Geplaatst: 04.11.2013 - 23:14
::lol: ::lol: ::lol: ::lol:Agnax schreef:Alsof je pasgeboren kindje voor het eerst zonder problemen een hele fles opgedronken heeft
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
::lol: ::lol: ::lol: ::lol:Agnax schreef:Alsof je pasgeboren kindje voor het eerst zonder problemen een hele fles opgedronken heeft
Parkeerverlichting bij Volvo is de lichtenknop op de stand tussen 0 en AUTO in zettenDivX schreef:Wat ik mis op de V40 is pakeerverlichting.
Wou het laatst gebruiken maar kon de functie voor het inschakelen daarvan niet zo snel vinden, in mijn vorige auto kon je met contact uit en de richtingaanwijzerhendel naar links of rechts de pakeerverlichting inschakelen.
Heb eens navraag gedaan bij mijn dealer maar Volvo heeft deze functie niet.
Ligt denk ik aan de pomp zelf. Wij hadden het in Duitsland ook met de V70, zat nog 30 liter in de tank, pomp sloeg na 20 liter tanken al af (zit toch echt een 70 liter tank onder) en op het moment dat ie af moest slaan sloeg ie niet af ](*,)Soepkop schreef:Vandaag de eerste keer getankt.... Wat een drama :bad-words: Tank sloeg continue af, met als gevolg dat je niet aanvoelt wanneer die afslaat omdat de tank vol is. Gevolg: diesel die uit de tank klutst :roll:
Tips anyone??
Bij de DS3 die ik nu heb werkt het om het vulpistool een kwartslag te draaien. Daarmee nooit problemen, met het vulpistool er recht/normaal in slaat ie vaak/regelmatig af.Soepkop schreef:Vandaag voor de tweede keer getankt. Dit keer bij de lokale BP en geen vuiltje aan de lucht ::? In één keer vol getankt zonder morren. Na de ervaringen van de eerste keer (tanken dus....) toch een klein =D> voor mijzelf ::lol: Ik heb goed geluisterd naar jullie tips! Moet wel zeggen dat het vulpistool rechter van vorm was dan bij de vorige keer tanken: heeft er volgens mij absoluut mee te maken. Hoe dan ook: ben weer een blij mensch.....
Voor de V40 MY2013 rijders onder ons, die hopen op een software update tbv de lichtvoering, ik heb contact gehad met Volvo NL:
Ik zie de laatste tijd veel V40 MY14 modellen rijden, waarbij zowel de LED dagrijverlichting en de
achterlichten tegelijkertijd branden. Zelf heb ik de MY13 uitvoering, waarbij dit (zoals jullie ongetwijfeld
weten) niet kan. Ik vroeg mij af of dit wellicht met een (toekomstige) software update aan te passen is?
Het staat erg fraai en bovendien zorgt het voor nog een beetje extra veiligheid.
Ik hoor graag wat e eventuele mogelijkheden zijn.
Met vriendelijke groet,
*
Heb dit antwoord gekregen:
Geachte heer *, naar aanleiding van uw e-mail adviseren wij u om hierover na week 48
met uw Volvo-dealer contact op te nemen. Na week 48 kan de dealer u informeren of
dit kan worden toegepast.
Gefeliciteerd met je ontmaagding! Zie je wel dat het uiteindelijk geen pijn deed?wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Wat een avontuur!wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
hehe...wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
+1zakraket schreef:hehe...wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Het wachten is op de eerste erotische variant van dit verhaal
Je weet dat je bij je tankmeter in het dashboard een pijltje naar rechts ziet staan he? Dat betekent: vulopening aan rechterkantwombido schreef: Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant.
En bij bijna iedere auto die komt uit een land waar men rechts rijdt, zit de vulopening aan de rechterkant. En andersom. Uitzondering zijn volgens mij de auto's van PSA.SaturN schreef:Je weet dat je bij je tankmeter in het dashboard een pijltje naar rechts ziet staan he? Dat betekent: vulopening aan rechterkantwombido schreef: Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant.
+1zakraket schreef:Ach joh, heb je nooit gehad dat je bij je vriendin aan de verkeerde kant zat? Als je geil bent kijk je daar niet meer naar ... ;P Hup, d'r in dat vulpistool
Ha hazakraket schreef:Ach joh, heb je nooit gehad dat je bij je vriendin aan de verkeerde kant zat? Als je geil bent kijk je daar niet meer naar ... ;P Hup, d'r in dat vulpistool