Ik heb me voorgenomen om iig de velgen te wassen...... Dit weekend. Hoop ik. Denk ik

Idem hier. Was hem bij voorkeur niet in de winter, je kunt er toch niet tegenaan wassen. En even de wasstraat... niet met deze auto!sbv schreef: Gewoon niet wassen, komt in het voorjaar wel weer. Ik zal wel raar zijn dat ik mijn auto al 4 maanden niet gewassen heb. Binnenkant zorg ik voor dat deze netjes schoon is en buiten haal ik enkel vogelpoep er direct af. Rest komt na de winter wel
Ook last van.Fulaks schreef: Het wisbereik van je achterruitenwisser valt me op. Bij mij doet ie het wel symmetrisch. Misschien gewoon zaak om er even af te halen en één nokje te verzetten ? Ik hou erg van symmetrie... (ja, ik ben ook die autist die als hij een dakbox monteert met een vouwmetertje nakijkt of hij mooi recht en in het midden staat; onder Volvo-liefhebbers durf ik me daarvoor en enkel hier te outen)
Wat wassen betreft heb ik dat niet, af en toe door de carwash. Er zit hier in de omgeving een goede ANAC-carwash, dat volstaat in de winter. Bij mooi weer zal ik sporadisch zelf de microvezelhandschoen eens opnemen...
Maar wanneer ik hem een nokje verzet dan zit hij scheef op het raam bij stilstand, toch?Fulaks schreef: Het wisbereik van je achterruitenwisser valt me op. Bij mij doet ie het wel symmetrisch. Misschien gewoon zaak om er even af te halen en één nokje te verzetten ? Ik hou erg van symmetrie...
Eens met Fulaks, dakkoffer moet precies mooi in het midden zitten!Fulaks schreef: ....Ik hou erg van symmetrie... (ja, ik ben ook die autist die als hij een dakbox monteert met een vouwmetertje nakijkt of hij mooi recht en in het midden staat; onder Volvo-liefhebbers durf ik me daarvoor en enkel hier te outen)
Wat wassen betreft heb ik dat niet, af en toe door de carwash. Er zit hier in de omgeving een goede ANAC-carwash, dat volstaat in de winter. Bij mooi weer zal ik sporadisch zelf de microvezelhandschoen eens opnemen...
Da's ook weer waar natuurlijk. Gewoon laten zitten dan maar...PGV70 schreef: Precies, de wisser staat bij jou mooi horizontaal in de ruststand, dus ik zou 'm niet gaan verdraaien.
Idem voor mijn persoontje.Ook last van.
Kijk, iemand die niet bang is om hard te werken! Goed idee van die bouwlamp trouwens, die ga ik zelf ook eens proberen. Op dit moment ga ik in het donker van en naar huis, dus aan wassen kom ik niet toe.en komt er familie langs dan nemen we die ook direct even mee.
Dus als ik per abuis mijn wagen bij jou op de oprit zet, ik kom nog al eens in die bewuste regiodiesel01 schreef: Hij was zo ranzig dat ik hem eerst bij de wasbox met warm water en zeep onder druk heb gewassen, daarna met koud water afgespoten en toen naar huis om met tuinslang en handsop te wassen.
Door de glascoating op auto en velgen is het een eitje om hem schoon te krijgen.
Ik kon zonder de broekspijp niet vies te krijgen niet meer in de auto komen, een lichte broek met een zwarte streep ziet er ook niet uit en bovendien een schone auto rijdt lekkerder.![]()
![]()
Komende weekend zitten we al op tijd in Bremen dus volgend weekend zou pas een mogelijkheid zijn.
En daarna gewoon weer elke zaterdag even thuis op de oprit en komt er familie langs dan nemen we die ook direct even mee.
JA!diesel01 schreef: Is het ook noodzaak om hulp te zoeken wanneer je in het donker met bouwlamp aan het auto wassen slaat?
Kon het niet langer aan zien, niet te filmen hoe ranzig de V was.
Hij staat nu weer te blinken, eerste zaterdag dat ik weer tijd had om te wassen zou volgende week zijn.
3 weken niet wassen met dit weer kan gewoon niet.
Denk dat dat deel in elk geval van korte duur zal zijndiesel01 schreef:
Maar goed buiten box 3 problemen gaan we morgen bier drinken in Bremen, vanavond de sauna in en de auto is schoon.
Het gaat dus eigenlijk best goed.![]()
![]()