Pagina 7 van 10

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 21.09.2021 - 09:33
door Fulaks
Ooit reed ik eens een stukje met een BMW 535i van een vriend, en die had HUD. Is pakweg 10 jaar geleden, toen een onbehoorlijke luxe. Ik vond het geweldig, maar overbodig en zou het zelf nooit als optie kiezen. Nu ik begin dit jaar voor een jonge tweedehands heb gekozen, kwam die met werkelijk alle denkbare opties, meer dan ik zelf zou kiezen mocht ik de auto zelf nieuw besteld hebben. Ook een HUD dus...

Inmiddels ben ik ook 10 jaar ouder en aan de leesbril. Naarmate je ouder wordt, hebben je ogen wat meer tijd nodig om te focussen wanneer je je blikveld wijzigt van dichtbij naar ver en vice versa. Een HUD is dan erg fijn, je hoeft niet meer zo vaak op de klokken te kijken en je kijkafstand te wijzigen. Ik ervaar dat als erg comfortabel en veilig. Een must is het niet, maar het is een erg fijne optie.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 21.09.2021 - 09:38
door raspaardje
Ruier schreef: 20.09.2021 - 15:52
raspaardje schreef: 20.09.2021 - 12:25 Bij elk modeljaar worden de standaarduitrusting en pakketten wel gewijzigd/samengesteld. Vaak ten nadele van de klant.
In bovenstaand citaat wordt dan ook niet gezegd dat de klant goedkoper uit is. Alleen dat de prijzen niet tot nauwelijks wijzigen.
Heb je hem?
Klopt, alleen gaat het hier in beide gevallen om modeljaar 22, dus hebben ze de pakketten in het lopende modeljaar aangepast ten nadele van de consument. En om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem… 😉
Binnen een modeljaar zijn er idd vaak ook wijzigingen, MY2022 Early or Late bijvoorbeeld.
De volgens Volvo verbeterde specificaties betreft dus de gewijzigde aandrijving (grotere range met een sterkere elektrisch motor). Of zoiets werkelijk een verbetering is zal de praktijk moeten uitwijzen.
Je ziet het, er zit nogal een verschil tussen marketing en de praktijk...:-)

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 21.09.2021 - 11:05
door BraboFrits
Die long range is mooi, zou ik best willen hebben. Heb nu maar een zeer beperkt elektrisch bereik.
HUD heb ik wel, vind ik niet noodzakelijk, wel erg prettig

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 21.09.2021 - 11:14
door NielsPHEV
raspaardje schreef: 21.09.2021 - 09:38
Ruier schreef: 20.09.2021 - 15:52
raspaardje schreef: 20.09.2021 - 12:25 Bij elk modeljaar worden de standaarduitrusting en pakketten wel gewijzigd/samengesteld. Vaak ten nadele van de klant.
In bovenstaand citaat wordt dan ook niet gezegd dat de klant goedkoper uit is. Alleen dat de prijzen niet tot nauwelijks wijzigen.
Heb je hem?
Klopt, alleen gaat het hier in beide gevallen om modeljaar 22, dus hebben ze de pakketten in het lopende modeljaar aangepast ten nadele van de consument. En om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem… 😉
Binnen een modeljaar zijn er idd vaak ook wijzigingen, MY2022 Early or Late bijvoorbeeld.
De volgens Volvo verbeterde specificaties betreft dus de gewijzigde aandrijving (grotere range met een sterkere elektrisch motor). Of zoiets werkelijk een verbetering is zal de praktijk moeten uitwijzen.
Je ziet het, er zit nogal een verschil tussen marketing en de praktijk...:-)
Gelukkig mag je als klant zelf proefrijden en de afweging maken om wel of niet te bestellen. Voor wat betreft mijn T8 die is nu echt veel goedkoper in dezelfde spec als in 2018 en dat gegoochel met pakketen valt naar mijn mening wel mee, alleen HUD zit nu niet in een pakket nagenoeg alle andere gizmo's zitten er op als je de pakketjes aanvinkt. Ik ben vooral benieuwd hoe de nieuwe aandrijflijn aanvoelt, de supercharger lijkt vervallen, erad is sterker ISG weet ik niet als die auto's uitgeleverd worden eens een keer een proefrit maken.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 22.09.2021 - 11:13
door NielsPHEV
Zou mooi zijn mocht Volvo deze T6 en T8 aandrijflijn ook in de V60CC en V90CC schroeven, lijkt me een zeer mooie combi en waarom wel in de XC en niet in de CC

