V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem
-
- 5th Gear member
Waarschijnlijk worden we gewoon in de zeik genomen
- Fredhead
- Geartronic member
Olie verbruik zoals dit is een verborgen gebrek in mijn ogen.
Tenzij de olie er tijdens de proefrit via de uitlaat uit komt of stevige rook zichtbaar is kom je hier pas later achter.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- raspaardje
- 6th Gear member
Onderzoeksplicht zou kunnen zijn om hier iig naar te vragen?
Of hij daarmee een recht verkrijgt weet ik niet maar je geeft hem iig voer om een mooi verhaal te verzinnen OMDAT je zelf eraan gesleuteld hebt.Urbexpeditie schreef: ↑05.11.2024 - 13:17 Maar zodra jezelf je neus in de techniek zet en er met je handjes aan gaat zitten, heeft de verkopende partij het recht eea te weigeren.
Hier nog wat nuchtige info, als de TS wellicht een keer het juiste spoor weet te vinden...

https://www.anwb.nl/experts/auto/2/98/v ... at-te-doen
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 7th Gear member
Nu is het wel zo dat bij een zeer hoog olie verbruik je kan en mag stellen dat dit niet van de een op de andere dag komt. Dan is er meer aan de hand.
Maar er zelf aan zitten trutte gaat niet helpen tav de verkopende partij.
Maar goed, daar wordt het probleem niet minder door.
Maar er zelf aan zitten trutte gaat niet helpen tav de verkopende partij.
Maar goed, daar wordt het probleem niet minder door.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 5th Gear member
TS loopt volgens mij gewoon te trollen. Als je daadwerkelijk ontevreden bent, zet je die auto zsm. bij de verkoper. Je gaat niet thuis staan knutselen en bij random garages via WhatsApp bietsen om een diagnose. TS doet er ondertussen alles aan, om ieder recht waar hij zich op kan beroepen, te vergooien. Je denkt daarnaast toch niet serieus dat de verkoper je op je blauwe ogen gaat geloven als je met een hele diagnose komt? Die diagnose wil hij zelf (laten) doen. Enkel dat gelooft hij.
-
- 5th Gear member
Trollen is best mogelijk.
Het is zinloos zelf uitgebreid onderzoek te doen naar het olieverbruik tenzij je dat door een deurwaarder laat vastleggen........
Garantie is uitgesloten voor dit soort objecten. Dat mag volgens de EU richtlijnen.
Een revisie die twee keer de aankoopprijs van de auto kost lijkt me een utopie.
Blijft over beleefd vragen aan de verkoper of hij deze auto wil terugnemen wegens extreem olieverbruik.
Meer smaken zijn er niet.
Het is zinloos zelf uitgebreid onderzoek te doen naar het olieverbruik tenzij je dat door een deurwaarder laat vastleggen........
Garantie is uitgesloten voor dit soort objecten. Dat mag volgens de EU richtlijnen.
Een revisie die twee keer de aankoopprijs van de auto kost lijkt me een utopie.
Blijft over beleefd vragen aan de verkoper of hij deze auto wil terugnemen wegens extreem olieverbruik.
Meer smaken zijn er niet.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
Dat snap ik niet, een deurwaarder komt toch alleen langs als je niet aan je betalingsverplichting voldoet?WillyWortel2 schreef: ↑05.11.2024 - 18:15 Het is zinloos zelf uitgebreid onderzoek te doen naar het olieverbruik tenzij je dat door een deurwaarder laat vastleggen........
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Honda Integra 1.5 ‘86
-
- 7th Gear member
Denk dat willie bedoeld dat je het via de deurwaarder in gebreke laat stellen.
-
- 5th Gear member
Iemand in gebreke stellen kun je gewoon zelf schriftelijk doen, en dat doe je dan als iemand geen actie onderneemt om een probleem op te lossen.
Op dit moment heeft TS de verkoper echter nog niet (echt) de gelegenheid gegeven om het op te lossen, dus is in gebreke stellen ook nog niet aan de orde.
Op dit moment heeft TS de verkoper echter nog niet (echt) de gelegenheid gegeven om het op te lossen, dus is in gebreke stellen ook nog niet aan de orde.
