Pagina 62 van 162
Geplaatst: 13.02.2013 - 08:50
door P-V60
Ik blijf inderdaad in dat geval ook rond de 72k hangen.. Over de CC, dat is echt een geweldige feature. Al moet je bij slagbomen en wegversmallingen wel opletten dat je je niet het lazarus schrikt... hij wil dan namelijk nog wel eens stampij maken

Geplaatst: 13.02.2013 - 09:14
door IkeV70
Wat houdt precies die inscription lak in?
Geplaatst: 13.02.2013 - 09:17
door Paul
Speciale kleur, die moet twee keer door die straat, dus vragen ze twee keer de prijs.
Ik neem heerlijk de Base Color

ICE WHITE

Geplaatst: 13.02.2013 - 09:30
door BanRay
Ik hoop eigenlijk op wat nieuwe kleuren voor PIH MJ14. Zoals Terra Bronze van de XC60 of Twilight Bronze van de XC90 of Raw Copper van de V40...
Geplaatst: 13.02.2013 - 09:38
door IkeV70
Als je MY2014 volledig aankleedt zoals MY2013 dan wordt ie wel wat duurder ja. Maar er zijn wel wat opties die je rustig achterwege kunt laten zonder dat je rijplezier ervan te lijden heeft (zoals die inscription lak)
Geplaatst: 13.02.2013 - 10:09
door BanRay
Tijdens de beurs van Genève wordt een nieuwe versie van VOC getoond:
https://www.media.volvocars.com/global/ ... iaid=47642
Je kunt dan ook routes in de app plannen en die naar je auto sturen. Waarom dat is beperkt tot routes van 50km weet ik niet...
Voor wat betreft preconditioning in de PIH met VOC: mij is nog steeds niet duidelijk of hiervoor de standaard parkeerverwarming voldoende is. Die vraag heb ik inmiddels uitgezet. Ook hoe lang verwarmen/afkoelen nu eigenlijk duurt (vanaf een bepaalde starttemperatuur).
Geplaatst: 13.02.2013 - 10:21
door volvosan
BanRay schreef:
Voor wat betreft preconditioning in de PIH met VOC: mij is nog steeds niet duidelijk of hiervoor de standaard parkeerverwarming voldoende is. Die vraag heb ik inmiddels uitgezet. Ook hoe lang verwarmen/afkoelen nu eigenlijk duurt (vanaf een bepaalde starttemperatuur).
Is mij ook nog niet duidelijk ; gaat het hier alleen om voorverwarming wanneer hij aan de electrischeteitskabel ligt ; of is er ook voorverwarming via starten van de (hulp)motor/diesel ?
Geplaatst: 13.02.2013 - 10:30
door BanRay
Ik heb de volgende vragen uitstaan. Wanneer ik antwoord heb koppel ik dat hier uiteraard terug:
-Kan verwarmen/koelen van de PIH via VOC zoals staat op
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... ybrid.aspx met de parkeerverwarming die standaard op de PIH zit?
-Zo nee, wat is er dan nodig?
-Zo ja, moet hiervoor de PIH ‘aan de laadkabel liggen’ of werkt het te allen tijde?
-Wat is de functie van elektrische motorverwarming uit de Hybrid Technoloy Line?
-Ik heb ergens gelezen dat bij preconditioning de temperatuur naar 22 graden wordt gebracht. Hoe lang duurt het ongeveer voordat deze temperatuur is bereikt? Is er een tabel waarin staat hoeveel minuten dit duurt bij een gegeven buitentemperatuur? Bijvoorbeeld bij -5 duurt het 15 minuten, bij +5 duurt het 10 minuten, bij +15 duurt het 5 minuten?
-In de FAQ van VOC staat dat de parkeerverwarming niet start als de buitentemperatuur hoger is dan 15 graden. Hoe kun je dan de auto koelen wanneer het buiten 30 graden is?
-Is er een verband tussen de Security Line en VOC? Ik heb ergens gelezen dat (ooit? ergens?) VOC onderdeel uitmaakte van de Security Line met een abonnementsduur van 10 jaar.
Geplaatst: 13.02.2013 - 10:51
door Jers3n
volvosan schreef:BanRay schreef:
Voor wat betreft preconditioning in de PIH met VOC: mij is nog steeds niet duidelijk of hiervoor de standaard parkeerverwarming voldoende is. Die vraag heb ik inmiddels uitgezet. Ook hoe lang verwarmen/afkoelen nu eigenlijk duurt (vanaf een bepaalde starttemperatuur).
Is mij ook nog niet duidelijk ; gaat het hier alleen om voorverwarming wanneer hij aan de electrischeteitskabel ligt ; of is er ook voorverwarming via starten van de (hulp)motor/diesel ?
Indien dat (ook) een stand-/parkeerverwarming op diesel betreft zal dat m.i. hetzelfde functioneren als bij een normale diesel.
Dus de auto bepaald zelf afhankelijk van de buitentemperatuur wanneer de standverwarming ingeschakeld moet worden om op de ingestelde tijd warm te zijn. Bij -10 graden Celsius, of lager, draait de kachel de maximale draaitijd van 60 minuten.
Het is mijn ervaring, welliswaar met de oude D5 (V70N), dat de diesel-standkachel bij temperaturen rond het vriespunt al gauw (meer dan) 25-30 minuten nodig heeft.
Geplaatst: 13.02.2013 - 10:53
door YoVol
Goeie Volvo sales examenvragen...ben benieuwd naar de antwoorden.
Geplaatst: 13.02.2013 - 11:21
door BanRay
Jers3n schreef:Het is mijn ervaring, welliswaar met de oude D5 (V70N), dat de diesel-standkachel bij temperaturen rond het vriespunt al gauw (meer dan) 25-30 minuten nodig heeft.
En wat heb je dan bereikt? Binnentemperatuur van 22 graden?
Ik zou al tevreden zijn als na 10 minuten de ramen ontdooid zijn, want ramen krabben in de vrieskou vind ik een k-klus