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 22.09.2021 - 11:38
door V480-S60
V60CC. T6 of T8? Ik ben voor.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 22.09.2021 - 11:47
door lint
Lijkt mij ook een fijne combinatie.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 22.09.2021 - 12:22
door NielsPHEV
Zou niet een al te spannende aanpassing moeten zijn, de V60/90 T6 en T8 5 cm ophogen met cc onderstel, rugged plastic er op, grotere spiegels, CC grill en klaar. Oja niet vergeten zo'n 15-20 k BPM in de prijslijst weg te krassen !

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 22.09.2021 - 14:11
door Poolrev
Ja, daar zou ik ook voor tekenen, lijkt me 1 van de meest ideale combi's, een V90 CC T6/T8.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 22.09.2021 - 14:12
door V480-S60
Eerlijk gezegd gaat het mij alleen al om die 5 cm hogere instap. 8)

En natuurlijk dat absurde BPM bedrag.

Vooralsnog echter blijft de huidige XC60 in privé. De (duurzaamheids) verbouwkosten aan het huis lopen de komende 3 jaar aardig op. Daarna maar weer eens kijken naar een XC60 T6 of T8.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 27.09.2021 - 19:45
door Flying Jeroen
Hans Eilander schreef: 20.09.2021 - 21:14
Ruier schreef: 20.09.2021 - 15:52 Om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…
ik zou in ieder geval geen €1200,- extra uitgeven voor een Head up Display. Dat is meer iets voor piloten... ;)
Daarom heb ik hem vandaag ook besteld 😉.
Met 18,8 KWh (helaas nog steeds 1 fase laden), en 71l tank.
Voor mij de grootste manco’s die er aan mijn 2017 XC60 T8 waren zijn de range zowel op benzine als elektrisch. Benzine alleen op vakantiereizen. Met name met caravan was 300 km echt het bruikbare maximum bij 105 km/h.
In het dagelijkse leven haal ik regelmatig 1500 km op de 50l tank, enigszins afhankelijk van het soort gebruik.
Nu zijn beide ruim voldoende. De lange laadtijd is eigenlijk niet zo’n probleem. Bij lokaal gebruik kan ie voor de deur aan de stekker en is 70 km elektrisch dan ruim voldoende. Na langere ritten sta ik ook meestal langer dan 3 uur ter plekke, dus ook dan weer een volle accu indien er een laadpaal beschikbaar is.

Dus een nieuwe XC60 T8 R-Design besteld met heel veel goodies.
Thunder Grey met 21”, luchtvering, comfort stoelen met nappa leer, pano, privacy glas, B&W, lederboom dash, HUD, trekhaak etc.
Verder wordt de auto afgeleverd zonder model en motor aanduiding en staat Volvo in het zwart op de achterklep (zwart gespoten letters, service van de dealer) .
Verder van de zotte natuurlijk dat je bij een auto die meer dan €80k kost je moet bijbetalen voor alarm.

Wat ik niet besteld heb en nu wel heb is gelaagd glas rondom en de verwarmde achterbank.
Het eerste had ik nog twijfels over, maar denk niet dat ik het verschil echt ga merken, zeker niet gezien de meerprijs van €1000.dan ben ik daar al te doof voor. Voor wat betreft de verwarmde achterbank, die is maar twee keer aan geweest in 5 jaar dat ik die optie heb. Al ga ik nu wel van alcantara R-Design interieur naar volledig nappa leer, wat wat koeler zal aanvoelen in de winter.

Wat me overigens verbaasde is dat er op het ogenblik nog geen Apple CarPlay is, de voetbediening voor handsfree achterklep ontbreekt, geen DAB+ en geen BLIS. Allemaal vanwege de tekorten aan halfgeleiders.
Toch de deal gemaakt, Apple CarPlay en DAB+ komt nog. De andere zaken zijn ook niet naderhand toe te voegen.