V60 B3 Pebble Grey '22
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Honda Integra 1.5 ‘86
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Honda Integra 1.5 ‘86
-
- 5th Gear member
Een gerechtsdeurwaarder combineert een aantal functies. Hij kan een dagvaarding uitreiken, gerechtelijke brieven betekenen, beslag leggen en als ondernemer ook incasso werkzaamheden doen.
In een dergelijk geval kan een deurwaarder een wettelijk geaccepteerde vaststelling doen van het gebrek.
Het wordt een beetje omslachtig en duur in dit geval maar het kan wel.
TS wil wat ik begrepen heb de verkoper confronteren met het gebrek. Dan helpt een verklaring van een deurwaarder waarin hij het gebrek vaststelt om de andere partij te overtuigen. Die verklaring kan ook gebruikt worden in een procedure bij de rechter.
In dit geval is het onzin zoveel kosten te maken voor een auto van een paar duizend euro. Wanneer het belang groter is en het tot een procedure leidt kan de vaststelling van een gebrek door de deurwaarder doorslaggevend zijn.
In een dergelijk geval kan een deurwaarder een wettelijk geaccepteerde vaststelling doen van het gebrek.
Het wordt een beetje omslachtig en duur in dit geval maar het kan wel.
TS wil wat ik begrepen heb de verkoper confronteren met het gebrek. Dan helpt een verklaring van een deurwaarder waarin hij het gebrek vaststelt om de andere partij te overtuigen. Die verklaring kan ook gebruikt worden in een procedure bij de rechter.
In dit geval is het onzin zoveel kosten te maken voor een auto van een paar duizend euro. Wanneer het belang groter is en het tot een procedure leidt kan de vaststelling van een gebrek door de deurwaarder doorslaggevend zijn.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
Een deurwaarder mag een bewijsrapportage opstellen. Daar doelt Willy (denk ik) op.
Het ligt vooral ook aan de aankoopprijs van de auto. Als TS de kar voor €3k gekocht heeft, moet je minder van de auto verwachten, dan bij aankoop €13k.
Het ligt vooral ook aan de aankoopprijs van de auto. Als TS de kar voor €3k gekocht heeft, moet je minder van de auto verwachten, dan bij aankoop €13k.
-
- 4th Gear member
T,S heeft al 2 dagen niet gereageerd terwijl die eerst vrij actief was met posten van berichtjes .
Zou dit dan uitkomen ?
Zou dit dan uitkomen ?
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- Jiska
- 4th Gear member
Vervelende zaak voor je. Zou zoals bijna iedereen hier al benoemd heeft direct naar de betreffende garage gaan. Als je er zelf aan gaat lopen 'rommelen' en diagnoses gaat stellen kan de verkoper dat mooi als argument gaan gebruiken waarom jij het veroorzaakt hebt.!
Gewoon inleveren zoals je hem gekocht hebt en vertellen wat het probleem is, zodat hij het kan laten repareren. Niet vertellen dat uit je onderzoek is gebleken dat er van alles niet klopt.. dan komt het meteen ongeloofwaardig over..
Gewoon inleveren zoals je hem gekocht hebt en vertellen wat het probleem is, zodat hij het kan laten repareren. Niet vertellen dat uit je onderzoek is gebleken dat er van alles niet klopt.. dan komt het meteen ongeloofwaardig over..
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 2nd Gear member
Tjonge, heb dit echt nog nooit meegemaakt.
Het ene na het andere verwijt.
Ik heb geen grote onomkeerbare dingen gedaan.
Compressie meten en computer uitlezen.
Waarom zou ik daarvoor naar een garage moeten?
Dat kan ik prima zelf. Heeft er iemand nog iets inhoudelijks te melden? Dus relevant voor de diagnose die ik ZELF wil stellen, omdat ik al 20 jaar mijn onderhoud zelf doe. Iemand die dit type motor heeft en missch een vergelijkbaar probleem had.
Dat ik dit voor de grap zou doen is de beste grap tot nu toe.
Een verkoper die verborgen problemen ofwel verzwijgt ofwel
ze bij zijn eigen check vóóraf niet eens opmerkt, daar heb ik gewoon weinig vertrouwen in.
