Correct! Dit is een zeer betrouwbare auto en inderdaad een My'16. De auto heeft nog nooit een klap verkeerd gegeven. Alle modificaties zijn af-fabriek!dirkdiesel schreef:@Hans oet Twent:Hans oet Twent schreef:...Die van mij is een 2.0ltr 4 cylinder D4, en My'16. Geen EGR problemen niks geen ellende.
Ook geen waarneembaar olieverbruik tussen de beurten?
Het is niet lastig (terechte) kritiek te vinden van (ex-)berijders op de D4 VEA t.a.v. betrouwbaarheid. Maar jouw auto is wel betrouwbaar gebleken en een My'16. Dat vind ik wel interessant. Heeft jouw V70 dan misschien modificaties (af fabriek) gekregen dat het toch een betrouwbaar motorblok heeft?
Olieverbruik in de eerst 30.000km een half litertje, bij 26000 en tussen de 60.000/90.000 bij 85000 een half litertje. Verder nooit bij hoeven te vullen. Ik rij weliswaar flink door met deze auto echter doe ik dat pas nadat de auto echt warm is. Eerder niet!!! Ik ben nooit als eerste weg bij de stoplichten.... Heeft helemaal geen zin.
Maar goed ieder moet er maar van denken wat hij wil. Ik weet dat deze V70 mij heel veel plezier heeft gegeven, en nog geeft. Ik heb erg veel lol aan deze auto. Deze V70 heeft bewezen dat het concept een heerlijke reisauto is. Zeker op de lange Autobahn ritten. Hij heeft gedaan wat hij moest doen.
En nu maar weer On-Topic please!
Nog eventjes de laatste 10K er bij op zetten. Er staat nog België, Luxemburg, Denmark, paar keer Bayern op de planning. Kan de laatste weken nog hard gaan met de km. Dit jaar sowieso afscheid nemen van deze V70.