Ook is er in de pakketten wel het een en ander gewijzigd.
Sommige dingen zijn nu anders of simpelweg niet meer te krijgen.
Echter als ik naar mijn huidige XC60 kijk en de auto net zo configureer waar mogelijk scheelt dat ongeveer €4000 in aanschafprijs ten voordele van de nieuwe. Heeft natuurlijk deels ook te maken met de veel lagere BPM ivm de CO2 uitstoot van slechts 27gr in deze configuratie (mijn huidige heeft 49 gr).
De parkeerverwarming (conditioning noemen ze het, koelen of verwarmen) werkt volgens mijn dealer alleen nog aan de laadpaal. Al wist hij dat niet helemaal zeker. We gaan zien hoe dit gaat bevallen, vind ik persoonlijk wel jammer. Onze Mini electric kan het ook gewoon zonder aan de laadpaal te staan. Het kost dan natuurlijk range. Aan jou de keuze.
Verder geen park pilot meer, maar dat kan me niet schelen. Systeem werkt gewoon te traag of denkt er niet in te passen in zo’n Nederlands parkeervak. Ook krijg je niet meer automatisch een verwarmde achterbank als je Climate pakket aanvinkt (wat dan wel gewoon standaard is op een T8 R-Design, net als het Panoramadak overigens, wat het Lounge pakket weer goedkoper maakt).
Dat de drive modes niet meer via een draai knop werken vind ik jammer, ik gebruik die gewoon erg veel.
Wellicht dat je dat via spraak kan doen. Gaan we zien.

Al met al dingen kan ik mee leven gezien de inruilprijs die ik kreeg.
6 mille meer dan een offerte die ik in Februari 2021 kreeg. En 14k km verder.
En dat bij dezelfde dealer. Lang leve het tekort aan goede tweede hands auto’s.

Levering begin januari 2022,.
Had ook nog 2021 kunnen zijn maar koos zelf voor januari 2022.
De auto wordt begin december in Zweden gebouwd.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 27.09.2021 - 20:18
door lint
Grappig, ik wacht juist tot dat alle door mij gewenste opties weer leverbaar zijn. Wordt wel pas voorjaar 2022 maar dan wel met de nieuwe aandrijflijn. Wel even kijken hoe de uitrusting en de pakketten er dan uit gaan zien. Zal wel iets bijbetalen worden vrees ik.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 27.09.2021 - 20:28
door JVC_drive
Bij mijn bestelde XC90 geen melding van ontbrekende onderdelen. Levering voorzien eind januari.
Bliss zou geen probleem zijn doordat dit een standaard onderdeel is op de XC90.
Is dit bij de 60 een optie?

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 27.09.2021 - 20:56
door Flying Jeroen
BLIS is normaal ook standaard op een R-Design, maar ontbreekt dus nu.
Het ontbreken van zaken die er normaal op zitten zullen denk ik ook de reden zijn dat de prijzen gelijk gebleven zijn.
Naast natuurlijk het geringere bedrag aan BPM dat moet worden afgedragen.
Als je goed de prijslijst doorneemt staat BLIS er nu niet op, ook niet als optie. Dat hebben ze wat sneaky gedaan vind ik, omdat je vrijwel alles verder van intellisafe surround hebt.
Verder vind ik het vreemd omdat Volvo zo hoog opgeeft over veiligheid en dit echt wel een stapje terug is in hulpsystemen. Met de caravan achter de auto doet BLIS het toch al niet, en dan gaat het ook goed…

Op zich kreeg ik van de dealer er geen melding van totdat ik het vanochtend navroeg nadat ik op FB er iets over gelezen had en die prijslijst door had genomen. Overigens spelen dit soort zaken bij menig ander merk ook.

Ik kan er mee leven, gezien de huidige inruilprijzen. Die liggen nu op zijn piek is mijn verwachting.
Omdat die naar de toekomst onzeker zijn heb ik toch de stap genomen.
Mijn auto is straks vijf jaar oud en ik verwacht dat met de huidige long range PHEV’s daarmee de inruilprijzen van de huidige generatie onder druk komen te staan. Daarbij is de garantie op de accu dan ook nog eens na twee jaar voorbij wat menigeen ook zal doen besluiten een jaartje jonger te nemen.
Voordeel van Mj2018 is wel het half tarief MRB tot 2025.

