doen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Dat denk ik ook Walter, maar volgens de garage moet het inlaatspruitstuk vervangen worden, of althans een onderdeel wat € 300 zou moeten kosten. Ik ga nog vernemen wat en hoe precies, maar ik had begrepen dat die wervelklep in het inlaatspruitstuk zit. Het zou een beetje raar zijn als die er afgehaald gaat worden ivm de recall controle/schoonmaak (begrepen dat dit de werkzaamheden zijn via duits forum) dat ik dat nu eerst zelf moet laten doen, beter in 1 keer meepakken lijkt me.
Ik heb voor mijn V60 CC D4 nog geen bericht gekregen. Heb nu wel al drie maal een motorstoring gehad en even veel keer de garage bezocht. Blijkbaar geraken de sproeiers snel verstopt (kristallisatie?) die het AdBlue moeten inspuiten. Sensor geeft dan een motorstoring. Ze moeten die dan proper maken en dan gaat het weer een tijdje goed.
Ze hebben er nog geen oplossing voor en hebben nu alles doorgezonden naar Zweden.
Vandaag de auto voor de APK geweest, en ook gelijk de update gehad. Voor mijn V40 D4 bestond dat uit een software update, en de reeds eerder uitgevoerde egr en slangen set.
Bij mij staat er bij de RDW geen terugroepactie meer. Beetje vreemd, auto is (nog) niet bij de dealer geweest en heb na informatiebrief ook niets meer gehoord of gezien. Dit terwijl we wel Ik heb gelukkig ook helemaal geen klachten, afgelopen weekend naar Kopenhagen geweest en op de Autobahn de auto nog even de sporen gegeven. Auto is alert op het gas en loopt vlot naar de 225 km/u toe, en het olieverbruik is tot nu toe nihil.
Auto in de garage geweest. Koelwaterslangen vervangen, software update en wat schoonmaak werkzaamheden. Begreep dat map sensor redelijk vervuilt was.
Ook schijn er nog een extra koelpomp afgekoppeld te zijn. Zelf niet meer specifiek gevraagd wat normaal de functie was van deze pomp. (iemand ?)
Verder qua rijeigenschappen geen verschil te merken. Ik hoopte dat er misschien door software update het weg rijden bij koude weer omstandigheden was verbeterd maar ook hier geen verbetering. Jammer want dat is een van de punten wat knap irritant is.