Pagina 7 van 17

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 27.02.2022 - 17:33
door Hans oet Twent
On-Topic please.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 28.02.2022 - 10:15
door wasbeer2006
Daar kan je zelf wat aan doen, het is jouw topic :-)
Vertel wat is je opgevallen in de afgelopen weken dat je de V60 hebt?

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 06.03.2022 - 08:58
door Hans oet Twent
Gistermorgen een hoop geratel re-voor. Ik verdenk de standkachel ventilator. Vanochtend niks aan de hand.

Gisteren ook het Fendtje voor het eerst achter de auto gehad. Uit de stalling gelijk naar banden centrum en alle 3 middels stikstof weer op druk. Lege caravan erachter rijdt nooit prettig.
Op parkeerplaats even de maximum uitslag naar links en rechts gedaan. Vooruit en achteruit, gaat 100% goed. Ik weet nu dat ik de hut niet in de bumper kan drukken. Oppi’s passen ook goed. Kan ook niet anders is dezelfde spiegel als bij de V90. Bij thuiskomst Fendtje onder de douche gedaan. Dakluiken, deur en 2 ramen open lekker door laten ‘waaien’.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 06.03.2022 - 10:28
door Msuidgeest
Weekendje weg gepland? Wij vinden het net iets te koud met min 4 in de nacht ...

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 17.03.2022 - 20:49
door Hans oet Twent
Voor de lezers, de nieuwsgierigen, de MEElezers die 'het' niet los kunnen laten.... de V60 Recharge valt in zijn geheel echt maar dan ook echt niet tegen. Het was ff wennen voordat het (te strakke)kostuum dat aan moest lekker ging zitten, maar het valt absoluut niet tegen. Tuurlijk de V90 is mijn auto staat ver boven aan. Geen twijfel over mogelijk.
De 60 is tov de 90 iets strakker en beter bij de les. De 90 daarentegen is een reis auto pur sang. Kanone wat heb ik een plezier aan de beide 90's gehad. Ja ik zou er zo weer één nemen. Maar goed die keus heb ik(nog) niet. Qua ruimte is de 60 echt een kleinere auto in vergelijk met de V70 en de V90. Nu met minder vrouwen in huis is de 60 prima family car. De heer achterin stoot wat vaker z'n kop maar ik hem nog niet horen klagen of mopperen. Achter mij zitten is uitdagend. Dat houdt dus in dat enige vrouw in huis ook helemaal naar achteren moet zitten. Ik kan anders met goed fatsoen niet eens door het rechter raam naar boetn kiekn.

De Recharge is in de AWD modus is zooooo onwijs bruut. Het is gewoon leuk om die PK's op de 4 wielen weg te laten rollen. Het geluid wat er dan door de techniek geproduceerd wordt is echt leuk. Een Plops and Bangs optie zou het nog mooier maken. :-) :-) :-). Stekkertje rechts achter is wel los gehaald hoor..... Maar wat een geweld, hij kreunt het uit, gilt, jankt en gaat als een idioot er van door. De bak doet echt goed zijn werk. In de hybride modus wil de bak in de koude ochtenden nog wel eens bokken bij het terugschakelen. Dat is slechts alleen wanneer er overgeschakeld wordt van elektra naar benzine. Zodra de boel echt warm is geen enkele last er van.
In pure stand is het lekker mee sukkelen met de stroom. Ca een km of 10 voordat ik de snelweg op ga zet ik de auto op benzine. Zodat de techniek wat warm kan worden. Met koude motor gelijk 115 rijden is denk ik niet oke. Qua stuur gedrag merk je dat het een zware auto is. Maar het onderstel en de remmelarij doen hun werk goed. Ik ben alleen nog maar ff op en neer naar Köln geweest met de auto en ook dat viel 100% mee. Voor mij zal het wel afkicken worden zeker op de evt. grotere afstanden door Duitsland naar de Alpen, Italië, Hongarije, Polen en Scandinavië. We gaan het meemaken.

Hoe het met de caravan erachter gaat meld ik spoedig. Tot nu toe dik tevreden met de V60-T6 Recharge.

De nieuwe lay-out v.d. VOC app is een uitkomst! Zoveel meer te zien tov de oude.... Hebben ze top gedaan.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 08:55
door iDanman
Hans oet Twent schreef: 17.03.2022 - 20:49 De nieuwe lay-out v.d. VOC app is een uitkomst! Zoveel meer te zien tov de oude.... Hebben ze top gedaan.
Dan ben ik benieuwd was jij ziet, ik had de VOC app op mijn V60 PIH D6, waarbij ik ook de ritten exact met lijntjes kon zien welke weg er gereden was, en middels een schuifbalk kon je exact zien welke snelheid, verbruik, regeneratie, etc. op welk stukje van de weg had gereden.