Geplaatst: 13.02.2013 - 11:42
door BanRay
Hmmm, op
https://www.media.volvocars.com/global/ ... /Home.aspx staat:
"The pre-conditioning function can also cool the batteries. The ideal operating temperature for the battery pack is 20-25°C. This means that cooling prior to driving is very important in order to maximise battery charge and thus also range.
The V60 Plug-in Hybrid has two heating systems. In electric mode the car uses a PTC (Positive Temperature Coefficient) air heater. The car also has a diesel-powered heater."
Dat afkoelen is dus alleen om de accu's af te koelen? Verwarrend allemaal...
Geplaatst: 13.02.2013 - 12:03
door Jers3n
BanRay schreef:Jers3n schreef:Het is mijn ervaring, welliswaar met de oude D5 (V70N), dat de diesel-standkachel bij temperaturen rond het vriespunt al gauw (meer dan) 25-30 minuten nodig heeft.
En wat heb je dan bereikt? Binnentemperatuur van 22 graden?
Ik zou al tevreden zijn als na 10 minuten de ramen ontdooid zijn, want ramen krabben in de vrieskou vind ik een k-klus

Binnentemp hangt ook nog af van de heersende buiten temperatuur en waar de auto staat, zon of schaduw. Bij temperaturen ver onder nul gaat een deel van de warmte weer verloren, maar gemiddeld is het redelijk warm, zo niet te warm, dus m.i. meer dan 22 graden.
Ook zal het normaal gesproken meer dan 10 minuten duren voor alle ramen ontdooit zijn. De kachel verwarmt in eerste instantie de koelvloeistof, is die warm genoeg, dan pas wordt ook het interieur verwarmt.
Vanmorgen toevallig toch de auto genomen en had de standkachel niet geprogrammeerd. Voorruit bevroren en aangezien krabben ook niet mijn favoriete bezigheid is, standkachel aangezet, boodschap gedaan bij supermarkt, na ca. 10 minuten weer bij auto, twee kleine ontdooide plekken te zien op voorruit.... Door alle lucht handmatig op de voorruit (ontwasemstand) te richten, ontdooide de voorruit sneller (nog ca 5 min), maar dat doet de auto dus niet zelf.
Geplaatst: 13.02.2013 - 12:33
door BanRay
Bedankt voor deze info! Dat lees je allemaal niet in die glimmende brochures

Geplaatst: 13.02.2013 - 13:10
door IV39
Dat is gelijk een handige tip voor de Facebookpagina waar je de wensen voor de opties in de Volvo On Call App kunt aangeven.
Het bedienen van de standen van de heating. Achterruit verwarming inschakelen, blower op de ramen/voorruit.
Geplaatst: 13.02.2013 - 13:43
door BanRay
Over raamverwarming gesproken: ik zou het helemaal niet erg vinden als de PIH MJ14 voorruitverwarming in de optielijst heeft staan zoals de nieuwe V40. Ik heb dat vroeger in een Mondeo gehad en dat mis ik nu nog steeds. Ik vind ruiten krabben niet gaaf, maar de zijruiten valt dan nog wel mee. Tegen de tijd dat je daar klaar mee bent zijn de voorruit en achterruit al mooi schoon...

Geplaatst: 13.02.2013 - 14:35
door IV39
BanRay schreef:Over raamverwarming gesproken: ik zou het helemaal niet erg vinden als de PIH MJ14 voorruitverwarming in de optielijst heeft staan zoals de nieuwe V40. Ik heb dat vroeger in een Mondeo gehad en dat mis ik nu nog steeds. Ik vind ruiten krabben niet gaaf, maar de zijruiten valt dan nog wel mee. Tegen de tijd dat je daar klaar mee bent zijn de voorruit en achterruit al mooi schoon...

+1
Geplaatst: 13.02.2013 - 15:06
door ferretje
Nog eens wat anders. Je hebt nu zo'n certificaat.... kun je daarmee nog naar een andere dealer? Stel nu dat je er met je dealer niet uitkomt qua inruil en een andere dealer geeft een milletje meer? wat dan? Kun je dan switchen, zo vraag ik mij ineens af?
Geplaatst: 13.02.2013 - 22:26
door s60magic
Inscription lak is op een PIH 100 euro duurder dan op een normale V60?
Geplaatst: 13.02.2013 - 22:29
door Arnold
Wordt de accu ook in kleur gespoten? +100?