Raar hoe sommigen vanuit hun luie stoel hierover oordelen. Ik wilde gewoon technische hulp. Als je zelf nog nooit iets aan je auto gerepareerd hebt en denkt dat alleen een Volvo monteur iets kan, dan is dat zo en de dealer is daar maar al te blij mee. Maar ik denk er anders over. Het is geen nieuwe auto en ook geen Space Shuttle volgens mij.
Waarom zou een uitgever als Haynes eigenlijk handboeken uitgeven, als "alleen de dealer aan een auto kan sleutelen".
Het ene na het andere verwijt.
Ik heb geen grote onomkeerbare dingen gedaan.
Compressie meten en computer uitlezen.
Waarom zou ik daarvoor naar een garage moeten?
Dat kan ik prima zelf. Heeft er iemand nog iets inhoudelijks te melden? Dus relevant voor de diagnose die ik ZELF wil stellen, omdat ik al 20 jaar mijn onderhoud zelf doe. Iemand die dit type motor heeft en missch een vergelijkbaar probleem had.
Dat ik dit voor de grap zou doen is de beste grap tot nu toe.
Een verkoper die verborgen problemen ofwel verzwijgt ofwel
ze bij zijn eigen check vóóraf niet eens opmerkt, daar heb ik gewoon weinig vertrouwen in.
Raar hoe sommigen vanuit hun luie stoel hierover oordelen. Ik wilde gewoon technische hulp. Als je zelf nog nooit iets aan je auto gerepareerd hebt en denkt dat alleen een Volvo monteur iets kan, dan is dat zo en de dealer is daar maar al te blij mee. Maar ik denk er anders over. Het is geen nieuwe auto en ook geen Space Shuttle volgens mij.
Waarom zou een uitgever als Haynes eigenlijk handboeken uitgeven, als "alleen de dealer aan een auto kan sleutelen".
- teebee
- 7th Gear member
Pfffff, and the soap continues…..
Je begrijp blijkbaar echt de essentie niet van het meerendeel van de reacties.
Maargoed, nogmaals suuc6 verder met dit verhaal.
Je begrijp blijkbaar echt de essentie niet van het meerendeel van de reacties.
Maargoed, nogmaals suuc6 verder met dit verhaal.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Henry82
- 5th Gear member
Prachtig verhaal voor mr. Frank Visser en Viktor Brand. Die maken er vast een mooie show van, want daar begint het onderhand wel op te lijken.
Dit is mijn uitspraak, en daar mag u het mee doen.
Dit is mijn uitspraak, en daar mag u het mee doen.
Life is what happens while you're busy making other plans
-
- 7th Gear member
..... en ondertussen gebeurd er weinig
Ik had dat ding allang bij de verkopende partij op de stoep gezet ipv lopen trutten. Hoe serieus ben je als je dit op eigenzinnige wijze zo probeerd op te lossen?
Ik had dat ding allang bij de verkopende partij op de stoep gezet ipv lopen trutten. Hoe serieus ben je als je dit op eigenzinnige wijze zo probeerd op te lossen?
- Jiska
- 4th Gear member
Precies. Of slikken en er zelf mee aan de gang gaan, of dat ding bij de verkoper neerzetten en het hem laten oplossen. Combi van beide heeft geen zin..
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen:
- raspaardje
- 6th Gear member
Wellicht speelt er meer. Bijvoorbeeld dat de verkoper heeft aangegeven dat het echt een meeneemprijs is, zonder enige garantie.
Erg lage prijs, oudere auto met hoge km stand en dan de koper die de enig overgebleven strohalm probeert te pakken, nl. de verkoper confronteren met een technisch onderbouwd verhaal dat op deze manier een auto afleveren echt niet kan. Ondanks de verkoopcondities.
Maar ook dit is een aanname.
Erg lage prijs, oudere auto met hoge km stand en dan de koper die de enig overgebleven strohalm probeert te pakken, nl. de verkoper confronteren met een technisch onderbouwd verhaal dat op deze manier een auto afleveren echt niet kan. Ondanks de verkoopcondities.
Maar ook dit is een aanname.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
- Jiska
- 4th Gear member
Dat is waar ja, maar je hebt natuurlijk ook wettelijke garantie. Als blijkt dat het olieprobleem al bestond voor de verkoop, maar hier niks over is gezegd (wat uit het verhaal blijkt) moet hij hier toch gewoon wat aan gaan doen?
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen: