Alles over de nieuwe V40, foto's filmpjes, introductie

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
E10
2nd Gear member

V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
E10
2nd Gear member

V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
Black kiwi
2nd Gear member

Hmm, ik moet hem nog eens terug zoeken...laatst een Duitse test gelezen met de V40 vs Audi A3 vs VW Golf vs BMW 1-serie vs Mercedes A. Het zal vast geen verassing zijn dat de V40 op de laatste plaats terecht kwam - na de Duitse wagens.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Mike Philippens
3rd Gear member

Black kiwi schreef:Hmm, ik moet hem nog eens terug zoeken...laatst een Duitse test gelezen met de V40 vs Audi A3 vs VW Golf vs BMW 1-serie vs Mercedes A. Het zal vast geen verassing zijn dat de V40 op de laatste plaats terecht kwam - na de Duitse wagens.
Ach, dat hoeft niet meteen 'eigen volk eerst' te zijn. Ik zag laatst ook een filmpje van een Engelse test en daar kwam ie er ook niet best vanaf. Dash was te ingewikkeld (dual zone a/c impossible to figure out...), te hard afgeveerd en zo noemde hij nog meer dingetjes op die 'm niet aanstonden.

Het is maar net waar je naar kijkt, wat je belangrijk vindt en wat je referentiekader is. Een auto 'goed' vinden is geen exacte wetenschap... ;)
E10
2nd Gear member

Afscheid van de Autoweek V40 duurtester: http://www.autoweek.nl/video/3583/afsch ... lvo-v40-t3
spacewagon
3rd Gear member

E10 schreef:Afscheid van de Autoweek V40 duurtester: http://www.autoweek.nl/video/3583/afsch ... lvo-v40-t3
Tsja, die ruimte. Daar hebben ze het altijd over bij AutoWeek. En het klopt, hij is niet zo ruim achterin. Maar ook weer niet schokkend krap. Mijn vorige auto (Fiat Bravo) had achterin minder beenruimte en iets meer hoofdruimte. Qua kofferbak is 'ie gelijk aan de Bravo. En met de A3 vergeleken is 'ie wel dieper, even breed en maar iets minder 'lang'.
Mijn V40: D2 Summum
zakraket
4th Gear member

Zeg maar gerust klein. Ik zat vorige week met 3 vrienden - waarvan 2x 1.90m - in de auto en dan zit je erg krap, met de knieën tegen de rugleuning/dashboard. D.w.z. ik niet ;)
In mijn Seat Leon had ik achter mezelf zeker 15cm beenruimte, nu heb ik krap 5cm. Ook zit ik achterin bijna met mijn hoofd tegen het dak. Ik ben 1.78.
Ook zijn de portieren achter vrij kort en stap ik een stuk lastiger uit dan in de Leon. Wel is de kofferbak iets langer in de V40 :) Die was i de Leon net wat te kort.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Mike Philippens
3rd Gear member

Deze mevrouw lijkt wel erg enthousiast over de V40. Ik versta er alleen geen bal van, maar ze lacht er lief bij, dus dan zal het wel goed zijn... ;)
Afbeelding
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Hahahaha, wat een chick joh :)
Dat scherm is wel klein trouwens wat er in zit.
Volvo - For Life
Mike Philippens
3rd Gear member

MHL schreef:Hahahaha, wat een chick joh :)
Dat scherm is wel klein trouwens wat er in zit.
Is blijkbaar de basic audio zonder 7" scherm en/of navigatie.
Mike Philippens
3rd Gear member

Deze Ruski chick is ook erg enthousiast over de V40. De Cross Country deze keer.
Afbeelding
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Mooie chic eu, auto! :D
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
reingraat
2nd Gear member

[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
spacewagon
3rd Gear member

"Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit onderstel maakt de V40 plankhard. Korte oneffenheden en slechte wegen worden nauwelijks gefilterd en zelfs de geoefende en sportieve rijder zal het als vermoeiend ervaren. In Nederland kom je iets vaker dé nachtmerrie van auto’s met een strak onderstel tegen: drempels. Medepassagiers zuchten al gauw een ‘oef’ door de harde klap die zij krijgen van de strakke vering en demping."
Is het R-Design onderstel hetzelfde als het verlaagde sportonderstel (uit de Dynamic Line van destijds). Dat heb ik, maar ervaar dat plankharde en vermoeiende helemaal niet.
Mijn V40: D2 Summum
LightStar
4th Gear member

spacewagon schreef:
"Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit onderstel maakt de V40 plankhard. Korte oneffenheden en slechte wegen worden nauwelijks gefilterd en zelfs de geoefende en sportieve rijder zal het als vermoeiend ervaren. In Nederland kom je iets vaker dé nachtmerrie van auto’s met een strak onderstel tegen: drempels. Medepassagiers zuchten al gauw een ‘oef’ door de harde klap die zij krijgen van de strakke vering en demping."
Is het R-Design onderstel hetzelfde als het verlaagde sportonderstel (uit de Dynamic Line van destijds). Dat heb ik, maar ervaar dat plankharde en vermoeiende helemaal niet.
Ja dat is hetzelfde.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
HakanC
3rd Gear member

Alleen de D2 R-Design heeft sportonderstel (lager) dacht ik, om aan de CO uitstoot te voldoen voor 14% bijtelling.. Correct me if i am wrong..
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
zakraket
4th Gear member

Ik vind hem ook niet plankhard. Mijn voormalige Seat Leon Sportup (2006) was véél harder. Wel vind ik dat - relatief tov overall veercomfort - korte oneffenheden inderdaad als een knal doorkomen. Op een onprettige manier, die volgens mij niet nodig zou zijn gezien het verder prima rijdt.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
reingraat
2nd Gear member

[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
Get!em
3rd Gear member

Ja, gezeur.

Is een heel specifieke situatie die nauwelijks voorkomt. Die rits bij een mouw gaat geheid ook op andere plekken vastzitten (bij bij een deur op t werk, bij de koffieautomaat.... verzin het maar).

Dat zou het zelfde zijn dat ik ga zeuren dat ze deurklinken op een andere hoogte moeten maken. Ik haak altijd met de lusjes aan de spijkerbroek voor de riem aan de deurklink. Dit komt omdat mijn heupen exact op die hoogte zitten van de deurklink en het lusje precies zo groot is dat hij er in past.
Mike Philippens
3rd Gear member

Tailleurvestjes...tssssk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “V40”