Het gaat wel wat verder dan zomaar iets vervangen. Zonder duidelijke diagnose kan een dealer niet veel meer doen.
Bob, tot zover alleen maar gissingen die de oplossing niet naderbij brengen.
Er is maar één volhouder nodig die doorgaat tot de oorzaak gevonden is.
Bijkomend probleem is dat het defect zich nu niet meer voordoet.
De gevallen van twee jaar geleden lijken niet overeen te komen met het probleem dat zich nu voordoet.
Dealers zullen vermoedelijk alle componenten die dit kunnen veroorzaken preventief vervangen.
Blijft het rem probleem achterwege dan zou je mogen concluderen dat het in de vervangen onderdelen zit.
Dat is echter nog geen vaststaand bewijs.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
-
- 5th Gear member
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- raspaardje
- 6th Gear member
Mee eens, hoor.
Maar stap 1 is toch eerst een diagnose bij de dealer.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- EVV
- 5th Gear member
Stel dat je de recall zou lezen, dan zou je gezien hebben dat in geval van het probleem wat de recall op lost, het rempedaal hard wordt plus dat het systeem een melding geeft. In dit geval werd er geen melding gegeven en was er geen weerstand in het pedaal. Waarom denk je dan dat dit hetzelfde issue is, of iets is wat per ongeluk opnieuw geïntroduceerd is? Vooral omdat in de recall ook staat dat het systeem in backup mode gaat en remmen alsnog mogelijk is. Volvo heeft dus blijkbaar wel degelijk een backup systeem geïmplementeerd maar dat heeft in dit geval niet gewerkt, wat in mijn ogen een groter probleem is dan de oorspronkelijke recall.Bover schreef: ↑03.06.2025 - 12:15 Hi WW![]()
ik onderschat monteurs niet, echter ik denk dat een constructie of fabrieksfout lijkt te zijn, zoals OGA of iemand anders, in draadje weergeeft dat mogelijk iets met de software is mee overgezet in een update en bij nieuwe serie is geland. Maar goed ik ben geen IT er..
Mondiaal zie je dat er eerder issieus zijn met dit onderwerp 2023. Ergo dan zou Garage Scholten iets kunnen oplossen wat al twee jaar mondiaal schijnt spelen. ( zie de div linken). Krijgen ze de hoofdprijs van Geeling.![]()
We gaan het meemaken...
Het is heel vervelend wat hier gebeurd is en moet absoluut worden opgelost, maar dit lijkt mij toch echt een apart probleem wat niet iets met het oude te maken heeft.
-
- 3rd Gear member
Wat ik lees is dat Volvo NL, samen met de leasemaatschappij en garage Scholten de auto gaan bekijken. Ik vermoed dat ze een hoop data gaan uitlezen en fysieke controlers uitvoeren.
De auto zal misschien wel op transport meegaan naar Volvo NL voor verdere diagnose en onderzoek.
Wij weten niet of Volvo Sweden al betrokken / geinformeerd is.
Zover wij weten, zijn er twee gevallen bekend, omdat deze personen zich ook op dit forum bevinden. De kans is natuurlijk reeel dat er meer gevallen bekend zijn in Nederland en/of andere landen.
Misschien dat de andere melder uit dit viewtopic.php?t=98326 topic zich moet melden bij Volvo NL of zijn Dealer verzoeken dat te doen.
Ik verwacht dat ze bij Volvo NL dit wel serieus oppakken.
Nu is het bij beide bekende gevallen goed gegaan, maar dat had ook zomaar anders kunnen aflopen en was het leed niet te overzien geweest.
In het ergste geval was nooit bekend geworden dat de remmen niet functioneerden op het moment van een ongeluk. Dat is toch gewoon een Horror scenario.
Je zou de caravan er nog maar achtergehad hebben.
Persoonlijk zal ik deze auto niet meer vertrouwen en er geen meter meer in willen rijden. Een goede werkgever zal dat snappen!
Hopelijk komt er na onderzoek een antwoord wat de oorzaak was en hoe Volvo dit gaat oplossen. De impact kan enorm groot zijn voor Volvo als er meerdere modeljaren terug moeten naar de garage.
Karretje en zijn familie hebben ontzettend veel eluk gehad doordat Karretje goed gehandeld heeft in dit hachelijk moment.
Dat is niet van zelfsprekend voor een ieder ander.
Hoe ons op de hoogte omtrent het verloop, hoplijk betrekken ze je er goed bij!
De auto zal misschien wel op transport meegaan naar Volvo NL voor verdere diagnose en onderzoek.
Wij weten niet of Volvo Sweden al betrokken / geinformeerd is.
Zover wij weten, zijn er twee gevallen bekend, omdat deze personen zich ook op dit forum bevinden. De kans is natuurlijk reeel dat er meer gevallen bekend zijn in Nederland en/of andere landen.
