Pagina 61 van 83
Geplaatst: 22.10.2013 - 08:45
door Soepkop
Vandaag de eerste keer getankt.... Wat een drama :bad-words: Tank sloeg continue af, met als gevolg dat je niet aanvoelt wanneer die afslaat omdat de tank vol is. Gevolg: diesel die uit de tank klutst :roll:
Tips anyone??
Geplaatst: 22.10.2013 - 08:49
door djidee
Raar, herken dat helemaal niet (inmiddels 44.000 km op de teller staan).
Ja, er zijn pompen waar hij soms de eerste paar keer afslaat, of hij moeilijk in/uit gaat, met name de onbemande pompen waar het vulpistool verbogen is.
Maar verder is het gewoon vullen tot hij afslaat (ook gewoon te zien aan de teller op de pomp zelf natuurlijk), even paar seconden wachten en dan eruit halen. Nooit gedonder.
Geplaatst: 22.10.2013 - 09:07
door Soepkop
Djidee, dank voor je reactie. Vreemd inderdaad. Ik heb dit zelf in 25 jaar autorijden en meer dan 1.000.000 kilometers nooit meegemaakt. Het was trouwens bij een BP tankstation.
Geplaatst: 22.10.2013 - 09:18
door Evinyatar
Ik heb exact hetzelfde probleem bij de Esso om de hoek. Ik had het ook een keer bij een Esso in Frankrijk op de terugweg van vakantie; toen kon ik enkel tanken door de hendel heel minimaal in te drukken zodat het heel erg traag liep. Anders sprong de pomp na een fractie van een seconde weer af.
Dit heb ik nooit eerder meegemaakt met mijn andere Volvo's of de andere wagens daarvoor, en ga er zeker melding van maken bij de volgende beurt.
Geplaatst: 22.10.2013 - 10:07
door Timmy
Evinyatar schreef:
Dit heb ik nooit eerder meegemaakt met mijn andere Volvo's of de andere wagens daarvoor, en ga er zeker melding van maken bij de volgende beurt.
De V40 heeft in tegenstelling tot veel andere auto's geen dop meer maar twee ingebouwde kleppen. Als je het vulpistool niet ver genoeg induwt dan kan het zijn dat je wel een klep bent gepasseerd maar niet de volgende.
Geplaatst: 22.10.2013 - 10:28
door Get!em
Vulpistool diep in opening drukken en dan tanken en als hij toch steeds direct afslaat, het vulpistool met de onderkant iets schuinhouden naar achterkant van de auto en dan opnieuw proberen.
Na afslaan van vulpistool bij volle tank, nog minimaal 5 seconden wachten voor eruithalen, anders krijg je inderdaad een fontein (zie ook handleiding).
Geplaatst: 22.10.2013 - 10:45
door Gait
Heeft eens een topic over gestaan in het V50/S40 deel van het forum, die hebben er ook last van.
Truukje wat bij mijn V50 doorgaans wel werkt is om het vulpistool een kwartslag te draaien.
Geplaatst: 22.10.2013 - 11:26
door Voskuh
Ik heb er ook geen last van.
Wat ik me wel afvraag is hoe dat zit met een jerrycan ..
Geplaatst: 22.10.2013 - 12:48
door spacewagon
spacewagon schreef:patvdberg schreef:@spacewagon, mooi om te zien dat ze zoveel hebben kunnen verhelpen. Dat metaalachtige geluid achter, dat is zeker alleen met rijden en klinkt alsof metaal op metaal ligt te resoneren? (je hoort het alleen als je bijvoorbeeld aan het bellen bent als het stiller is in de auto)
Exact! Het viel me inderdaad op toen ik aan het bellen was. Soort metaal op metaal inderdaad.
Helaas, het geluid is niet verdwenen. Het is zelfs erger geworden.
Geplaatst: 22.10.2013 - 12:51
door RLB
Voskuh schreef:Ik heb er ook geen last van.
Wat ik me wel afvraag is hoe dat zit met een jerrycan ..
Er zit als het goed is een een trechter onder de vloer van de kofferbak, dus geen probleem.
Geplaatst: 22.10.2013 - 13:00
door patvdberg
spacewagon: Helaas, het geluid is niet verdwenen. Het is zelfs erger geworden.
Dat is jammer zeg, bemerk inderdaad dat het vaak in 2x gedaan moet worden voordat het goed is. Ze hadden bij mij de 2 krakende panelen/speakers in eerste instantie opgelost, rechtsvoor was het na 1 dag alweer terug. Linksachter ook, maar daar haalde ik tussen het metaal en plastic een afgebroken stuk plastic tussen vandaan (soort haak, denk om vast te klikken).
Geplaatst: 22.10.2013 - 22:29
door Mike Philippens
Evinyatar schreef:Ik heb exact hetzelfde probleem bij de Esso om de hoek. Ik had het ook een keer bij een Esso in Frankrijk op de terugweg van vakantie; toen kon ik enkel tanken door de hendel heel minimaal in te drukken zodat het heel erg traag liep. Anders sprong de pomp na een fractie van een seconde weer af.
Dit heb ik nooit eerder meegemaakt met mijn andere Volvo's of de andere wagens daarvoor, en ga er zeker melding van maken bij de volgende beurt.
Ik denk niet dat ze daar iets aan kunnen doen. Het moet iets met de pomp zijn (afwijkende maat ofzo). Ik heb in mijn C30 ook zo'n ding zitten en het is maar één keer niet goed gegaan. Na een beetje rommelen en draaien lukte het. Maar aangezien het nergens anders mis gaat, moet het wel iets met de pomp zijn. De maat of een obstakel dat nét te groot is voor de opening waardoor hij er niet ver genoeg in past. Of de brandstof komt er te snel uit.
Geplaatst: 23.10.2013 - 11:19
door Evinyatar
Heb al bijna elke combinatie geprobeerd van hoeken en dieptes maar bij die Esso gaat het bij geen enkele pomp ooit goed. Mijn S40 en C30 deden soms ook wat moeilijk, maar uiteindelijk lukte het altijd wel met wat draaien en rommelen. Met de V40 lukt het echter gewoon nooit bij dit tankstation. Gelukkig zijn er nog andere tankstations in de buurt, maar het lijkt dus geen geisoleerd geval te zijn.
Geplaatst: 23.10.2013 - 11:26
door Voskuh
Evinyatar schreef:Heb al bijna elke combinatie geprobeerd van hoeken en dieptes maar bij die Esso gaat het bij geen enkele pomp ooit goed. Mijn S40 en C30 deden soms ook wat moeilijk, maar uiteindelijk lukte het altijd wel met wat draaien en rommelen. Met de V40 lukt het echter gewoon nooit bij dit tankstation. Gelukkig zijn er nog andere tankstations in de buurt, maar het lijkt dus geen geisoleerd geval te zijn.
Laatst bij de Esso getankt, maar geen problemen.
Geplaatst: 23.10.2013 - 12:15
door djidee
Wat uit kan maken: Onbemande pomp bij ons heeft 2 eilanden. Bij 1 eiland kunnen ook vrachtwagens tanken en zit er zo'n knop op voor 'hoge snelheid'. Echter, regulier zit er ook al wat meer kracht achter deze pompen (vult sneller dan het andere eiland) en daar heb ik met de V40 wel wat geouwehoer mee gehad als het pistool niet recht is. Het andere eiland is nooit een probleem
Geplaatst: 23.10.2013 - 17:25
door Morri
empee1977 schreef:Frank_7maart schreef:Nu een klein maandje in bezit, de ervaringen:
Premium sound is echt heel erg mooi. Menu's werken ook goed (geen sensus touch). Wel een kleine trilling in mijn rechterdeur bij heel veel bass, dus dat mogen ze bij de eerste beurt goed vastzetten. De navigatie is overzichtelijk, alleen werkt het Traffic Information systeem niet zo handig. (Het is mij nog niet gelukt een complete lijst van alle bekende files etc te krijgen, alleen van files op mijn route. Bij iedereen zo, of doe ik iets verkeerd?)
Motor is prima (T3), al vind ik hem in zijn 1e versnelling wel heel traag (de stoplichtsprintjes). Rond 3500 toeren lijk te motor in te houden, en dan nog een eindsprintje vanaf 5000 toeren. In de andere versnellingen geen last van. Heerlijk geluid trouwens als je hem doortrekt

Verder rijdt de auto erg ontspannend en stil.
Ruimte en zicht ook allemaal super. Ik heb het panoramadak (op zich niet nuttig, wel erg mooi licht van binnen en gaaf van buiten met het zwarte dak icm Rebel Blue), en hem geen enkel probleem met hoofdruimte (ben 1.90 mtr). Wel de kantelbare zitting aanvinken, want dat maakt de zit beter. De volledig lederen bekleding staat erg goed, en zit ook lekker. Hoofdruimte achterin is voor de gemiddelde man wel bedroevend, gelukkig zit ik daar nooit.
Donderdag komt de snelheidstest in Duitsland, kijken of rechtdoor net zo lekker gaat als de bocht om. Sportonderstel icm 18" is prima mee te rijden (had hiervoor een giullietta, en dat was met zelfde combinatie een heel stuk hobbeliger).
Het enige nadeel van deze auto tot dus ver: de draaicircel.. NIET NORMAAL!
Die trilling herken ik bij veel bass ... nu heb ik nooit zoveel bass erin om eerlijk te zijn, maar je wilt natuurlijk wel uitproberen.
Hier nog een die het herkend na een week in bezit te hebben.. De bass staat al 4 streepjes onder het midden.
Heel eerlijk valt het me een beetje tegen dat premium sound (niet dat het slecht is hoor).. Het geluid in mijn Audi (8 speakers, niet eens Bose t.o.v. de 10 nu) was toch wel een stukje beter en kon met name veel harder zonder te "vervormen"... zal binnenkort wel het trillen even melden in de rechterdeur voor / achter.
Verder nog wel wat ervaringen / vragen met USB afspelen, maar ik zal even zoeken of die vragen niet al eerder beantwoord zijn ergens op dit forum..

Geplaatst: 24.10.2013 - 09:44
door SaturN
Heeft de boordcomputer een mogelijkheid om de duur van de rit te laten zien?
Mijn vorige auto (Audi A3) had een klokje die ging lopen op het moment van starten, dus aantal uur/minuten.
En hoe kan je nu RDS verkeersinfo makkelijk zien? In het menu staat regelmatig er zijn verkeersmeldingen, dan open je dat en krijg je "er zijn geen meldingen"...
Geplaatst: 24.10.2013 - 09:54
door Timmy
SaturN schreef:Heeft de boordcomputer een mogelijkheid om de duur van de rit te laten zien?
Mijn vorige auto (Audi A3) had een klokje die ging lopen op het moment van starten, dus aantal uur/minuten.
En hoe kan je nu RNS verkeersinfo makkelijk zien? In het menu staat regelmatig er zijn verkeersmeldingen, dan open je dat en krijg je "er zijn geen meldingen"...
Beide antwoorden zullen je wel teleurstellen. Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om de ritduur te bekijken. Het zelfde geldt voor een net overzicht met daarin alle verkeersmeldingen (je kan ze alleen zien door de kaart te verschuiven).
Als er verkeersmeldingen op je route zijn dan verschijnt er een geel TMC driehoekje in het beeld.
Geplaatst: 24.10.2013 - 09:57
door dbt
SaturN schreef:
Heeft de boordcomputer een mogelijkheid om de duur van de rit te laten zien?
Mijn vorige auto (Audi A3) had een klokje die ging lopen op het moment van starten, dus aantal uur/minuten.
In het scherm verbruik o.i.d. onder my car kun je de ritduur zien (linksonder in het scherm). Deze reset niet zelf elke rit overigens. Ik heb hem zelf nog niet gereset ook dus is al 3000 km aan het tellen

.
Geplaatst: 24.10.2013 - 10:06
door Get!em
Druk in het venster My Car --> Verbruik eens op de OK knop (of scrollweel op je stuur). Dan krijg je een menu, daarin kun je aangeven dat je hem elke cyclus weer wilt resetten.
Wat met cyclus wordt bedoelt weet ik niet, maar mijn vermoeden is elke keer dat je start.
dan zie je de km, de tijd en verbruik tijdens die cyclus.