Saab? Die maakt sinds 2011 geen auto,s meer. Zijn er überhaupt nog dealers, die zo,n ding onderhouden? Na ja, als jij dat verstandig vind om in een Saab te kruipen, van pakweg 15-20 jaar oud, vooruit dan maar....

Saab? Die maakt sinds 2011 geen auto,s meer. Zijn er überhaupt nog dealers, die zo,n ding onderhouden? Na ja, als jij dat verstandig vind om in een Saab te kruipen, van pakweg 15-20 jaar oud, vooruit dan maar....
Ben ik helemaal met je eens. Bovendien brand ik de keuze niet af om een gebruikte auto te kopen. Daar is iedereen vrij in. Bovendien heeft niet iedereen het budget om nieuw te kopen. Ik stel alleen, hoe ouder je occasion bij aankoop is, hoe groter de kans op een rammelbak, en onvoorziene reparaties. En hoe jonger je een gebruikte koopt, (Youngtimer of Demo) hoe minder kans op grote reparaties. En je hebt zeker een punt, dat je geen merk af kunt branden, op een enkel negatief voorbeeld in jouw omgeving.
Okee OGA, dan zat ik er helemaal naast. ik dacht dat een Youngtimer, hooguit 4 jaar oud was. (Een jong gebruikte) En ik ben het met je eens, dat de afschrijving de eerste jaren flink is. Wel heb ik gemerkt, hoe duurder de aanschaf, hoe hoger de afschrijving. Ik heb ooit voor de lol eens een nieuwe Opel Agila gehad, van aug 2012 tot maart 2015. Daar had ik (toen ik een nieuwe Opel Mokka Cosmo autom kocht) € 2000,- afschrijving in 2½ jaar. Dikwijls moest er elke 3 jaar, voor een iets duurdere, en grotere, een €17K bij. Ik bedoel maar. Zo kwam ik in deze Volvo XC40 terecht. We gaan weer on topic.
Zo dacht ik er 33 jaar lang ook over. Echter de laatste 5 jaar veranderde mijn mening volledig. Ik kocht een gedrocht (innerlijk) van een wagen waar nooit iets aan verholpen werd (noem het onkunde vh merk en dealer) Ik stapte ik vorig jaar over op een volvo XC40 B4 uit Duitsland geïmporteerd. 25000 km 2 jaar oud. Werkende opties en geen miserie. Spaarde 20.000 euro uit. Nee, voor mij geen nieuwe meer. Tegen dat ik 20.000 euro zou moeten spenderen aan een mankement mag er heel wat gebeuren. Ook alleen op inschrijving van de wagen bespaarde ik nogal wat gezien de 2 liter motor.
Idd blijft hij maar zeuren en ook absoluut niet consequent, maar goed ieder zijn mening.
Wat een onzin! Dan zou er dus geen enkele goede occasion te vinden zijn?!?!