Misschien dat de andere melder uit dit viewtopic.php?t=98326 topic zich moet melden bij Volvo NL of zijn Dealer verzoeken dat te doen.
Ik verwacht dat ze bij Volvo NL dit wel serieus oppakken.
Nu is het bij beide bekende gevallen goed gegaan, maar dat had ook zomaar anders kunnen aflopen en was het leed niet te overzien geweest.
In het ergste geval was nooit bekend geworden dat de remmen niet functioneerden op het moment van een ongeluk. Dat is toch gewoon een Horror scenario.
Je zou de caravan er nog maar achtergehad hebben.
Persoonlijk zal ik deze auto niet meer vertrouwen en er geen meter meer in willen rijden. Een goede werkgever zal dat snappen!
Hopelijk komt er na onderzoek een antwoord wat de oorzaak was en hoe Volvo dit gaat oplossen. De impact kan enorm groot zijn voor Volvo als er meerdere modeljaren terug moeten naar de garage.
Karretje en zijn familie hebben ontzettend veel eluk gehad doordat Karretje goed gehandeld heeft in dit hachelijk moment.
Dat is niet van zelfsprekend voor een ieder ander.
Hoe ons op de hoogte omtrent het verloop, hoplijk betrekken ze je er goed bij!
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
-
- 3rd Gear member
Ik vermoed ook niet dat de eerdere recall hier niets mee van doen heeft, de sympthonen zijn anders en er is nog rem functionaliteit.EVV schreef: ↑03.06.2025 - 12:56Stel dat je de recall zou lezen, dan zou je gezien hebben dat in geval van het probleem wat de recall op lost, het rempedaal hard wordt plus dat het systeem een melding geeft. In dit geval werd er geen melding gegeven en was er geen weerstand in het pedaal. Waarom denk je dan dat dit hetzelfde issue is, of iets is wat per ongeluk opnieuw geïntroduceerd is? Vooral omdat in de recall ook staat dat het systeem in backup mode gaat en remmen alsnog mogelijk is. Volvo heeft dus blijkbaar wel degelijk een backup systeem geïmplementeerd maar dat heeft in dit geval niet gewerkt, wat in mijn ogen een groter probleem is dan de oorspronkelijke recall.Bover schreef: ↑03.06.2025 - 12:15 Hi WW![]()
ik onderschat monteurs niet, echter ik denk dat een constructie of fabrieksfout lijkt te zijn, zoals OGA of iemand anders, in draadje weergeeft dat mogelijk iets met de software is mee overgezet in een update en bij nieuwe serie is geland. Maar goed ik ben geen IT er..
Mondiaal zie je dat er eerder issieus zijn met dit onderwerp 2023. Ergo dan zou Garage Scholten iets kunnen oplossen wat al twee jaar mondiaal schijnt spelen. ( zie de div linken). Krijgen ze de hoofdprijs van Geeling.![]()
We gaan het meemaken...
Het is heel vervelend wat hier gebeurd is en moet absoluut worden opgelost, maar dit lijkt mij toch echt een apart probleem wat niet iets met het oude te maken heeft.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
- Bover
- 8th Gear member
Ik ben geen techneut om alles uit te vogelen en het uit-vogelen of de ene rem failer iets met de andere te maken heeft laat ik graag aan experts over..
Echter wel al anno 1995 een consument van de diverse tweedehands en drie splinternieuwe (prive gekochte) Volvo auto s. Als consument zie ik dat sinds 2023 rem storingen voorbij komen voor zover ik dit overzie.. Als consument registreer ik dat er terugroep acties in o.a de VS zijn geweest via de aangeboden linken hier in topic. .
Of de remmen weigeren of in een back up modes gaan of wat dan ook , dat maakt voor mij als consument echt niet uit. Deze consument registreert alleen dat de afd remmen bij een aantal volvo type niet naar behoren schijnt te functioneren..( gelukkig zonder ernstige ongelukken of slachtoffers) .
Laat ik nu Volvo kiezen omdat altijd heb aangenomen dat ze veiligheid goed voor elkaar hebben...
( en ja de bots veiligheid is er èèn van)
Echter wel al anno 1995 een consument van de diverse tweedehands en drie splinternieuwe (prive gekochte) Volvo auto s. Als consument zie ik dat sinds 2023 rem storingen voorbij komen voor zover ik dit overzie.. Als consument registreer ik dat er terugroep acties in o.a de VS zijn geweest via de aangeboden linken hier in topic. .
Of de remmen weigeren of in een back up modes gaan of wat dan ook , dat maakt voor mij als consument echt niet uit. Deze consument registreert alleen dat de afd remmen bij een aantal volvo type niet naar behoren schijnt te functioneren..( gelukkig zonder ernstige ongelukken of slachtoffers) .