Met mijn B3 zie ik enkel start punt A en eindpunt B, geen route, geen snelheid, verbruikt etc. Wel een samenvatting van het aantal km's en verbruik v.d. gehele rit.
In mijn ogen dus véél summierder geworden. Of is dit enkel voor 'echte' hybride auto's inzichtelijk?

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 08:57
door Paul
Heerlijk te lezen!!!

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 08:57
door Paul
iDanman schreef: 18.03.2022 - 08:55
Hans oet Twent schreef: 17.03.2022 - 20:49 De nieuwe lay-out v.d. VOC app is een uitkomst! Zoveel meer te zien tov de oude.... Hebben ze top gedaan.
Dan ben ik benieuwd was jij ziet, ik had de VOC app op mijn V60 PIH D6, waarbij ik ook de ritten exact met lijntjes kon zien welke weg er gereden was, en middels een schuifbalk kon je exact zien welke snelheid, verbruik, regeneratie, etc. op welk stukje van de weg had gereden.

Met mijn B3 zie ik enkel start punt A en eindpunt B, geen route, geen snelheid, verbruikt etc. Wel een samenvatting van het aantal km's en verbruik v.d. gehele rit.
In mijn ogen dus véél summierder geworden. Of is dit enkel voor 'echte' hybride auto's inzichtelijk?
Klopt met de recharge modellen kan je veel meer zien.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 09:58
door wasbeer2006
Leuk Hans!
Ik heb nooit een V90 gereden, maar kan me het verschil voorstellen. De V60 is redelijk dynamisch als je wat input geeft.
Bij rustig rijden ervaar ik ook wel een rust. Maar hij wil graag van z,n plek!

De ruimte is dat van een kleine D segmenter. 508 heeft etzelfde.
Maar ik ervaar het als ruim voldoende! Mijn passat was op de achterbank wel een stuk ruimer, voorin vind ik het compactere wel veel fijner, daar zijn de hoge middentunnel en hoge deuren wel erg debet aan.
Voor kinderen van 10 en 13 is dit fijner de lange zitting van de passat ging vaak knellen bij de knieën. Voor volwassen niet.

Het enige wat ik een beetje mis, de andrijflijn zou bij een sportievere rijstijl wat sneller bij de les mogen zijn. Nu zeil je vaak in het eerste deel van de bocht en met insturen.
Dat vind ik misschien wel het grote gemis. In dynamic iets meer rem op de motor zou fijn zijn. Daar heb je met een hybrid geen last van denk ik. Met een B4 wel

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 10:10
door raspaardje
Leuk om te lezen, Hans.
Ook als T6 is het natuurlijk een best wel rappe auto en ik kan je vertellen dat een V60 het op de lange afstand ook prima doet...:-)
En wat vaker de app updaten want die nieuwe layout is er al een tijdje...:-)

Overigens lijkt mij 115 km/h met koude motor niet het probleem; het is de belasting met een koude motor naar die snelheid toe die vragen oproept of dat op lange termijn de techniek niet schaadt.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 10:16
door Hans oet Twent
raspaardje schreef: 18.03.2022 - 10:10 Leuk om te lezen, Hans.
Ook als T6 is het natuurlijk een best wel rappe auto en ik kan je vertellen dat een V60 het op de lange afstand ook prima doet...:-)
En wat vaker de app updaten want die nieuwe layout is er al een tijdje...:-)

Overigens lijkt mij 115 km/h met koude motor niet het probleem; het is de belasting met een koude motor naar die snelheid toe die vragen oproept of dat op lange termijn de techniek niet schaadt.
Iets met gevoel voor techniek... ;-)

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 10:16
door Hans oet Twent
wasbeer2006 schreef: 18.03.2022 - 09:58 Leuk Hans!
Ik heb nooit een V90 gereden, maar kan me het verschil voorstellen. De V60 is redelijk dynamisch als je wat input geeft.
Bij rustig rijden ervaar ik ook wel een rust. Maar hij wil graag van z,n plek!

De ruimte is dat van een kleine D segmenter. 508 heeft etzelfde.
Maar ik ervaar het als ruim voldoende! Mijn passat was op de achterbank wel een stuk ruimer, voorin vind ik het compactere wel veel fijner, daar zijn de hoge middentunnel en hoge deuren wel erg debet aan.
Voor kinderen van 10 en 13 is dit fijner de lange zitting van de passat ging vaak knellen bij de knieën. Voor volwassen niet.

