Pagina 61 van 62
Geplaatst: 01.09.2013 - 18:28
door E10
Geplaatst: 05.09.2013 - 21:45
door E10
Geplaatst: 05.09.2013 - 22:07
door Black kiwi
Hmm, ik moet hem nog eens terug zoeken...laatst een Duitse test gelezen met de V40 vs Audi A3 vs VW Golf vs BMW 1-serie vs Mercedes A. Het zal vast geen verassing zijn dat de V40 op de laatste plaats terecht kwam - na de Duitse wagens.
Geplaatst: 06.09.2013 - 01:21
door Mike Philippens
Black kiwi schreef:Hmm, ik moet hem nog eens terug zoeken...laatst een Duitse test gelezen met de V40 vs Audi A3 vs VW Golf vs BMW 1-serie vs Mercedes A. Het zal vast geen verassing zijn dat de V40 op de laatste plaats terecht kwam - na de Duitse wagens.
Ach, dat hoeft niet meteen 'eigen volk eerst' te zijn. Ik zag laatst ook een filmpje van een Engelse test en daar kwam ie er ook niet best vanaf. Dash was te ingewikkeld (dual zone a/c impossible to figure out...), te hard afgeveerd en zo noemde hij nog meer dingetjes op die 'm niet aanstonden.
Het is maar net waar je naar kijkt, wat je belangrijk vindt en wat je referentiekader is. Een auto 'goed' vinden is geen exacte wetenschap...

Geplaatst: 09.09.2013 - 22:20
door E10
Geplaatst: 10.09.2013 - 08:33
door spacewagon
Tsja, die ruimte. Daar hebben ze het altijd over bij AutoWeek. En het klopt, hij is niet zo ruim achterin. Maar ook weer niet schokkend krap. Mijn vorige auto (Fiat Bravo) had achterin minder beenruimte en iets meer hoofdruimte. Qua kofferbak is 'ie gelijk aan de Bravo. En met de A3 vergeleken is 'ie wel dieper, even breed en maar iets minder 'lang'.
Geplaatst: 10.09.2013 - 10:10
door zakraket
Zeg maar gerust klein. Ik zat vorige week met 3 vrienden - waarvan 2x 1.90m - in de auto en dan zit je erg krap, met de knieën tegen de rugleuning/dashboard. D.w.z. ik niet

In mijn Seat Leon had ik achter mezelf zeker 15cm beenruimte, nu heb ik krap 5cm. Ook zit ik achterin bijna met mijn hoofd tegen het dak. Ik ben 1.78.
Ook zijn de portieren achter vrij kort en stap ik een stuk lastiger uit dan in de Leon. Wel is de kofferbak iets langer in de V40

Die was i de Leon net wat te kort.
Geplaatst: 13.09.2013 - 01:14
door Mike Philippens
Deze mevrouw lijkt wel erg enthousiast over de V40. Ik versta er alleen geen bal van, maar ze lacht er lief bij, dus dan zal het wel goed zijn...

Geplaatst: 13.09.2013 - 11:05
door MHL
Hahahaha, wat een chick joh

Dat scherm is wel klein trouwens wat er in zit.
Geplaatst: 13.09.2013 - 14:04
door Mike Philippens
MHL schreef:Hahahaha, wat een chick joh

Dat scherm is wel klein trouwens wat er in zit.
Is blijkbaar de basic audio zonder 7" scherm en/of navigatie.
Geplaatst: 13.09.2013 - 14:08
door Mike Philippens
Deze Ruski chick is ook erg enthousiast over de V40. De Cross Country deze keer.
Geplaatst: 14.09.2013 - 10:07
door Denief
Mooie chic eu, auto!

Geplaatst: 18.09.2013 - 14:25
door reingraat
Geplaatst: 18.09.2013 - 16:40
door spacewagon
"Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit onderstel maakt de V40 plankhard. Korte oneffenheden en slechte wegen worden nauwelijks gefilterd en zelfs de geoefende en sportieve rijder zal het als vermoeiend ervaren. In Nederland kom je iets vaker dé nachtmerrie van auto’s met een strak onderstel tegen: drempels. Medepassagiers zuchten al gauw een ‘oef’ door de harde klap die zij krijgen van de strakke vering en demping."
Is het R-Design onderstel hetzelfde als het verlaagde sportonderstel (uit de Dynamic Line van destijds). Dat heb ik, maar ervaar dat plankharde en vermoeiende helemaal niet.
Geplaatst: 18.09.2013 - 16:46
door LightStar
spacewagon schreef:
"Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit onderstel maakt de V40 plankhard. Korte oneffenheden en slechte wegen worden nauwelijks gefilterd en zelfs de geoefende en sportieve rijder zal het als vermoeiend ervaren. In Nederland kom je iets vaker dé nachtmerrie van auto’s met een strak onderstel tegen: drempels. Medepassagiers zuchten al gauw een ‘oef’ door de harde klap die zij krijgen van de strakke vering en demping."
Is het R-Design onderstel hetzelfde als het verlaagde sportonderstel (uit de Dynamic Line van destijds). Dat heb ik, maar ervaar dat plankharde en vermoeiende helemaal niet.
Ja dat is hetzelfde.
Geplaatst: 18.09.2013 - 16:52
door HakanC
Alleen de D2 R-Design heeft sportonderstel (lager) dacht ik, om aan de CO uitstoot te voldoen voor 14% bijtelling.. Correct me if i am wrong..
Geplaatst: 18.09.2013 - 16:53
door zakraket
Ik vind hem ook niet plankhard. Mijn voormalige Seat Leon Sportup (2006) was véél harder. Wel vind ik dat - relatief tov overall veercomfort - korte oneffenheden inderdaad als een knal doorkomen. Op een onprettige manier, die volgens mij niet nodig zou zijn gezien het verder prima rijdt.
Geplaatst: 19.09.2013 - 16:11
door reingraat
Geplaatst: 19.09.2013 - 16:43
door Get!em
Ja, gezeur.
Is een heel specifieke situatie die nauwelijks voorkomt. Die rits bij een mouw gaat geheid ook op andere plekken vastzitten (bij bij een deur op t werk, bij de koffieautomaat.... verzin het maar).
Dat zou het zelfde zijn dat ik ga zeuren dat ze deurklinken op een andere hoogte moeten maken. Ik haak altijd met de lusjes aan de spijkerbroek voor de riem aan de deurklink. Dit komt omdat mijn heupen exact op die hoogte zitten van de deurklink en het lusje precies zo groot is dat hij er in past.
Geplaatst: 20.09.2013 - 00:11
door Mike Philippens
Tailleurvestjes...tssssk