Laat ik nu Volvo kiezen omdat altijd heb aangenomen dat ze veiligheid goed voor elkaar hebben...

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Henry82
- 5th Gear member
Dat is het absoluut, en nogmaals: Ik zou die auto niet meer vertrouwen, en al helemaal niet meer om aan mijn vrouw of dochter mee te geven.
Maar hoe kl*te het ook is, het gebeurt helaas bij elk merk. Dus laten we nou eerst eens afwachten wat er aan de hand is, en hopelijk krijgt Karretje het vertrouwen in het merk Volvo weer een beetje terug.
1 minuut Google leert dat het ook bij de grote duitse 3 voorkomt:
BMW:
Mercedes: https://www.facebook.com/groups/4335950 ... 7640/?_rdr
Audi: https://www.q2forums.co.uk/threads/q2-s ... ssue.1449/
Maar hoe kl*te het ook is, het gebeurt helaas bij elk merk. Dus laten we nou eerst eens afwachten wat er aan de hand is, en hopelijk krijgt Karretje het vertrouwen in het merk Volvo weer een beetje terug.
1 minuut Google leert dat het ook bij de grote duitse 3 voorkomt:
BMW:
Mercedes: https://www.facebook.com/groups/4335950 ... 7640/?_rdr
Audi: https://www.q2forums.co.uk/threads/q2-s ... ssue.1449/
Life is what happens while you're busy making other plans
- diesel01
- Geartronic member
Ooh dan hebben we wat te kiezen in welk merk we graag zonder remmen de bergen in willen.
Weet je wat mij zoooo stoort....Het braafste jongentje van de klas willen zijn, kopers te pas en te onpas mailtjes sturen over veiligheid, begrenzing instellen, doelstellingen hebben dat niemand in 2025 om het leven mag komen in een Volvo.
Trek ik in een 2022 V90 een deur open om de caravan achteruit op een brug te rijden dan springt de auto uit de versnelling en in de p stand met allemaal piepjes en melding deur open.
Tegenwoordig steevast de CTA achteruit uit staan want hij springt een keer of 3 op de rem omdat er een grindtegel iets omhoog ligt en dies meer.
Maar iets essentieels als een voetrem weigert dienst NB in de bergen.
Weet je wat mij zoooo stoort....Het braafste jongentje van de klas willen zijn, kopers te pas en te onpas mailtjes sturen over veiligheid, begrenzing instellen, doelstellingen hebben dat niemand in 2025 om het leven mag komen in een Volvo.
Trek ik in een 2022 V90 een deur open om de caravan achteruit op een brug te rijden dan springt de auto uit de versnelling en in de p stand met allemaal piepjes en melding deur open.
Tegenwoordig steevast de CTA achteruit uit staan want hij springt een keer of 3 op de rem omdat er een grindtegel iets omhoog ligt en dies meer.
Maar iets essentieels als een voetrem weigert dienst NB in de bergen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Philken
- 5th Gear member
al die aannames hier, en er is precies een opbod hoe erg het wel is...
aangezien de TS een metaalachtig geluid gehoord heeft vlak voor het remfalen, is er misschien een externe oorzaak dat deze situatie heeft veroorzaakt, zouden we dus niet beter afwachten tot de auto onderzocht is vooraleer conclusies te trekken? in Nederland zijn er nu ook geen grote bergen met bijhorende afdalingen(zelfs niet in België)
ik veronderstel dat de helft van de mensen hier vanaf nu niet meer met zijn v60 rijdt en met de fiets gaat werken?
misschien relativeer ik te veel maar ik zal me pas zorgen maken indien er een probleem wordt vastgesteld die een weerslag heeft op alle onlangs geleverde v60's(bvb een onderdeel die afwijkt van de norm, constructiefout etc)
aangezien de TS een metaalachtig geluid gehoord heeft vlak voor het remfalen, is er misschien een externe oorzaak dat deze situatie heeft veroorzaakt, zouden we dus niet beter afwachten tot de auto onderzocht is vooraleer conclusies te trekken? in Nederland zijn er nu ook geen grote bergen met bijhorende afdalingen(zelfs niet in België)
ik veronderstel dat de helft van de mensen hier vanaf nu niet meer met zijn v60 rijdt en met de fiets gaat werken?
misschien relativeer ik te veel maar ik zal me pas zorgen maken indien er een probleem wordt vastgesteld die een weerslag heeft op alle onlangs geleverde v60's(bvb een onderdeel die afwijkt van de norm, constructiefout etc)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Fredhead
- Geartronic member
Hier ben ik dus ook heel benieuwd naar.
De frustraties over de veiligheidssystemen zijn leuk maar diezelfde systemen zijn ook verplicht gesteld dus Volvo zal wel moeten net als ieder ander merk.