Het enige wat ik een beetje mis, de andrijflijn zou bij een sportievere rijstijl wat sneller bij de les mogen zijn. Nu zeil je vaak in het eerste deel van de bocht en met insturen.
Dat vind ik misschien wel het grote gemis. In dynamic iets meer rem op de motor zou fijn zijn. Daar heb je met een hybrid geen last van denk ik. Met een B4 wel
AWD doet wel wat in de bochten hoor......

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 10:19
door Hans oet Twent
iDanman schreef: 18.03.2022 - 08:55
Hans oet Twent schreef: 17.03.2022 - 20:49 De nieuwe lay-out v.d. VOC app is een uitkomst! Zoveel meer te zien tov de oude.... Hebben ze top gedaan.
Dan ben ik benieuwd was jij ziet, ik had de VOC app op mijn V60 PIH D6, waarbij ik ook de ritten exact met lijntjes kon zien welke weg er gereden was, en middels een schuifbalk kon je exact zien welke snelheid, verbruik, regeneratie, etc. op welk stukje van de weg had gereden.

Met mijn B3 zie ik enkel start punt A en eindpunt B, geen route, geen snelheid, verbruikt etc. Wel een samenvatting van het aantal km's en verbruik v.d. gehele rit.
In mijn ogen dus véél summierder geworden. Of is dit enkel voor 'echte' hybride auto's inzichtelijk?
Ik kan niet zien waar ik gereden heb. Ik had nog de lay-out uit 2015 voor de V70. Dat was helemaal oké. Nu met de hybride is de nieuwe lay-out voor mij meer dan oké.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 12:21
door Bover
Han er is altied better groter , maar zo te lezen is het geen straf om een 60 te rijden en gaat het wel goed komen met jullie twee. En je hebt wel mooi de ervaring van een 90 en is ook wek een cadeautje toch :-D

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 18.03.2022 - 15:32
door Bart
Mooie update Han! Fijn om te lezen dat hij na een korte gewenningsperiode goed bevalt!

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 19.03.2022 - 14:50
door Hans oet Twent
Gisteren voor het eerst met de T6 recharge en de Fendt erachter gereden. Gaat super goed! Verbruik gaat ook super goed, de peut vliegt er doorheen. Verschil met de D4 is de kracht. D4 onderin al kracht. T6 Duurt ff voordat de kracht er is. D4 zo 1 op 10/11. T6 zo 1 op 6/7!!(95-100-105 km/h) D4 rustig toeren, T6 maakt in de 6 ca 2400 toeren. Dan heeft hij het in mijn optiek erg plezierig. Reageren, versnellen, lukt dan ook nog goed.
Ik ben wel benieuwd wat de AWD in continue stand doet met de caravan erachter. Of je dat nog gaat merken met rijden. AWD stand en accu geblokkeerd, in het consumptie gedrag. Om de 360-400 km tanken daar moet ik wel ff aan wennen.
T6 is wel erg stabiel met de Fendt erachter. De eigen massa merk je echt wel heel goed.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 19.03.2022 - 15:03
door Jeroen
Fijn dat de V60 bevalt, was bang met je V90 en diesel ervaring dat de auto tegen zou vallen.
En de looks van de V60 zijn natuurlijk veel beter als de V90 ;-)

Voor mij is de V60 precies goed, de V90 en zeker de XC90 waren echt te groot. En het rijdt net ff wat dynamischer.
Veel plezier nog met je V60 T6.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 19.03.2022 - 15:41
door DB200
Jeroen schreef: 19.03.2022 - 15:03 En de looks van de V60 zijn natuurlijk veel beter als de V90
Vind ik dus geheel niet. V90 heeft zoveel meer een chique uitstraling.

Goede argumenten Han om vooral te blijven dieselen voor wie die keuze heeft.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 19.03.2022 - 17:07
door Bover
verbruikmet Fendtje erachter liegt er niet om :(

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 19.03.2022 - 18:03
door NielsPHEV
Heb de V60 en V90 beiden gehad, ik vind de looks van de V60 beter, proporties liggen lekker op het netvlies. Rijeigenschappen van de V90 vind ik echt super veel lekkerder zeker met lucht achter. Het compromis is de V90CC die we prive rijden die rijd lekker en ziet er vraaier uit dan de non CC maarja daar is nooit een T8 van gemaakt dus die was veel te duur in NL en daardoor niet verkocht. En ja auto's met aanhangsels, die zuipen allemaal een cw waarde ramp is zo'n ding en dat wordt ook met de BEV's een interessant punt dat gaat naar mijn mening nooit werken aangezien men nu juist met die aanhangsels de neiging heeft om in korte tijd forse afstanden te willen overbruggen en dat wordt lastig met een actieradius van 200 km en een mega file bij het laadstation langs de autobahn of auto route