S60 2.4 170pk bj 2003 km stand 325000. Vorige week nieuwe apk beurt en distributieriem
Wat is jouw km stand???
Geplaatst: 31.05.2024 - 14:46
door Malmö
Eigenlijk zijn dit allemaal niet eens bijzondere km.standen als je het vergelijkt met een Lexus die gewoon ff 1,6 miljoen km's op de teller zet met eerste motor en transmissie en dan nog steeds loopt als een zonnetje:
Bovendien, om een Volvo de 4 ton te laten halen dien je een kapitaal te investeren. Voor datzelfde geld had je ondertussen ook een nieuwe auto kunnen kopen.
Zo goed zijn ze dus niet.
Wat is jouw km stand???
Geplaatst: 31.05.2024 - 15:03
door volvo440special
Men hoort het hier niet graag. Maar je hebt helemaal gelijk Malmö.
Wat is jouw km stand???
Geplaatst: 31.05.2024 - 16:47
door Malmö
volvo440special schreef: ↑31.05.2024 - 15:03
Men hoort het hier niet graag. Maar je hebt helemaal gelijk Malmö.
Die Volvo "kwaliteit" is gewoon een door wat merk idioten in stand gehouden utopie waarbij men vooral op social media loopt te strooien met termen als "net ingelopen", "inloopolie kan er nu wel uit" en "Volvo for life". Volvo is gewoon een totaal overrated merk vooral wat het kwaliteitsimago betreft.
Was net nog ff mijn bougies aan het vervangen. Die hele ommanteling van de bobinebekabeling viel in stukken gruis uit elkaar. Alles wat van kunststof is valt bij een Volvo op den duur helemaal aan gruzelementen. Zie ook het topic wat ik gisteren opende over die oliefilter behuizing waaruit hele stukken kunststof zijn afgebroken en dus nu in het carter liggen rond te dwarrelen. Dat is toch geen kwaliteit man! Bij die Lexus van hierboven is zoiets na een tonnetje of 8 nog als nieuw. Bij een Honda evenzo. Zelfs bij een Franse wagen maak ik dit soort ellende nooit mee.
Wat is jouw km stand???
Geplaatst: 01.06.2024 - 18:26
door Johan s60
.
Malmö schreef: ↑31.05.2024 - 14:46
Bovendien, om een Volvo de 4 ton te laten halen dien je een kapitaal te investeren. Voor datzelfde geld had je ondertussen ook een nieuwe auto kunnen kopen.
Zo goed zijn ze dus niet.
Deze vergelijking hoor je weleens vaker maar gaat altijd mank.
De mijne tikt bijna de 4 ton aan, dat heeft 15.000 euro aan onderhoud gekost, maar allemaal normaal onderhoud, dat is onvermijdelijk zonder onderhoud haal je die 4 ton dus niet, ook een Lexus niet.
Wat is jouw km stand???
Geplaatst: 01.06.2024 - 19:53
door volvo440special
Hoezo gaat dat altijd mank? Ik lees op je profiel dat je onderhoud zelf doet, dan is het logisch dat je het kunt beperken tot 'maar' €15.000. Dat haal je niet als je de auto bij de garage moet zetten. Een Lexus vergt zeker onderhoud; maar dit blijft beperkt tot olie, filters, ruitenwissers, remmen en banden. Zou je dit allemaal zelf doen, ben je een fractie van die €15.000 kwijt.
Wat is jouw km stand???
Geplaatst: 01.06.2024 - 21:46
door Malmö
volvo440special schreef: ↑01.06.2024 - 19:53
Hoezo gaat dat altijd mank? Ik lees op je profiel dat je onderhoud zelf doet, dan is het logisch dat je het kunt beperken tot 'maar' €15.000. Dat haal je niet als je de auto bij de garage moet zetten. Een Lexus vergt zeker onderhoud; maar dit blijft beperkt tot olie, filters, ruitenwissers, remmen en banden. Zou je dit allemaal zelf doen, ben je een fractie van die €15.000 kwijt.
Exact zo is het! Er zijn heel veel Volvo predikanten die ons op social media willen doen geloven dat je ff met alleen wat normaal onderhoud met een Volvo die meest wilde en hoge km.standen kan behalen. Dat is een grote leugen.
Je zal heel veel geld moeten investeren om met een Volvo de 4 ton te halen. En heel vaak halen ze die 4 ton helemaal niet zonder motorwissel of bakwissel. Lees maar eens de topics van Jeroenspock.
En als je al dat onderhoud en reparaties moet laten doen bij een dealer ben je een godsvermogen kwijt. En dan heb ik het nog helemaal niet over een officiële Volvo dealer die tegenwoordig qua uurloon dik over de 120 euro zitten. Ik hoor zelfs al bedragen van 150 euro en meer langs komen.
Als ik naar mijn eigen S60 kijk heb ik de laatste 80.000km heel wat moeten (laten) vervangen. Waaronder het gehele onderstel met draagarmen en al. Die draagarmen slijten bij Volvo als sneeuw voor de zon. Bij een Honda gaan dit soort onderdelen gewoon een autoleven lang mee.
En eigenlijk ben ik nu alweer aan de beurt want, carterventilatie, oliedrukherstel, startmotor, dynamo, gasklephuis zitten er al weer aan te komen. Zo'n gasklephuis ook bijvoorbeeld. Gaan bij een Volvo om de haverklap stuk. Bij een Toyota/Honda/Lexus gaat zoiets nooit stuk.
Ook kan je bij een Volvo standaard om de 2 ton je gehele uitlaat gaan vervangen. Gaat bij Toyota ook gewoon een autoleven lang mee want compleet gegalvaniseerd. Bij Volvo lijkt de uitlaat uit het goedkoopste soort blik te zijn gemaakt dat ze maar konden vinden want die dingen roesten als de neten.
Ik wil niet zeggen dat een Peugeot, Opel of VW beter is dan een Volvo. Maar als je evenveel geld in een VW investeert als in een Volvo haalt deze ook met gemak de 4 ton.
Bij een Toyota of Honda haal je de 4 ton gemakkelijk met alleen het standaard onderhoud. Als je heel erg veel pech hebt kan je een keer een nieuwe dynamo laten monteren bij de 4,5 ton maar dat was het dan ook. Die auto's lijken wel voor de eeuwigheid te zijn gebouwd.
En niet voor niets rijdt heel Parijs vol met taxi's van de merken Toyota en Lexus. En dat is niet omdat het slechte kwaliteit is kan ik je vertellen.
Wat is jouw km stand???
Geplaatst: 02.06.2024 - 01:20
door Johan s60
Ja je kan pech of geluk hebben, maar ik ben zeker geen Volvo predikant, maar ik denk dat je de Lexus en Honda wel een beetje rooskleurig neerzet, maar ja je weet nu waarschijnlijk wel welk merk je volgende auto zal zijn.
Wat is jouw km stand???
Geplaatst: 02.06.2024 - 01:23
door Johan s60
volvo440special schreef: ↑01.06.2024 - 19:53
Hoezo gaat dat altijd mank? Ik lees op je profiel dat je onderhoud zelf doet, dan is het logisch dat je het kunt beperken tot 'maar' €15.000. Dat haal je niet als je de auto bij de garage moet zetten. Een Lexus vergt zeker onderhoud; maar dit blijft beperkt tot olie, filters, ruitenwissers, remmen en banden. Zou je dit allemaal zelf doen, ben je een fractie van die €15.000 kwijt.
Omdat iedere auto onderhoud nodig heeft, dat kun je dus niet wegcijferen, of je het nu zelf doet of niet.