Dat de remmen ermee stoppen dat hoort gewoon écht niet en ben erg benieuwd naar de uitkomst als de auto is onderzocht
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
Mijn collega had ook nul rem meer, daar gingen zoals gezegd wel de rode lampjes branden een paar seconde voordat de auto niet meer remde. Daarna is de auto naar de garage geweest (ik zou even na moeten vragen wat er toen is gedaan)
Paar weken later had ie het weer. gelukkig in de file en de ruimt een oprit te nemen die omhoog liep.
Daarna wilde hij hem uiteraard niet meer terug, Ook die twede keer is er wel wat vervangen, maar ik weet niet meer wat.
Nu was dat een XC40 EV, maar toch het is dus niet 1 model
Paar weken later had ie het weer. gelukkig in de file en de ruimt een oprit te nemen die omhoog liep.
Daarna wilde hij hem uiteraard niet meer terug, Ook die twede keer is er wel wat vervangen, maar ik weet niet meer wat.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 7th Gear member
Op Reddit staan ook twee gevallen bij de XC40 EVwasbeer2006 schreef: ↑03.06.2025 - 19:33 Mijn collega had ook nul rem meer, daar gingen zoals gezegd wel de rode lampjes branden een paar seconde voordat de auto niet meer remde. Daarna is de auto naar de garage geweest (ik zou even na moeten vragen wat er toen is gedaan)
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- Starter
Ontvingen zojuist een mail dat de auto “waarschijnlijk” 19 juni naar Nederland komt. Dit is wel nog afhankelijk of de vrachtwagen vol is. Zoals ik het lees is Athlon als Volvo Nederland er “alles” aan gelegen de root cause zo snel mogelijk te onderzoeken………. BELACHELIJK
- diesel01
- Geartronic member
Ik zou een mannetje met een XC90 en trailer naar Italië sturen, V60 onder het doek op de trailer zetten en direct door naar Beesd.
V90 T6 Recharge Rdesign
- diesel01
- Geartronic member
Diezelfde systemen werkten perfect in de vorige V90, ik ben, in tegenstelling tot jou, ervaringsdeskundige!Fredhead schreef: ↑03.06.2025 - 19:32Hier ben ik dus ook heel benieuwd naar.
De frustraties over de veiligheidssystemen zijn leuk maar diezelfde systemen zijn ook verplicht gesteld dus Volvo zal wel moeten net als ieder ander merk.
Dat de remmen ermee stoppen dat hoort gewoon écht niet en ben erg benieuwd naar de uitkomst als de auto is onderzocht
V90 T6 Recharge Rdesign
- Henry82
- 5th Gear member
Gelukkig werken de remsystemen in 99.9% van alle auto's goed, maar daar heb je geen fluit aan als je net bij die 0.1% hoort.
Ik zou in dit geval ook zorgen dat die auto binnen een week op een brug staat, en het gevoel geven dat er echt alles aan gedaan wordt om eea te achterhalen.
Ik zou in dit geval ook zorgen dat die auto binnen een week op een brug staat, en het gevoel geven dat er echt alles aan gedaan wordt om eea te achterhalen.
Life is what happens while you're busy making other plans
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik vermoed dat Athlon vaste afspraken met een autotransporteur als b.v. Logicx heeft en dat jouw auto gewoon standaard wordt ingepland op een route waar nog meer auto's worden opgehaald. Volvo heeft daar mogelijk weinig over te zeggen. De auto is eigendom van Athlon en zij betalen het vervoer.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- raspaardje
- 6th Gear member
Zo is het.Ben schreef: ↑05.06.2025 - 15:03 Ik vermoed dat Athlon vaste afspraken met een autotransporteur als b.v. Logicx heeft en dat jouw auto gewoon standaard wordt ingepland op een route waar nog meer auto's worden opgehaald. Volvo heeft daar mogelijk weinig over te zeggen. De auto is eigendom van Athlon en zij betalen het vervoer.
En tegelijkertijd onderneemt Volvo ook geen enkele extra actie om wellicht een groot veiligheidsissue snel te kunnen onderzoeken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
- diesel01
- Geartronic member
Exact mijn punt.raspaardje schreef: ↑05.06.2025 - 15:07Zo is het.Ben schreef: ↑05.06.2025 - 15:03 Ik vermoed dat Athlon vaste afspraken met een autotransporteur als b.v. Logicx heeft en dat jouw auto gewoon standaard wordt ingepland op een route waar nog meer auto's worden opgehaald. Volvo heeft daar mogelijk weinig over te zeggen. De auto is eigendom van Athlon en zij betalen het vervoer.
En tegelijkertijd onderneemt Volvo ook geen enkele extra actie om wellicht een groot veiligheidsissue snel te kunnen onderzoeken.
Het gaat echt pas leven als het een groter dingetje is dan 2 "incidenten" en er mensen gewond raken omdat remmen dienst weigeren
V90 T6 Recharge Rdesign