Zo heeft een ieder zijn overwegingen en redenen.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 27.09.2021 - 21:02
door Hans Eilander
Flying Jeroen schreef: 27.09.2021 - 19:45 Dus een nieuwe XC60 T8 R-Design besteld met heel veel goodies. Thunder Grey met 21”, luchtvering, comfort stoelen met nappa leer, pano, privacy glas, B&W, lederboom dash, HUD, trekhaak etc. Verder van de zotte natuurlijk dat je bij een auto die meer dan €80k kost je moet bijbetalen voor alarm. Levering begin januari 2022.
Wie het breed heeft, laat het breed hangen, zullen we maar denken.. :lol: :lol: Dat word een prachtige auto, die je besteld hebt Jeroen. Maar ik vind het bijvoorbeeld "van de zotte," dat je tegenwoordig voor een reservewiel moet bijbetalen. Dat hoort toch standaard bij elke auto? :-O

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 27.09.2021 - 21:08
door Flying Jeroen
Sterker nog, dat reservewiel kan je niet eens krijgen op een T8, kost te veel ruimte omdat daar de ERAD zit.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 27.09.2021 - 21:09
door JVC_drive
Flying Jeroen schreef: 27.09.2021 - 20:56 BLIS is normaal ook standaard op een R-Design, maar ontbreekt dus nu.
Als je goed de prijslijst doorneemt staat het er nu niet op, ook niet als optie.dat hebben ze wat sneaky gedaan vind ik, omdat je vrijwel alles verder van intellisafe surround hebt.
Verder vind ik het vreemd omdat Volvo zo hoog opgeeft over veiligheid en dit echt wel een stapje terug is in hulpsystemen. Met de caravan achter de auto doet BLIS het toch al niet, en dan gaat het ook goed…

Op zich kreeg ik van de dealer er geen melding van totdat ik het navroeg nadat ik op FB er iets over gelezen had en die prijslijst door had genomen. Overigens spelen dit soort zaken bij menig ander merk ook.
Ik kan er mee leven, gezien de huidige inruilprijzen. Die liggen nu op zijn piek is mijn verwachting.
Omdat die naar de toekomst onzeker zijn heb ik toch de stap genomen.
Mijn auto is straks vijf jaar oud en ik verwacht dat met de huidige long range PHEV’s daarmee de inruilprijzen van de huidige generatie onder druk komen te staan. Daarbij is de garantie op de accu dan ook nog eens na twee jaar voorbij wat menigeen ook zal doen besluiten een jaartje jonger te nemen.
Voordeel van Mj2018 is wel het half tarief MRB tot 2025.

Zo heeft een ieder zijn overwegingen en redenen.
bij de prijslijst van de xc90 staan ze er wel op.
Ik ga er dus vanuit dat ze er ook op zitten.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 28.09.2021 - 01:35
door PGV90
Poolrev schreef: 22.09.2021 - 14:11 Ja, daar zou ik ook voor tekenen, lijkt me 1 van de meest ideale combi's, een V90 CC T6/T8.
+1
Wordt ook mijn volgende tzt!😎

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 30.09.2021 - 13:07
door Flying Jeroen
@ JVC_drive
Ik was net nog bij de dealer.
Klopt, op dat je op je XC90 wel BLIS hebt.
Een bericht van Volvo NL naar de dealers was dat met uitzondering van XC90, S60 en XC40 BEV bovengenoemde op de andere auto’s tot productieweek 45 is vervallen.
Mijn auto wordt na die week gebouwd, maar het is nog onzeker wat er na die week gebeurd.
DAB+ is wel als zodanig voorbereid maar kastje zelf is niet leverbaar. Eventueel later wel in te bouwen als er weer voldoende voorraad is. (zal wel paar honderd euro kosten).
Handsfree achterklep is wel “handsfree” mbv de sleutel, maar niet middels voetsensor. Waarschijnlijk ook niet meer achteraf in te bouwen, net als BLIS.

Het kan echter maar zo zijn dat mijn auto gebouwd wordt na die periode en alles er gewoon op zit.
Al ga ik er niet van uit.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 30.09.2021 - 13:12
door JVC_drive
Flying Jeroen schreef: 30.09.2021 - 13:07 @ JVC_drive
Ik was net nog bij de dealer.
Klopt, op XC90, S60 en XC40 BEV zit wel BLIS op.
Hopelijk zit het voor jou er dan ook op.
Ik woon in België. volgens wetgeving moeten nieuwe wagen afgeleverd worden met DAB+.
Voor de rest heeft het misschien ook te maken met de fabriek waar ze de auto's maken.